// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

عدم برگزاری نمایشگاه E3 2020 به ناشران بازی‌ها ضرری وارد نکرده است

به نظر می‌آید بیشتر ناشران بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۰ توانسته‌اند توجه بیشتری را نسبت به زمانی‌که در سال‌های گذشته در نمایشگاه E3 مشارکت می‌کردند به خود جلب کنند.

با لغو شدن نمایشگاه E3 2020 به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بلافاصله سؤالاتی در مورد اینکه آیا برگزار نشدن این نمایشگاه به‌طور کل تاثیر مثبت یا منفی داشته است، پرسیده شده است. بدون وجود رویدادی مهم برای جلب کردن توجه تمامی بازیکنان بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان، ناشران این صنعت در چه وضعیتی قرار گرفته‌اند. براساس اطلاعات فعلی به نظر می‌آید که اکثر آن‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده‌اند.

بنابر گزارش جدیدی از Super Data، به نظر می‌رسد که بیشتر ناشران بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۰ توانسته‌اند توجه بیشتری را نسبت به زمانی‌که در سال‌های گذشته در نمایشگاه E3 مشارکت می‌کردند به خود جلب کنند. هنگام مقایسه رویدادی مانند مراسم لایو استریم Ubisoft Forward، که در اوایل ماه ژوئیه برگزار شد، با مراسمی که این ناشر پیش از این در مراسم E3 برگزار کرده بود، متوجه می‌شویم که بینندگان مراسم سال جاری بیشتر از سال‌ گذشته بوده است.

هیجان طرفداران در مورد کنسول‌های نسل بعدی نیز مطمئناً در بالاتر بودن تعداد بینندگان این مراسم‌ها نقش داشته است. در ادامه این گزارش آمده است كه رویداد معرفی پلی‌استیشن ۵ در ماه ژوئن تعداد ۱.۵۱ میلیون بیننده در دقیقه را ثبت کرده است كه به‌طور قابل توجهی بالاتر از رویدادهای قبلی مانند The Game Awards 2019 یا Nintendo E3 2019 Direct بوده است. به‌طور خلاصه چنین آماری نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگتری مانند پلی‌استیشن وقتی رویدادهای خود را از مراسم E3 جدا می‌کنند بهتر عمل می‌کنند. همچنین می‌‌توان گفت به همین دلیل سونی تصمیم گرفت که در نمایشگاه E3 2020 لس آنجلس امسال حتی پیش از اینکه این مراسم لغو شود، حضور نداشته باشد.

با وجود تمامی این گفته‌ها، همه رویدادهای تابستان امسال موفق‌تر از سال‌های گذشته نبوده‌‌‌اند، برای مثال مراسم The PC Gaming Show امسال نسبت به سال ۲۰۱۹ توجه کمتری را به خود جلب کرده است. به نظر می‌آید که به‌دلیل قرار نگرفتن این مراسم درکنار مراسم‌های شرکت‌های بزرگتر، یک بیننده‌ی عادی به خود زحمت نداده است که این مراسم را تماشا کند.

به‌طور کلی می‌‌توان گفت که با وجود اینکه رویداد E3 یک رویداد مهم سالانه برای بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان محسوب می‌شود اما به نظر می‌آید ناشران برجسته‌تر حتی بدون برگزاری این مراسم نیز توانسته‌اند خوب عمل کنند. همان‌طور که می‌دانید انتظار می‌رود که مراسم E3 در سال ۲۰۲۱ برگزار شود و مشخص نیست که این شرکت‌‌ها‌ی بزرگ بازی‌سازی در این مراسم حضور خواهند داشت یا خیر. 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده