نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

کمبود نینتندو سوییچ به خاطر ویروس کرونا باعث تشکیل صف‌های طولانی در کره جنوبی شده است

مردم کره جنوبی برای خرید نینتندو سوییچ و تجربه‌ی Animal Crossing: New Horizons با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند.

یکی از مشکلاتی که این روزها به‌خاطر ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، کاهش تولید بعضی محصولات است و این قضیه را می‌توان در صنعت بازی هم با کمبود عرضه‌ی کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی مشاهده کرد. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد علاقمندان به خریداری کنسول نینتندو سوییچ با مشکلات بیشتری نسبت به سایر کنسول‌ها مواجه هستند و تقاضای زیاد برای تهیه‌ی این محصول نینتندو حتی به ایجاد صف‌های طولانی در کشوری مثل کره جنوبی منجر شده است.

به‌گزارش سایت کره‌ای The Qoo، خانه‌نشینی مردم و نیاز به سرگرم شدن آن‌ها در کنار عرضه‌ی بازی جذابی مثل انیمال کراسینگ: نیو هورایزنز (Animal Crossing: New Horizons) باعث شده است خیلی‌ها به فکر خرید نینتندو سوییچ بیافتند و کمبود عرضه‌ی این کنسول هم مشکلاتی را ایجاد کرده است. به‌طوری که برای مثال پنج روز قبل مردم مجبور شدند برای تهیه‌ی سوییچ از فروشگاهی واقع در شهر سوون در استان گیونگی وارد صفی هزار نفره شوند و شانس خود را از طریق قرعه‌کشی امتحان کنند.

البته تعداد برندگان این قرعه‌کشی هم خیلی کم بوده و درحالی‌که فقط ۳۰۰ برگه‌ی قرعه‌کشی بین آن‌ها توزیع شده، در نهایت بیشتر از ۴۵ عدد کنسول سوییچ برای فروش موجود نبوده است. همین‌طور فروشگاهی در شهر دئگو هم با صفی ۵۰۰ نفره برای خرید سوییچ مواجه بوده و از طرف دیگر فروشندگان آنلاین هم جدیدترین نسخه‌ی انیمال کراسینگ را با قیمت‌هایی بالاتر از حد استاندارد به دست خریداران کره‌ای می‌رسانند.

کره‌جنوبی از جمله کشورهایی بوده که بعد از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا خیلی سریع دست به کار شد و توانست آن‌را تا حدی کنترل کند، به‌طوری که تا امروز ۲۵۵ نفر در کره‌جنوبی در اثر کرونا از دنیا رفته‌اند که نسبت به بعضی از کشورهای دیگر آمار پایین‌تری محسوب می‌شود. ولی حتی در کشوری مثل کره با قوانین سفت و سخت خود هم علاقمندان انیمال کراسینگ نمی‌توانند از خیر تجربه‌ی جدیدترین نسخه‌ی آن بگذرند، بازی‌ای که اگر بگوییم در همین مدت‌زمان یک ماهه از عرضه‌ی خود تاریخ‌ساز شده است، اغراق نکرده‌ایم و هرچند وقت یک‌بار اخباری در مورد استقبال کم‌نظیر مردم از آن به‌گوش می‌رسد.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده