// سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

حضور آدام درایور و لورا هریر در فیلم جدید اسپایک لی

آدام درایور و لورا هریر در فیلم Black Klansman به کارگردانی اسپایک لی با موضوع سازمان نژادپرستانه کو کلاکس کلان (Ku Klux Klan) به ایفای نقش خواهند پرداخت.

آدام درایور و لورا هریر در فیلم Black Klansman به کارگردانی اسپایک لی به ایفای نقش خواهند پرداخت. پیش از این نیز خبر حضور جان دیوید واشنگتن، پسر دنزل واشنگتن در نقش اصلی فیلم تأیید شده بود. فیلمنامه‌ی Black Klansman را خود لی با همکاری دیوید رابینوتز، چارلی واچتل و کوین ویلموت بر اساس کتابی به همین نام، نوشته‌ی ران استالوورث نگارش خواهند کرد. کمپانی‌های مانکی‌پو پروداکشنز (Monkeypaw Productions) متعلق به جوردن پیل، بلوم هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions) متعلق به جیسون بلوم و کیوسی اینترتینمنت (QC Entertainment) که پیش از این فیلم بسیار موفق برو بیرون (Get Out) را روانه‌ی سینماها کردند، در تولید این پروژه نیز با یکدیگر همکاری خواهند داشت. فوکِس فیچرز (Focus Features) نیز کار عرضه‌ی فیلم در سینماها را بر عهده خواهد داشت.

Ron Stallworth

ران استالوورث

داستان Black Klansman درباره‌ی یک کارآگاه پلیس آفریقایی-تبار به نام ران استالوورث است که در دهه‌ی هفتاد میلادی در کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو، به سازمان نژادپرستانه کو کلاکس کلان (Ku Klux Klan) نفوذ می‌کند و پس از مدت کوتاهی، تبدیل به محافظ دیوید دوک، یکی از رهبران بلندپایه‌ی این گروه تندرو و جنایتکار می‌شود. استالوورث در ادامه، ریاست یکی از بخش‌های محلی سازمان را نیز بر عهده می‌گیرد. او که فردی سیاهپوست بود، در برخی از مکالماتش، خود را سفیدپوست معرفی می‌کرد و کارآگاهی سفیدپوست را نیز به جای خود به محل قرار می‌فرستاد.

گروه کو کلاکس کلان نخستین بار در سال ۱۸۶۵ و پس از پایان یافتن جنگ‌های داخلی آمریکا، توسط کهنه سربازان ارتش کنفدراسیون به منظور جلوگیری از از اجرای قانون لغو برده‌داری ایجاد شد. با این حال این گروه در آغاز دهه‌ی ۱۸۷۰ در زمان ریاست جمهوری یولیسیز سایمن گرانت متلاشی شد، ولی در سال ۱۹۱۵ گروه جدیدی با رویکردی مشابه شکل گرفت و آنها نیز نام کو کلاکس کلان را روی خود نهادند؛ گروهی که با پوشیدن لباس‌های معروفشان، با ترورها و اعدام‌هایی که به راه انداخته بودند، باعث گسترس ترس و وحشت در میان مردم شدند. معمولا از کو کلاکس کلان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های تروریستی جهان نام برده می‌شود.

در این فیلم جان دیوید واشنگتن، نقش ران استالوورث و آدام درایور نیز نقش کارآگاه سفیدپوست را ایفا خواهد کرد. درباره‌ی نقش لورا هریر نیز هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

Ku Klux Klan

Ku Klux Kla

آدام درایور اخیرا در فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) به کارگردانی رایان جانسون، دوباره در نقش کایلو رن ظاهر شده که این اثر در تاریخ پانزدهم دسامبر (۲۴ آذر) سال جاری به نمایش عمومی درخواهد آمد. او همچنین به‌تازگی بازی در فیلم مردی که دون کیشوت را کشت (The Man Who Killed Don Quixote) را به کارگردانی تری گیلیام به اتمام رسانده است. درایور ۳۳ ساله در اوایل این دهه با حضور در فیلم‌های موفقی همچون فرانسیس ها (Frances Ha) و درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) نام خود را در سینما مطرح کرد و در ادامه با بازی در فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به اوج شهرت رسید که همین مسئله زمینه‌ی حضور وی در فیلم‌هایی نظیر سکوت (Silence) و لوگان خوش شانس (Logan Lucky) را فراهم کرد.

لورا هریر نیز که چندی پیش فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) را بر پرده‌ی سینماها داشت، به همراه بازیگرانی نظیر سوفیا بوتلا، مایکل شنون و مایکل بی جردن، سر تصویربرداری فیلم تلویزیونی فارنهایت 451 (Fahrenheit 451) به کارگردانی رامین بحرانی، محصول شبکه‌ی HBO حضور دارد. فیلمنامه‌ی این اثر را بحرانی، با همکاری امیر نادری نوشته است.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده