نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

احتمال کارگردانی فیلمی از مجموعه Star Trek توسط کوئنتین تارانتینو

احتمال دارد کوئنتین تارانتینو برای اولین مرتبه سینمای خاص خود را رها کند و دست به ساخت فیلمی بلاک باستری بزند.

این‌طور که به نظر می‌رسد شاید کوئنتین تارانتینو پیش از بازنشستگی قصد ساخت فیلمی از مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا) را داشته باشد؛ البته جدای از دو فیلمی که وی قول داده است پیش از بازنشستگی کارگردانی کند. کوئنتین تارانتینو در دوران کاری خود تقریباً به تمامی ژانرهای سینمایی ادای دین کرده است؛ از سینمای وسترن گرفته تا هنرهای رزمی آسیایی، فیلم‌های تماماً اکشن و پر از صحنه‌های انفجار و حتی فیلم های جنگی که البته نگاه خاص این کارگردان سبب شده است همواره طرفداران وی و منتقدان، آثاری متفاوت و باکیفیت را نظاره‌گر باشند. علاقه به فیلم‌های قدیمی بخشی از هویت کوئنتین تارانتینو است و وی با کنار هم گذاشتن اطلاعات و دانش خود از آثار قدیمی، اثری جدید و متفاوت می‌آفریند و در طی دوران کاری خود بسیار از این شیوه در ساخت فیلم‌های خود بهره برده است.

یکی از ژانرهایی که کوئنتین تارانتینو هنوز با آن سروکار نداشته، ژانر علمی-تخیلی است. وی هیچ‌گاه فیلمی علمی-تخیلی نساخته است و علاقه‌ای در این زمینه از خود نشان نداده است. طبق آنچه از وی در خاطر داریم، وی گاهی ژانرهای مختلف را مخلوط می‌کند و معجونی عجیب را به خورد بیننده می‌دهد، ولی حتی با وجود این نیز ژانر علمی-تخیلی جایی در افکار این کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی نداشته است. البته کوئنتین تارانتینو قصد داشت کارگردانی اپیزودی از مجموعه تلویزیونی X-Files (پرونده‌های ایکس) را در دهه ۹۰ بر عهده گیرد که البته این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. تا جایی که به یاد داریم کوئنتین تارانتینو تصمیم قطعی خود را گرفته بود که پس از ساخت دو فیلم دیگر از سینما خداحافظی کند و بازنشسته شود. آیا ممکن است ژانر علمی-تخیلی وی را وسوسه کند و این کارگردانی نامی و صاحب سبک پیش از وداع همیشگی با سینما، تصمیم به ورود به دنیای یکی از محبوب‌ترین‌های این ژانر بگیرد؟

Tara-Movies

سایت TMZ نظر کوئنتین تارانتینو را در مورد کارگردانی فیلمی از مجموعه Star Trek جویا شد و این کارگردان پیش از تأیید این موضوع که وی تصمیم به ساخت تنها دو فیلم دیگر دارد گفت که این ایده ارزش فکر کردن را خواهد داشت. البته ریشه این سؤال به مصاحبه‌ای دیگر برمی‌گردد؛ مصاحبه‌ای که در آن کوئنتین تارانتینو اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد کارگردانی فیلمی از مجموعه Star Trek را بر عهده بگیرد تا فیلمی از مجموعه Star Wars (جنگ ستارگان). در همان مصاحبه کوئنتین تارانتینو فیلم Star Trek، محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی جی. جی. آبرامز را بسیار تحسین کرده بود، ولی دنباله آن فیلم که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، یعنی فیلم Star Trek Into Darkness (پیشتازان فضا: به‌سوی تاریکی) را مورد نکوهش قرار داده بود.

تارانتینو گاهی ژانرهای مختلف را مخلوط کرده و معجونی عجیب را به خورد بیننده داده است، ولی حتی با وجود این نیز ژانر علمی-تخیلی تاکنون جایی در افکار این کارگردان نداشته است

با تمام این تفاسیر آیا باید انتظار ساخت فیلمی علمی-تخیلی و بهتر بگوییم فیلمی از مجموعه Star Trek را از کوئنتین تارانتینو داشته باشیم؟ احتمالاً نه. اینکه در مصاحبه‌ای از وی پرسیده‌اند علاقمند است فیلمی از این مجموعه را کارگردانی کند و وی نیز تلویحاً به این موضوع اشاره داشته است به معنای دیدن وی روی صندلی کارگردانی فیلم Star Trek نخواهد بود. جدای از این موضوع، همگی می‌دانند که کوئنتین تارانتینو به سراغ ساخت چه فیلم‌هایی می‌رود و در واقع سبک کاری وی چگونه است. از همین روی، بسیار بعید است که وی را بر مسند کارگردانی آثاری همچون Star Trek یا دیگر فیلم‌های بلاک‌باستری صنعت سینما ببینیم.

اگر کوئنتین تارانتینو واقعاً قصد داشته باشد بعد از ساخت دو فیلم دیگر برای همیشه از سینما خداحافظی کند، در آن صورت به نظر می‌رسد اکثر طرفداران وی ترجیح دهند به‌جای ساخت فیلمی از مجموعه Star Trek، این کارگردان محبوب همان سبک و سیاق قدیم خود را ادامه دهد و بار دیگر فیلمی متفاوت و اورجینال بسازد. در هر صورت آینده قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم این اخبار به کجا می‌رسند.  

آخرین فیلمی که از تارانتینو به روی پرده رفت، فیلم وسترن و رازآلود The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز) بود. در این فیلم بازیگرانی همچون کرت راسل، ساموئل ال. جکسون، تیم راث، جنیفر جیسن لی، مایکل مدسن و بروس درن به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Hateful Eight نیز همچون دیگر فیلم‌های این کارگردان مورد استقبال منتقدین قرار گرفت. بودجه ساخت این فیلم ۴۴ میلیون دلار بود و درگیشه توانست ۱۵۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.  


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده