نویسنده: مریم اصلانی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی شخصیت گیومی هیمجیما از انیمه شیطان کش

اینطور که از شواهد برمی‌آید در فصل جدید انیمه شیطان کش، حضور گیومی هیمجیما یا هاشیرا سنگ چشمگیرتر از گذشته خواهد بود. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم شما را کمی بیشتر با داستان زندگی این شخصیت آشنا کنیم.

«گیومی هیمجیما» (Gyomei Himejima) یکی دیگر از شخصیت‌های انیمه جذاب «شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا» است. او عضوی از ارتش شیطان کش بوده و به‌عنوان هاشیرا سنگ شناخته می‌شود. به‌علاوه او مربی گنیا، برادر جوان‌تر «سانمی شینازوگاوا» هاشیرا باد است. درادامه قصد داریم کمی بیشتر به این شخصیت پرداخته و شما را با توانایی و قدرت‌های پیدا و پنهان او آشنا کنیم. ازآنجایی که مانگا منبع اصلی این معرفی است، ممکن است به پاره‌ای از اتفاقات پیش روی این شخصیت اشاره‌هایی داشته باشیم. فراموش نکنید به این هشدار اسپویل توجه کنید.

گیومی یکی از شخصیت‌های برجسته در میان ارتش شیطان کش و یکی از بلندقدترین شخصیت‌هایی است که در این اثر به مخاطبان معرفی شده است. او دارای بدنی قدرتمند و عضلانی و موهایی مشکی و سیخ سیخ است. زخمی برجسته به‌صورت افقی روی پیشانی‌اش کشیده شده است، زخمی که از نبرد او با کوکوشیبو ماه رده بالا به‌یادگار مانده و تبدیل به یکی از مشخصه‌های ظاهری او شده است. گیومی از کودکی نابینا بود، چشمان او سفید رنگ بوده و عنبیه یا مردمک چشمانش قابل مشاهده نیست. اغلب زمانی‌که غرق احساسات می‌شود، اشک از چشمانش جاری است. یونیفرم گیومی ساده و به رنگ سیاه و سفید است، همچنین گردنبندی با مهره‌هایی بزرگ به گردن می‌اندازد.

والپیپری ساده و مینیمال از شخصیت گیومی هیمجیما هاشیرا سنگ انیمه شیطان کش

از نظر شخصیتی او درست کهن الگویی قدیمی را تداعی می‌کند، موجودی غول پیکر با خلق‌وخویی ملایم که باوجود ظاهر ترسناکش به‌طرزی شگفت‌انگیز نرمخو و حساس است. باتوجه به تسبیحی که اغلب زمانی‌که درگیر نبرد نیست به‌دست دارد، باید او را انسانی وارسته دانست که به‌ویژه در موقعیت‌های دردناک دست به دعا برمی‌دارد. مهم‌تر از همه آنکه گیومی به‌خاطر بی‌اهمیت‌ترین چیزهایی که تصورش را بکنید، شروع به گریه کردن می‌کند و این مسئله طبیعت آرام او را برجسته‌تر به نمایش می‌گذارد. شاید دلیل این مسئله عشق عمیق او به همه موجودات زنده باشد که در اثر تربیت مذهبی او به وجود آمده است. احساسی که حتی هنگام مبارزه با یک شیطان هم قابل لمس است.

مانند دیگر هاشیرا، گیومی برای «کاگایا اوبویاشیکی» احترامی خاص قائل است، چراکه او جان خود را مدیون اویاکاتا می‌داند. او همچنین یکی از افراد مورد احترام ارتش شیطان کش است. نه فقط چون عضوی از هاشیرا است، بلکه به خاطر قدرت بسیار زیادش که به‌عنوان نمادی از امید تجلی پیدا می‌کند. «شینوبو کوچو» جایی اشاره می‌کند وقتی گیومی وارد میدان مبارزه می‌شود، همه اطرافیانش احساس آسودگی می‌کنند. او برای کمک و خدمت کردن به دیگران مهیا است، در جسله هاشیرا دیگر اعضاء اغلب برای نظر و سخنان او ارزش زیادی قائل می‌شوند. کاگایا اعضای گروه را به گیومی سپرده و از آن‌ها خواست به دستورهای او توجه کنند، چرا که هم گیومی مسن‌ترین عضو گروه است و هم اینکه عمر آشنایی این دو نفر قدمت بسیار طولانی داشته و آن‌ها به‌خوبی از منش و خلق‌وخوی هم شناخت پیدا کرده‌اند.

گیومی با چشمان اشکی به همراه گنیا شینازوگاوا

گیومی طبعی محتاط دارد. او به‌دلیل تجربیات خود در دورانی که هنوز عضو ارتش شیطان کش نشده بود. نسبت به اطرافیان خود تاحدودی مشکوک بوده و به‌سادگی به کسی اطمینان نمی‌کند. او می‌داند که هر فردی در هر سن و سالی ممکن است در صورت مساعد بودن شرایط، دست به چه کارهایی بزند. درنتیجه طول می‌کشد تا گیومی به کسی اعتماد کرده و او را بپذیرد و به حرف‌ها و اعمال او اعتماد کند. اما زمانی‌که بذر این اعتماد جوانه بزند، گیومی در تعهد خود با افراد تزلزل‌ناپذیر ظاهر شده و درجهت حمایت از آن‌ها سنگ تمام می‌گذارد.

گیومی از اصولی که به او اجازه تبدیل شدن به هاشیرا را دادند، قدردانی کرده و ارزش زیادی برای آن‌ها قائل است. او باور دارد که تبدیل شدن به عضوی از ارتش شیطان کش یعنی پذیرفتن اینکه تضمینی برای دیدن طلوع خورشید روز بعد وجود ندارد. او هم همچون کیوجورو رنگوکو معتقد است شیوه زندگی و مرگ انسان، کرامت او را حفظ می‌کند و این اعتقاد تاجایی است که حتی اظهارات کوکوشیبو در مورد خود را توهین تلقی کرده و از او می‌خواهد اعتقادات خودپسندانه‌اش را برای خود نگه داشته و عقیده‌اش را به او تحمیل نکند. به‌عبارت بهتر او به حفظ ارزش‌ها معتقد است.

نقاشی دیجیتالی از شخصیت گیومی هیمجیما با تبر و گرز مخصوص و تسبیحی که به دست دارد

توانایی های گیومی هیمجیما

مثل هر عضو دیگر هاشیرا و ارتش شیطان کش، هیمجیما هم از یک سری توانایی‌های خاص بهره می‌برد که در زمان رزم با شیاطین به کارش می‌آیند.

قدرت مبارزه

گیومی در زمینی برابر با کوکوشیبو ماه رده بالای اول مبارزه کرد. او به‌عنوان یک هاشیرا مبارزی بسیار قدرتمند و ماهر است. تانجیرو کامادو و اینوسوکه هاشیبیرا هر دو گیومی رابه‌عنوان قوی‌ترین عضو ارتش شیطان کش به رسمیت می‌شناسند. به‌علاوه تنگن اوزوی هم او را فردی اسرارآمیز می‌داند که باوجود نابینایی، به‌خوبی با توانایی‌های جسمانی و مهارت‌های فوق‌العاده خود آشنا بوده و آن‌ها را به بهترین شکل به کار می‌گیرد. بخش قابل توجهی از این اعتبار را کوکوشیبو به گیومی داد، زمانی‌که اشاره کرد در طول سیصد سال گذشته با جنگجویی درحدواندازه گیومی مبارزه نکرده است.

گیومی باوجود برخورداری از نشان‌ شیطان کش، این توانایی را دارد که با قوی‌ترین درجه برتر شیاطین مبارزه کرده اما نشانش را فعال نکند. کوکوشیبو باز هم به این مسئله توجه کرده و خاطرنشان کرد هم گیومی و هم سانمی جزو جنگجویان ماهری هستند که حتی در میان صفوف هاشیرا هم یک سروگردن بالاتر از دیگران هستند.

هوش تاکتیکی

گیومی در طول مبارزه، هوش و توانایی قضاوت قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد. درهنگام مبارزه با کوکوشیبو او متوجه قدرت ماورایی حریف شد، بااین‌حال همزمان پی برد که می‌توان به شکلی با او مقابله کرد. بعد از کسب توانایی فراطبیعی دنیای شفاف، او خیلی زود و به‌شکلی غریزی شروع به آموختن راه‌هایی برای استفاده از آن به نفع خود کرد، تاجایی که موفق شد جریان خون و تنفس خود را دستکاری کرده و در مقابل حملات کوکوشیبو مقاومت کند.

نشان شیطان کش گیومی هیمجیما که روی هر دو ساعد دستش قابل مشاهده است

نشان شیطان کش

نشان شیطان‌کش او درهنگام نبرد با یک شیطان رده بالا بیدار شده و خود را به‌شکل الگوهایی شکاف مانند در هر دو ساعد او نشان داد. هنگامی که این نشان فعال می‌شود، توانایی‌های فیزیکی او همچون قدرت، سرعت و استقامت به‌شدت افزایش پیدا کرده و به او توان مبارزه طولانی مدت را می‌دهد.

توانایی جسمانی

باوجود اندام بزرگ گیومی او سرعت و انعطاف پذیری فوق‌العاده دارد، به‌طوری که گفته می‌شود سومین دونده سرعتی در میان اعضای هاشیرا است. این سرعت باورنکردنی در طول نبرد او با کوکوشیبو به کمکش آمده و به گیومی امکان مقابله با حملات این شیطان رده بالا را داد.

گیومی همچنین دارای سطح بالایی از پایداری و استقامت بدنی است که نتیجه تمرینات هاشیرا است. به‌همین خاطر در نبردهای طولانی مدت می‌تواند بدون احساس خستگی شدید به مبارزه ادامه داده و حتی با وجود زخم و بریدگی‌های عمیق و متعدد همچنان قدرت خود را به رخ حریف بکشد. به‌گفته خودش، او به‌صورت طبیعی با این موهبت متولد شده و تنها به کمک آموزش‌های هاشیرا آن را تقویت کرده است.

گیومی هیمجیما در حال نبرد با کوکوشیبوتوانایی‌های ماوراءالطبیعه

گیومی همچون دیگر اعضا هاشیرا از یک سر توانایی خاص برخوردار است که یکی از آن‌ها حس شنوایی تقویت شده است.

از آنجایی که هیمجیما نابینا است، شاهد تقویت دیگر حواس او هستیم. تقویت حس شنوایی او نتیجه چنین شرایطی است که باعث شده‌ است این حس او توانایی فوق بشری پیدا کند. میزان این قدرت به‌اندازه‌ای است که گویی او اصلا نابینا نبوده و به خوبی با وضعیت محیط اطراف خود آشنایی و تعامل دارد. حتی درهنگام نبرد با شیاطین دارای سرعت بالا هم گیومی از این ویژگی خود به نحو احسن استفاده می‌کند.

به‌گفته کوکوشیبو، گیومی حتی از صدای تق تق زنجیر خود برای تشخیص موقعیت دقیق زنجیر استفاده کرده و تبر و گرز خود را دقیقا به همان سمت هدایت می‌کند. او حتی با کمک همین حس موفق به تشخیص دروغگویی کوکوشیبو شد.

ابزار مبارزه

گیومی به‌جای استفاده از کاتانای نیچیرین، از سلاحی شبیه به «کوساریگاما» (kusarigama) استفاده می‌کند که شامل یک تبر است که ازطریق زنجیری بلند به یک گرز متصل شده است. بااین‌حال در ساخت این سلاح از همان فولادی استفاده شده است که در ساخت شمشیرهای نیچیرین به کار می‌رود. از طرف دیگر ظاهرا فلز استفاده شده در ساخت این سلاح نور خورشید زیادی را جذب کرده و درکنار آن این فلز در ساخت شمشیرهای دوره سنگوکو مورد استفاده بوده است. یعنی زمانی‌که هنر شمشیرسازی در دوران اوج خود قرار داشته و محصول آن هم از کیفیتی بالا برخوردار بود.

قدرت این اسلحه درحدی است که حتی شیطان رده بالایی همچون کوکوشیبو هم موفق به قطع و مهار زنجیر آن نشده و درعوض ترجیح داد از نبرد از فاصله دور کمک بگیرد. ارتعاشات ایجاد شده به‌وسیله زنجیر با تحریک حس شنوایی فوق قوی گیومی، باعث درک درست او از فضا، موقعیت و حرکات دشمن شده و قدرت مبارزه او را بالا می‌برد. روی دسته تبر او عبارت «نابود کننده شیاطین» حک شده است.

9 هاشیرا انیمه شیطان کش در مقابل ماه درخشان مثل گیومی،گیو،تنگن،میتسوری،سانمی،شینوبو و مویچیرو

نکات جالب در مورد گیومی هیمجیما

  • علت نابینایی او ابتلا به تب در دوران کودکی است.
  • گیومی از معدود اعضای هاشیرا است که ارتباط شخصی با یکی از شیاطین رده بالا دارد. درواقع او با کایگاکو شیطان رتبه ششم بالا ارتباط دارد، چرا که زمانی کایگاکو یکی از کودکان یتیمی بود که تحت سرپرستی گیومی در معبد زندگی می‌کرد. هرچند که کایگاکو بعدا مسئول حمله شیطانی به معبد و کشته شدن کودکان معصوم شده و حتی باعث شد گیومی به‌اشتباه به‌عنوان مسئول حادثه معرفی شده و زندانی شود.
  • گیومی عاشق گربه‌ها است. درواقع او و «میتسوری کانروجی» هاشیرا عشق دراین زمینه باهم تفاهم دارند.
  • یکی از سرگرمی‌های گیومی نواختن نوعی فلوت به نام شاکوهاچی (shakuhachi) است. زمانی او چنان غرق نواختن فلوت شده بود که مادربزرگش مجبور شد او را با جارو کتک بزند.
  • پدر گیومی در جریان یک همه‌گیری درگذشت، مادرش را هم هنگام وضع حمل از دست داد.
  • از دست دادن بینایی باعث تقویت حس‌های دیگر او شد. به‌طوری که قادر بود تلاش‌های مخرب اطرافیانش را تشخیص داده و از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کند، مثل زمانی‌که کسی قصد داشت باعث زمین خوردنش شده یا چیزی را به سمتش پرتاب کند. این مسئله باعث شده بود دیگران او را دروغگو خطاب کنند، چون باور نمی‌کردند فردی نابینا موفق به انجام چنین کاری شود.

گیومی هیمجیمای گریان

با مرور این نکات به پایان معرفی شخصیت گیومی هیمجیما از انیمه جذاب شیطان کش رسیدیم. امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. شخصیت محبوب خودتان را به ما معرفی کنید تا در اولین فرصت با مرور زندگی، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی او همراه شما باشیم. پیشاپیش از این همراهی شما عزیزان قدردانی می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده