نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

Xbox Game Pass درحال حاضر سودآوری چندانی برای مایکروسافت ندارد

مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس در مصاحبه جدید خود با اشاره به اینکه هدف مایکروسافت از ارائه خدمات ایکس‌باکس گیم پس به‌صورت بلند مدت تعریف شده، اعلام می‌کند که این سرویس در حال حاضر سوددهی چندانی برای شرکت ندارد.

در ماه‌های گذشته، صحبت‌های زیادی در خصوص سرویس اشتراک Xbox Game Pass مایکروسافت مطرح شده از ارزش خدماتی که به کاربران ارائه کرده تا میزان تأثیری که در نسل جدید کنسول‌های بازی خواهد داشت را در بر می‌گیرد. بااین که این سرویس در حال حاضر میلیون‌ها عضو فعال در سرتاسر جهان دارد، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس اظهار داشته که این سرویس در حال حاضر سرمایه‌گذاری کوتاه مدت سودآوری برای مایکروسافت محسوب نمی‌شود.

گرینبرگ در مصاحبه با نشریه What’s Good Games اعلام کرده که ایکس‌باکس گیم پس در حال حاضر بازی پرسودی برای ما محسوب نمی‌شود چرا که هنوز زمان اندکی از آغاز به کار این سرویس می‌گذارد. درواقع با وجود هزینه‌های قابل توجهی که شرکت در کوتاه مدت متحمل می‌شود، نگاه مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در این حوزه، بلند مدت است:

«نوع رویکرد و نگاه شما به یک سرمایه‌گذاری ممکن است تفاوت‌های اساسی و بسیار مهمی داشته باشد. اگر توجه شما روی میزان سوددهی یک ایده متمرکز شود، درواقع رویکرد شما دریافت سود بیشتر از هر مصرف‌کننده است. اما اگر هدف شما روی افزایش ارزش‌گذاری روی طرفداران و ارائه‌ی خدمات بیشتر و بهتر متمرکز باشد، در نتیجه جامعه‌ی استوار و بسیار قدرتمندی از طرفداران را برای آینده خود خواهید ساخت.»

لوگوی سرویس اشتراک ایکس باکس گیم پس

اینکه آیا رویکرد مایکروسافت نهایتاً منجر به تشکیل این جامعه‌ی آرمانی خواهد شد یا خیر، هنوز نیاز به صبر و انتظار بیشتر دارد. اما در نسبت بالای «ارزش به هزینه‌« این خدمات، هیچ شکی وجود ندارد. در رویداد اخیر رونمایی از بازی‌های ایکس‌باکس، شماری از بزرگ‌ترین بازی‌های جدید این پلتفرم، از جمله State of Decay 3، Fable، Halo Infinite و Avowed همگی از روز اول عرضه برای ایکس‌باکس گیم پس تأیید شدند. بنابراین ارزش این سرویس دربرابر هزینه‌ای که برای استفاده از آن دریافت می‌شود، بسیار بالا و مورد استقبال کاربران است.

آرون گرینبرگ مدیر بازاریابی ایکس باکس در فستیوال هورایزن

گرینبرگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود بیان می‌کند که «طرفداران نباید نگران ضرر و زیان شرکت در این زمینه باشند. ما هر وقت چنین نگرانی‌هایی را از سوی طرفداران مشاهده می‌کنیم با خنده پاسخ می‌دهیم که نیاز نیست نگران ما باشید. مایکروسافت اهداف مشخصی برای اقدامات خود داشته و همه چیز تحت کنترل قرار دارد. مطمئن باشید که درنهایت از این تصمیم سربلند خارج خواهیم شد.»

برخی دیگر از بازی‌های بزرگی که برای سرویس گیم پس تأیید شده و در هفته‌های پیش رو عرضه خواهند شد، عبارت‌اند از Grounded از استودیوی آبسیدین (Obsidian)، بازی The Touryst از Shin’en Multimedia، بازی Yazkua Kiwami 2 از سگا، Microsoft Flight Simulator برای پی سی و Wasteland 3 از استودیوی inXile Entertainment.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده