نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

بمباران امتیازی بازی The Last of Us Part 2 به تغییراتی در سیستم متاکریتیک منجر شده است

بعد از حمله کاربران به بخش امتیازهای متاکریتیک بازی‌هایی مثل The Last of Us Part 2، مسئولان این سایت دست به تغییراتی در این زمینه زده‌اند.

با وجود گذشت یک ماه از انتشار بازی لست آف آس 2 (The Last of Us Part 2)، همچنان حواشی پیرامون امتیازهای پایین کاربران متاکریتیک به این اثر استودیو ناتی داگ ادامه دارد؛ امتیازهایی بسیار کم که به شکل عجیبی از همان اولین ثانیه‌های باز شدن بخش نقدهای مردمی این بازی به‌سمت آن روانه شد، درحالی‌که کمتر کسی حتی فرصت کرده بود در آن لحظات اولین مرحله‌ی بازی را هم پشت‌سر بگذارد. اکنون به‌نظر می‌رسد متاکریتیک تصمیم گرفته برای جلوگیری از اتفاقات مشابه این بازی، تغییراتی در سیستم امتیازدهی کاربران ایجاد کند.

بمباران امتیازی کاربران موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم در مورد فیلم‌ها و بازی‌های مختلفی شاهد آن بوده‌ایم؛ از جمله دو بازی دث استرندینگ (Death Stranding) و Fire Emblem: Three Houses که در روزهای اول با هجوم کاربران زیادی مواجه شدند که به آن‌ها امتیاز صفر می‌دادند و درنهایت متاکریتیک امتیازهای صفر اولیه را حذف کرد. ولی این ماجرا در مورد بازی The Last of Us 2 شدیدتر از قبل بود و به‌علت مسائلی که در مورد بازی فاش شده بود و حتی کمپین‌هایی که از قبل برای دادن امتیاز پایین به آن تشکیل شده بود، در همان لحظات اول حملات عظیمی به متاکریتیک شد و امتیاز بازی تا حدود ۲ پایین آمد (در حال حاضر این امتیاز به عدد ۵.۵ رسیده است).

خشم الی در بازی The Last of Us 2

همین قضیه هم باعث شده متاکریتیک دست به تغییری هرچند ساده بزند و اجازه‌ی امتیاز دادن کاربران در ساعات اولیه را بگیرد. یکی از آثاری که برای اولین‌بار با سیستم جدید همراه شد، نسخه‌ی کنسولی بازی Superliminal بود و مردم با این عبارت در بخش امتیاز کاربران آن مواجه شدند: «لطفاً ابتدا ساعاتی را صرف تجربه‌ی بازی کنید و سپس برای نوشتن نقد آن به متاکریتیک بازگردید.» بعد از آن هم نوبت به سایر بازی‌ها رسیده و برای مثال دو بازی معروف این روزها یعنی Ghost of Tsushima و Paper Mario: The Origami King هم با این مکانیزم جدید همراه بوده‌اند.

متاکریتیک به این شکل جلوی امتیاز دادن کاربران در ۳۶ ساعت اول عرضه‌ی بازی‌های جدید را می‌گیرد و به‌طور محترمانه به آن‌ها می‌گوید اگر هنوز بازی را تجربه نکرده‌اید و تنها قصد امتیاز دادن به‌خاطر مسائل دیگر را دارید، لطفاً از این کار دست بکشید! البته بعید است که حتی این مکانیزم جدید هم بتواند جلوی بمباران‌های امتیازی بعضی آثار خاص را بگیرد و در هر حال عده‌ای هستند که پیش از تجربه‌ی بازی، به دلایلی تصمیم می‌گیرند با امتیازهای پایین خود نسبت به بعضی مسائل انتقاد کنند.

شاید بهترین راه‌حل در این زمینه دسترسی متاکریتیک به نام کاربری مخاطبان خود در پی سی و کنسول‌های بازی باشد. به این شکل که هر فرد برای امتیاز دادن به یک بازی، آن‌را در فهرست بازی‌های خریداری‌شده‌ی خود داشته باشد و در غیر این‌صورت نتواند امتیازی به بازی موردنظر بدهد؛ موضوعی که بعید است راه‌اندازی آن کار خیلی سختی باشد و باید دید متاکریتیک درنهایت به این سمت می‌رود یا خیر.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده