// یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی کنترلر تراست مستر eSwap پرو

کنترلر تراست‌مستر مدل eSwap Pro Conroller با ارائه ویژگی‌های هیجان‌انگیز شرایطی را برای تجربه‌ حرفه‌ای‌تر بازی‌ها روی کنسول پلی‌استیشن 4 و پی‌سی فراهم می‌کند.

مهم‌ترین رکن داشتن تجربه‌‌ی گیمینگ خوب در کنسول‌های بازی همواره کنترلرها بوده‌اند و به‌همین دلیل نیز تولیدکنندگان کنسول‌ها سعی دارند قبل از عرضه محصول خود تحقیق زیادی برای ارائه بهترین کنترلر را داشته باشند. بااین‌حال گاهی تصمیمات طراحان کنسول‌ها باب طبع بازیکنان نیست.

با رشد بازار کنسول‌ها و علاقه بازیکنان به استفاده از کنترلر در تجربه بازی‌های مختلف حتی روی رایانه‌های شخصی، این‌روزها تولیدکنندگانی در سراسر جهان محصولاتی را با ویژگی‌های خلاقه روانه بازار می‌کنند. یکی از این محصولات کنترلر eSwap پرو از شرکت تراست‌مستر است. در این مقاله می‌خواهیم تا نگاهی به‌ویژگی‌های این محصول بیندازیم که از قضا به‌صورت رسمی توسط سونیبرای اتصال به پلی‌استیشن 4 لایسنس شده است و شرکت سونی ویدیوی معرفی آن را در کانال یوتیوب خود قرار داده است.

کنترلر eSwap پرو توسط فروشگاه تک سیرو برای معرفی در اختیار زومجی قرار گرفته است.

دسته کاملا حرفه ای پلی استیشن

به‌لطف ماژولار بودن کنترلر می‌توانید جای تریگر‌ها را دکمه D-Pad جابه‌جا کنید

با باز کردن جعبه eSwap Pro‌ از همان ابتدا می‌توانید انتظار تجربه‌ای پریمیوم را داشته باشید. در داخل جعبه به همراه کنترلر یک کیف پارچه‌ای و یک پیچ‌گوشتی مخصوص قرار گرفته است. به‌طور خاص پنج دکمه تراست مستر کاملا ماژولار طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از پیچ‌گوشتی موجود در جعبه، اقدام به جابه‌جایی دو استیک با دکمه‌ D-Pad یا باز کردن تریگرها کنید.

به‌لطف آهن‌ربایی بودن ماژول‌ها درآوردن و جای‌گذاری آن‌ها بسیار آسان است و به‌سرعت می‌توانید در میانه بازی آنلاین نیز آن‌ها را جابه‌جا کنید. فرضا با تغییر جای استیک چپ با دکمه‌های D-Pad کنترلر حس و حالی مشابه کنترلر ایکس‌باکس را به بازیکن منتقل می‌کند که به‌ویژه در بازی‌های اول‌شخص می‌تواند تأثیرگذار باشد. از طرفی دو تریگر R2 و L2 نیز قابلیت شخصی‌سازی را دارند. با خریداری تریگرهای رنگی می‌توانید این دکمه‌ها را باتوجه‌به سلیقه خود ویرایش کنید.

کنترلر eSwap Pro نسبت دوال شاک ۴ ابعاد بزرگتری دارد. به همین دلیل درصورتی که پیش از این تجربه بازی با دسته‌های بازی بزرگ را نداشته باشید، برای عادت به کنترلر eSwap به زمان نیاز خواهید داشت. فاصله بین دکمه‌ها در eSwap پرو نسبت به دوال‌شاک ۴ کمی بیشتر است. همین موضوع باعث شده تا استفاده از کنترلر برای افرادی که دستان بزرگی دارند آسان‌تر باشد.

تریگرهای دسته eSwap Pro

شما می‌توانید کنترلر را باتوجه‌به عادت خود به دو حالت بگیرید. در صورتی که چهار انگشت روی تریگرها قرار بگیرند استفاده از چهار دکمه‌ اضافه‌ی پشت کنترلر کمی مشکل می‌شود. اما در صورت استفاده از دو انگشت روی تریگرهای R2 و L2، به‌راحتی می‌توانید با شخصی‌سازی دکمه‌‌های پشت کنترلر، واکنش‌های سریع‌تری را برای انجام هرگونه کاری نشان دهید.

به‌لطف حضور دکمه تغییر پروفایل درکنار درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری، امکان شخصی‌سازی دکمه‌ها و سوییچ سریع بین دو دکمه مهیا شده است. شما همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه فیزیکی میکروفون روی کنترلر، صدای میکروفون خود را قطع یا وصل کنید. این ویژگی به‌ویژه برای افرادی که هدفونی با قابلیت Mute فیزیکی صدا ندارد، کاربردی است.

تراست مستر با ارائه نرم‌افزاری جامع به بازیکنان اجازه داده است تا بتوانند آنطور که علاقه‌ دارند پارامترهای مختلف کنترلر را ویرایش و شخصی‌سازی کنند. نرم‌افزار ویندوز تراست مپر (Thrustmapper) دارای بخش‌های مختلفی از جمله مپینگ، مینی استیکز، تریگرها و ویبریش (لرزش) است که در این معرفی به‌ ویژگی و کارایی هر یک از آن‌ها اشاره اشاره می‌کنیم.

تراست مستر کنترل eSwap پرو

Mapping

یکی از مهم‌ترین خصوصیات کنترلر ای سواپ پرو  اما شخصی‌سازی دکمه‌ها باتوجه‌به بازی‌ها است. به‌لطف نرم‌افزار تراست مپر، شما می‌توانید به‌ آسانی با تعریف دو پروفایل شخصی‌سازی دکمه‌ها در میانه بازی به‌راحتی ازطریق کنترلر میان هر یک جابه‌جا شوید. تراست مستر به بازیکنان اجازه داده است تا با اتصال کنترلر به پی‌سی و ذخیره‌ی پروفایل‌ها روی حافظه داخلی کنترلر، از پروفایل‌های شخصی‌سازی شده در پلی‌استیشن 4 نیز استفاده کنند. این ویژگی دست بازیکنان را در زمان تجربه بازی‌ها آزاد می‌گذارد.

متاسفانه هنوز امکان تنظیم دو دکمه همزمان روی دکمه‌های پشت کنترلر وجود ندارد، این ویژگی در بازی‌های فایتینگ برای زدن حرکات ترکیبی کاربرد دارد. در مجموع ۱۸ دکمه با درنظرگرفتن L3 و R3 قابل شخصی‌سازی در دو پروفایل هستند.

مینی استیک کنترلر بازی

Mini-Sticks

اگر بازیکن کنسول باشید حتما با استیک‌ها و حساسیت آن‌ها با میزان فشاری که برای راه‌ رفتن شخصیت وارد می‌کنید، آشنا هستید. در بازی‌هایی مانند آنچارتد زمانی‌که استیک‌ها را کمی فشار دهید، شخصیت به آرامی حرکت می‌کند، با افزایش فشار سرعت حرکت شخصیت نیز افزایش پیدا کرده تا درنهایت به مرحله فشردن L3 و دویدن برسد.

نرم‌افزار تراست مپر اجازه می‌دهد تا بازیکنان میزان حساسیت استیک‌ها را باتوجه‌به میزان فشار تغییر دهند. به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون نگرانی با توجه عادتی که عضله‌های انگشتان‌تان دارد، حساسیت استیک‌ها را تغییر دهید.

تنظیمات تریگر دسته بازی

Triggers

مانند استیک‌ها، تریگرهای تراست مستر ای سواپ پرو کنترلر نیز به میزان فشار حساسیت دارند. فقط باتوجه‌به آزادی زیادی تریگرها برای حرکت، شاید برخی بازیکنان نتوانند به‌ویژه در بازی‌های اول شخص فشار لازم را برای حمله ایجاد کنند. در تنظیمات تریگرها می‌توانید میزان فشار را در هر تریگر کم یا زیاد کنید.

Vibrations

اما آخرین ویژگی تنظیمات تراست مپر، امکان افزایش یا کاهش لرزش موتورهای داخل کنترلر است. به‌صورت پیش فرض میزان لرزش روی ۱۰۰ درصد تنظیم شده است که شاید برای برخی افراد ناخوشایند باشد. به همین دلیل با ورود به این تنظیمات می‌توانید میزان لرزش هر یک از دو موتور داخل کنترلر را زیاد یا کم کنید.

نمایش نزدیک کنترلر تراست مستر

دسته بازی تراست مستر eSwap پرو یک محصول باکیفیت اما گران‌قیمت برای افرادی است که علاقمند به خریداری کنترلر‌های حرفه‌ای هستند. باتوجه‌به عدم پشتیبانی از اتصال وایرلس، تنها می‌توانید این محصول را با استفاده از کابل حدودا سه متری موجود در جعبه به کنسول متصل کنید. یکی از مهم‌ترین خصوصیات کنترلر امکان اتصال به رایانه شخصی و شخصی‌سازی دکمه‌ها روی دو پروفایل متفاوت است که امکان سوییچ سریع را باتوجه‌به نوع بازی به بازیکن می‌دهد.

حضور چهار دکمه مجزا در پشت کنترلر به‌ویژه برای بازیکنان بازی‌هایی مانند فورتنایت می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به‌راحتی می‌توانید با تنظیم دکمه‌های مورد نظر خود روی کنترلر، سریع برای محافظ از خود ساخت و ساز کنید. در مجموعه کنترلر eSwap پرو محصولی باکیفیت از تراست‌مستر است که از قضا قیمتی بالا نیز دارد. به همین دلیل باتوجه به قیمت محصول می‌توانیم بازار هدف این دسته بازی را قشر خاصی از گیمرها بدانیم.

کنترلر eSwap پرو توسط فروشگاه تک سیرو برای معرفی در اختیار زومجی قرار گرفته است.

نظر شما در رابطه با کنترلرهای حرفه‌ای چیست؟ آیا کنترلرهای حرفه‌ای را به کنترلرهای معمولی پلی‌استیشن 4 را ترجیح می‌دهید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده