نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

رضایت کامل تماشاچیان از فیلم Deadpool 2

قسمت دوم فیلم Deadpool (دِدپول) همچون قسمت ابتدایی تماشاچیان را راضی به خانه فرستاده است و آن‌ها نمرهٔ A را به ساختهٔ دیوید لیچ داده‌اند.

موفقیت‌های فیلم Deadpool 2 (دِدپول ۲) تنها به گیشه محدود نشده است و این فیلم توانسته رضایت تماشاچیان را نیز به همراه داشته باشد و از سینما اسکور نمرهٔ عالی A را دریافت کند. این نمره نشان می‌دهد که طرفداران فیلم ابتدایی، همچنان از شخصیت پرحرف ددپول با نقش‌آفرینی رایان رینولدز و شوخی‌ها و خشونت‌های وی و دوستانش در دنبالهٔ این مجموعه راضی هستند. فیلم Deadpool 2 در جریان پیش‌نمایش روز پنج‌شنبه، موفق شد ۱۸.۶ میلیون دلار فروش کند و رکورد فروش روز پنج‌شنبه فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال (R) را بشکند. دیروز نیز در خبری اعلام شد دنبالهٔ فیلم Deadpool رکورد دیگری را شکسته است. فیلم Deadpool 2 در جریان اولین روز اکران خود توانست حدود ۵۳.۳ میلیون دلار فروش کند و همانطور که انتظار می‌رفت، این فیلم موفق شد رکورد اولین روز اکران فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال را که متعلق به فیلم It (آن) بود بشکند. انتظار می‌رود که فیلم Deadpool 2 رکورد سه روز نخست اکران فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال را نیز به نام خود ثبت کند.

فیلم Deadpool به کارگردانی تیم میلر با افتتاحیه ۱۳۲.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌ٔ سینما رفت و موفق شد ۳۶۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۷۸۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. این فروش عالی با بودجهٔ نه‌چندان زیاد ۵۸ میلیون دلاری به دست آمد که برای ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی، بودجه‌ای ناچیز به شمار می‌رود. قسمت ابتدایی نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه بود و این امر در کنار فروش خوب سبب شد خیلی زود دستور ساخت دنبالهٔ فیلم توسط سازندگان صادر شود. جالب است بدانید فیلم ابتدایی نیز با نمرهٔ خوب تماشاچیان سینما همراه بود و توانست نمرهٔ A را از کسانی که در سینما حضور دارند بگیرد. این طور که به نظر می‌رسد تاریخ برای قسمت دوم فیلم Deadpool در حال تکرار شدن است، هم از نظر فروش در گیشه و هم از نظر کیفیت کلی فیلم و رضایت منتقدان و تماشاچیان.

Deadpool 2

طبق اعلان سایت Cinemascore، دومین قسمت از مجموعهٔ ددپول، همچون فیلم ابتدایی توانسته است نمرهٔ عالی A را از تماشاچیان حاضر در سالن سینما دریافت کند و برخلاف برخی اظهارنظرها در مورد این فیلم، به نظر می‌رسد تماشاچیان از شوخی‌های شخصیت ددپول خسته نشده‌اند و همچنین مشکلی با بزرگ‌تر شدن بخش مربوط به دنیای مردان ایکس ندارند و از این موضوع استقبال کرده‌اند. نقدهای قسمت دوم نیز کمی بهتر از فیلم ابتدایی بوده‌اند، در حالی که فیلم ابتدایی نیز به نوبهٔ خود فیلمی خوب، باکیفیت و متفاوت از مارول بود. این اخبار بیش از همه خوشایند تهیه‌کنندگان این مجموعه خواهد بود و این فیلم در حال هموار کردن راه برای اکران موفقیت‌آمیز فیلم X-Force (ایکس-فورس) است؛ در حال حاضر فیلم X-Force تاریخی برای اکران ندارد، اما انتظار می‌رود که این فیلم در تابستان سال ۲۰۱۹ یا تابستان سال ۲۰۲۰ اکران شود.

مجموعهٔ ددپول نشان داده است زندانی ژانر خود نیست و سازندگان آن مجبور نیستند در چارچوب معمولا کلیشه‌ای و تعریف‌شده ابرقهرمانی، فیلم خود را بسازند

قسمت دوم Deadpool نه تنها توانسته است به موفقیت‌های فیلم ابتدایی دست پیدا کند، بلکه در مواردی از فیلم ابتدایی سبقت گرفته است و از یکی از چالش‌های مربوط به فیلم دوم با موفقیت بیرون بیاید و آن چالش معرفی شخصیت‌های جدید و بزرگ‌تر کردن دنیای مجموعهٔ ددپول است. چندان جای تعجب ندارد که تماشاچیان از این فیلم رضایت داشته باشند؛ مجموعهٔ ددپول نشان داده است زندانی ژانر خود نیست و سازندگان آن مجبور نیستند در چهارچوب معمولاً کلیشه‌ای و تعریف‌شدهٔ ابرقهرمانی، فیلم خود را بسازند.

کارگردانی قسمت دوم فیلم Deadpool بر عهدهٔ دیوید لیچ است؛ دیوید لیچ در سال ۲۰۱۴ با کارگردانی قسمت اول فیلم John Wick (جان ویک)، اولین تجربهٔ کارگردانی خود را تجربه کرد و در واقع وی دستیار اصلی چاد استاهلسکی بود. او سپس فیلم جاسوسی Atomic Blonde (بلوند اتمی) را با حضور شارلیز ترون ساخت که این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۹۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. پروژهٔ بعدی این کارگردان نیز ساخت فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین با نقش‌آفرینی دواین جانسون و جیسون استاتهام است که برای اکران در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

 رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، کوتسونا شیئوری در نقش یوکیو، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Deadpool 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده