نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

ویل فرل از ساخت قسمت دوم فیلم Step Brothers سخن گفت

بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، امکان حضور دوباره‌ی ویل فرل و جان سی ریلی در دنباله‌ی فیلم کمدی Step Brothers (برادرخوانده) وجود دارد.

فیلم Step Brothers (برادرخوانده) یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین آثار ویل فرل است و ممکن است به زودی شاهد ساخت قسمت دوم این فیلم، بعد از زمانی نزدیک به یک دهه باشیم. در این فیلم کمدی محصول سال ۲۰۰۸، ویل فرل نقش شخصیت برنان را ایفا می‌کرد و بازیگر مکمل وی جان سی ریلی بود که در نقش دیل دوبک ظاهر شد. برنان و دیل نقش دو مرد بیکار، تنبل و سرخانه را داشتند که همچنان با والدین خود زندگی می‌کردند. برنان با مادرش نانسی در یک خانه بود و ویل هم با پدرش رابرت زندگی می‌کرد. والدین این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند و رابطه‌ای عاشقانه بین آن‌ها شکل می‌گیرد. بعد از این ماجرا این دو مرد سرخانه مجبور می‌شوند در زیر یک سقف زندگی کنند. مری استینبورگن ایفاگر نقش نانسی بود و ریچارد جنکینز هم نقش شخصیت پدر دیل را ایفا می‌کرد. این هم‌خانه شدن دو خانواده سبب هم‌‌چشمی کردن و ایجاد حس حسادت در برنان و دیل می‌شود؛ ولی این تمام ماجرا نیست و اندکی بعد این دو متوجه می‌شوند آنچنان هم که فکر می‌کردند روابط بینشان بد نیست و کم کم با یکدیگر اخت می‌شوند و سعی می‌کنند از این به بعد والدین خود را در کنار هم حفظ کنند.    

کارگردانی این فیلم کمدی بر عهده‌ی آدام مک‌کی بود که بیش‌تر از کارگردانی، وی را با تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی آثاری همچون Land of The Lost (سرزمین گمشده) با بازی ویل فرل، Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (شب‌های تالادگا: تصنیف ریکی بابی) و Ant-Man (مرد مورچه‌ای) می‌شناسند. فیلم Step Brothers در گیشه حدود ۱۲۸ میلیون دلار فروش داشت که این میزان فروش تقریباً دو برابر بودجه‌ی ساخت آن بود. از همان زمان اکران این فیلم صحبت‌هایی از ساخت دنباله‌ی آن در میان بود و حال با تأیید ضمنی ساخت دنباله‌ی فیلم Step Brothers توسط ویل فرل، می‌توان این‌بار موضوع را جدی‌تر در نظر گرفت.

Step-Brothers-1

ویل فرل در صحبتی که با برنامه‌ی Watch What Happens Live اندی کوهن در مورد فیلم جدیدش The House (خانه) داشت گفت که برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ی دو فیلم Elf (الف) و Old School (مدرسه قدیمی) در دستور کار سازندگان این دو فیلم نیست و طبیعتاً وی نیز برنامه‌ای برای حضور دوباره در این دو فیلم نخواهد داشت؛ ولی در ادامه چنین گفت:

صحبت‌های کوتاهی در مورد ساخت دنباله‌ی Step Brothers داشته‌ایم و کسی چه می‌داند، شاید این اتفاق افتاد. ولی خب هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و از طرفی دوست داریم روی فیلم‌های کاملاً جدید نیز کار کنیم.

در سال ۲۰۱۱ آدام مک‌کی به سایت Screen Junkies گفت که آن‌ها به دنبال ایده‌ای برای ساخت دنباله‌ی فیلم Step Brothers هستند. وی داستانی را که آن زمان در ذهن داشت چنین تعریف کرد:

یکی از دو شخصیت اصلی، برنان یا دیل، ازدواج می‌کند و صاحب بچه می‌شود. روابط این دو شخصیت هنوز خودمانی و بسیار خوب است، ولی خب نمی‌توان گفت درست مثل قدیم هستند و هر کدام درگیر زندگی خود شده‌اند. بعد این ایده به ذهن‌مان رسید که به نحوی یکی از این دو برادر ناتنی را که احتمالاً جان سی رایلی خواهد بود تحریک کنیم که برخی از خاطرات گذشته‌شان را زنده کند. همین موضوع سبب رخ دادن اتفاقات بسیار بدی می‌شود و زندگی هر دوی آن‌ها در مرز فروپاشی قرار می‌گیرد و مجبور می‌شوند تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا همه‌چیز را به روال سابق برگردانند.     

با وجود اینکه به نظر می‌رسید آدام مک‌کی، ویل فرل و جان سی ریلی ایده‌هایی برای این فیلم داشتند، ولی این‌طور که مشخص است عجله‌ی چندانی برای ساخت دنباله‌ی فیلم Step Brothers وجود ندارد. در هر صورت این نکته را هم باید در نظر داشت که ساخت دنباله‌ی فیلم‌های کمدی و راضی نگه داشتن طرفداران و منتقدان امری بسیار دشوار است و معمولاً ادامه دادن چنین فیلم‌هایی همان خاطرات خوب نصف‌ونیمه‌ی قسمت اول را هم خراب می‌کند. نمونه‌‌اش هم قسمت دوم فیلم Zoolander (زولندر) است که نه در گیشه موفق بود و نه تماشاگران و منتقدان روی خوبی به آن نشان دادند. البته می‌توان نیمه‌ی پر لیوان را هم دید و این تأخیر ۹ ساله را به حساب وسواس سازندگان دانست. به عنوان مثال، می‌توان به قسمت دوم فیلم Anchorman با عنوان Anchorman 2: The Legend Continues (گوینده ۲: افسانه ادامه دارد) اشاره کرد که در گیشه فروش ۱۷۳ میلیون دلاری را تجربه کرد و نقدهای خوب و شایسته‌ای را هم از منتقدان دریافت کرد. سایت معتبر Rotten Tomatoes در مورد قسمت دوم فیلم Anchorman گفت که شاید به خوبی قسمت اول نباشد، ولی همچنان سرگرم‌کننده است.

Step-Brothers

گفتنی است ویل فرل و جان سی ریلی در فیلم Holmes and Watson (هولمز و واتسون) که در سال ۲۰۱۸ اکران می‌شود، بار دیگر در کنار هم به نقش‌آفرینی می‌پردازند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده