نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

فلوریا زیگزموندی فیلم The Turning را کارگردانی خواهد کرد

فلوریا زیگزموندی که سابقه کارگردانی سریال‌های American Gods و Handmaids’ Tale را در کارنامه دارد، به‌عنوان کارگردان فیلم برگرفته از رمان معروف The Turn of the Screw هنری جیمز انتخاب شد.

طرفداران دو سریال محبوب American Gods (خدایان آمریکایی) و Handmaids’ Tale (سرگذشت ندیمه) به‌خوبی با نام فلوریا زیگزموندی آشنا هستند. وی کارگردانی قسمت هشتم و آخر سریال American Gods را با عنوان Come to Jesus بر عهده داشت. در سریال Handmaids’ Tale نیز کارگردانی دو قسمت ششم و هفتم با نام‌های A Woman's Place و The Other Side بر عهده این نویسنده و کارگردان ایتالیایی-کانادایی بوده است. حال باخبر شدیم که کارگردانی فیلم برگرفته از رمان معروف The Turn of the Screw (سخت‌تر شدن اوضاع)، اثر هنری جیمز، به فلوریا زیگزموندی سپرده شده است. رمان گوتیک هنری جیمز در سال ۱۸۹۸ منتشر شده است.   

طبق گزارش سایت دِدلاین (Deadline)، نام این فیلم The Turning (پیچش) است و در خوشبینانه‌ترین حالت اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی روند ساخت این فیلم آغاز خواهد شد. نوشتن فیلمنامه The Turning بر عهده چاد و کری هایس است. در کارنامه چاد و هری هایس، نویسندگی فیلم‌های ترسناکی همچون House of Wax (خانه مومی - ۲۰۰۵)، The Conjuring (احضار - ۲۰۱۳)، The Conjuring 2 (احضار ۲ - ۲۰۱۶) و فیلم The Reaping (امتحان ایمان - ۲۰۱۷) به چشم می‌خورد.

The-Turning

علاقمندان به موسیقی نیز کاملاً با فلوریا زیگزموندی آشنا هستند. وی کارگردانی ویدئو کلیپ‌های خوانندگان سرشناس زیادی را بر عهده داشته است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دیوید بویی و لئونارد کوهن اشاره داشت. اولین فیلمی که فلوریا زیگزموندی کارگردانی آن را بر عهده داشت، فیلم The Runaways (فراری‌ها - ۲۰۱۰) بود که سرگذشت زندگی افراد گروه موسیقی راک The Runaways را که در دهه ۷۰ میلادی فعالیت می‌کردند به تصویر کشید. البته کسانی که چندان با آثار این کارگردان آشنا نیستند، مطمئناً با دیدن قسمت آخر سریال American Gods که عجیب‌ترین و البته بهترین‌ قسمت‌ این سریال هم بود، با کیفیت کاری این کارگردان زن آشنا شده‌اند.  

داستان رمان گوتیک و ترسناک هنری جیمز در مورد معلم سرخانه‌ای است که وارد خانه‌ مردی می‌شود که مسئولیت سرپرستی خواهرزاده‌های خود را پس از مرگ نابهنگام خواهرش بر عهده گرفته است. بعد از مدتی این معلم شاهد فعالیت‌های غیرطبیعی، رفت‌وآمد و حضور ارواح در این خانه می‌شود. این طور به نظر می‌رسد که هیچ شخص دیگری متوجه این اتفاقات نمی‌شود و تنها این معلم توانایی دیدن ارواح را دارد. پیش از این نیز فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بر اساس رمان هنری جیمز ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها فیلم سیاه‌ و سفید جک کلِیتون با عنوان The Innocents (بی‌گناهان - ۱۹۶۱) است. در این فیلم دبورا کار و مایکل ردگرِیو بازیگران اصلی بودند. فیلم The Innocents نامزد دریافت دو جایزه بافتا شد و همچنین در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۶۲، نامزد نخل طلای کن گردید.  

 


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده