نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

احتمالاً اولین تصویر از هدست VR جدید Oculus Quest فاش شد

تصویر جدیدی از یک هدست واقعیت مجازی در اکانت یکی از کاربران فعال در زمینه انتشار اطلاعات موثق در حوزه تکنولوژی منتشر شده که احتمالاً به مدل جدید و ارتقاء یافته هدست‌های آکیولس کوئست تعلق دارد.

براساس تصویر جدیدی که در یکی از پرکارترین اکانت‌های توییتر فعال در زمینه تکنولوژی به نام WalkingCat منتشر شده، به نظر می‌رسد که یک مدل ارتقاء یافته از هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest در آستانه معرفی رسمی قرار دارد. حالا دیگر مدت زیادی است که شایعات و اسم رمزهای متعددی ازطریق منابع مختلف به هدست جدید آکیولس کوئست نسبت داده شده و حالا به نظر می‌رسد که این تصویر جدید، به تأیید ادعاهای مطرح شده می‌پردازد. البته باتوجه‌به محبوبیت قابل ملاحظه‌ای که هدست‌های این برند در میان علاقه‌مندان کسب کرده، معرفی مدل جدید آن چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. به‌علاوه اینکه اگر درنهایت صحت این تصاویر تأیید شود، باید گفت که طرفداران کنسول‌های سفیدرنگ، بیشتر به سمت آن جذب خواهند شد.

تصویر احتمالی از مدل جدید هدست های واقعیت مجازی آکیولس کوئست

البته باید تا زمان انتشار اخبار رسمی، کلیه‌ی مطالب منتشر شده در این اخبار را شایعات غیرقطعی در نظر گرفت. باید دید که فیسبوک و آکیولس نهایتاً چه زمانی را برای معرفی Oculus Quest جدید در نظر خواهند گرفت. تا رسیدن به این موعد، می‌توان چند تفاوت احتمالی را میان مدل‌های فعلی و جدید این هدست‌ها متصور شد.

اولین چیزی که در نگاه اول توجه ما را به سمت خود جلب می‌کند، بند نگهدارنده جدید این هدست‌ها است. مدل فعلی هدست آکیولس کوئست از یک بند تمام پلاستیکی برای نگه داشتن آن روی سر کاربر استفاده می‌کند. اما اینطور به نظر می‌رسد که جنس بند نگهدارنده مدل جدید این هدست، در قسمت بالایی تغییر کرده است.

ضمن اینکه ظاهراً بند کناری این هدست‌ها نیز دیگر با قابلیت تغییر سایز طراحی نشده است. این موضوع می‌تواند احتمال استفاده از بند انعطاف‌پذیر که در هدست‌های PSVR نمونه آن را مشاهده کردیم را قوت ببخشد. اتفاقاً این مدل بندها قرار گرفتن هدست روی سر کاربر را ساده‌تر می‌کند.

علاوه‌بر این، تیم کارشناسان وبسایت UploadVR عدم تعبیه IPD کشویی در قسمت جلویی این هدست را باتوجه‌به تصاویر فاش شده تأیید می‌کنند. البته ممکن است کلید مخصوص آن در قسمت دیگری از بدنه هدست تعبیه شده که در این تصویر دیده نمی‌شود. بااین‌حال برخی از مدل‌های آکیولس کوئست از اسلایدر IPD استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین می‌توان این انتظار را از مدل جدید آن نیز داشت.

هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest یکی از بهترین مدل‌هایی است که همواره به علاقه‌مندان به بازی‌های VR پیشنهاد می‌شود. البته ممکن است این مدل‌ها از نظر کیفیت پایین‌تر از برخی مدل‌های Valve Index یا سایر هدست‌های رده بالای بازار قرار بگیرند اما قابلیت حمل بالای این هدست‌ها می‌تواند تفاوت زیادی را در ارائه تجربه واقعیت مجازی برای کاربران عمومی رقم بزند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده