نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵

343 اینداستریز از اضافه شدن یک ویژگی عالی به Halo: Combat Evolved خبر می‌دهد

امکان انتخاب صداگذاری کلاسیک بازی Halo: Combat Evolved به بخش چندنفره آن در مجموعه‌ی The Master Chief Collection اضافه خواهد شد.

مجموعه‌ی Halo: The Master Chief Collection با انتشار آپدیت‌های جدید همچنان به گسترش و ارتقاء ویژگی‌های متعددی از جمله جلوه‌های صوتی بازی‌های خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر نسخه Anniversary بازی Halo: Combat Evolved در بخش چندنفره‌ی خود، فقط از صداگذاری به‌روزرسانی شده‌ی این بازی پشتیبانی می‌کند و امکان دسترسی به صوت کلاسیک این بازی وجود ندارد. این موضوع موجب نارضایتی برخی از بازیکنان این بازی شده و استودیوی 343 اینداستریز نیز چاره‌ای برای آن اندیشیده است. براساس رسمی توسعه‌دهندگان این استودیو، صداهای کلاسیک بازی Halo: CE به‌زودی به بخش مولتی‌پلیر نیز اضافه خواهد شد.

صداهای کلاسیک بازی Halo: Combat Evolved هم‌اکنون در بخش داستانی نسخه پی سی و ایکس باکس این بازی موجود است، اما در بخش چنده نفره این بازی، تنها صداهای جدید در دسترس قرار دارند. سخنگوی استودیوی 343 در رابطه با این موضوع بیانیه‌ای را منتشر کرده که در قسمت‌هایی از آن می‌خوانیم:

باید اعلام کنیم که هم‌اکنون در مراحل نهایی اضافه شدن صداگذاری کلاسیک بازی Halo: CE به بخش مولتی‌پلیر این بازی در نسخه پی‌سی قرار داریم. بازخورد اولیه‌ی بازیکنان نسبت به این تغییر کاملاً مثبت بوده و خوشحالیم که بخش چندنفره بازی Halo: Combat Evolved یک قدم دیگر به حال و هوای نوستالژیکی که همه ما از تجربه آن در کنسول اورجینال ایکس‌باکس سراغ داشتیم، نزدیک خواهد شد.

 

Halo: Combat Evolved

بعد از انتشار این آپدیت، گزینه‌ی جابه‌جایی بین دو حالت اصلی و به‌روزرسانی شده‌ی صداهای بازی به بخش تنظیمات Halo: CE اضافه خواهد شد تا بازیکنان درصورت تمایل هریک از حالت‌های کلاسیک و مدرن آن را انتخاب کنند. این آپشن در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش قرار داشته و همزمان با انتشار بازی Halo: CEA برای پی‌سی منتشر خواهد شد.

استویدیو 343Industries به منظور بازگرداندن صداهای کلاسیک بازی Halo: Combat Evolved با یک شرکت ارائه کننده‌ی خدمات پس از تولید به‌نام Formosa Group همکاری می‌کند. پاول لیپسون از شرکت Formosa در یک پست وبلاگی درباره این پروژه می‌گوید که بازگرداندن صداهای اصلی این بازی، نیازمند کارهای زیادی در بخش کدنویسی آن است:

خبر خوب این است که ما از همین الان دو مجموعه صدای همسان برای بازی Halo: Combat Evolved Anniversary در اختیار داریم که شامل مجموعه‌ی اصلی و محتوای به‌روزرسانی شده‌ی نسخه Anniversary است. ترفندی که برای این کار به‌کار بردیم، قراردادن الگوریتم هردوی این مجموعه‌ها در کنار هم و قرار دادن یک گزینه‌ی انتخاب میان این دو حالت برای کاربران این بازی بود که البته این کار به مراتب پیچیده‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. در هرحال این همان چیزی است که ما برای این پروژه ارائه کرده‌ایم.

اما همکاری مایکروسافت با Formosa Group تنها منحصر به بازی Halo: Combat Evolved نمی‌شود. این شرکت به‌منظور ارتقاء و ایجاد یک سری تغییرات مهم در تمامی نسخه‌های موجود در مجموعه‌ی The Master Chief Collection شامل Halo: Reach ،Halo 2 Anniversary ،Halo 3 ،Halo 3: ODST و Halo 4 با مایکروسافت همکاری دارد. لیپسون در ادامه می‌گوید:

این کار نیازمند همکاری همه‌جانبه‌ی کارشناسان، کدنویسان، سازندگان و سرپرستان تیم‌های مختلف توسعه‌ی این مجموعه بود. وقتی که با نسخه پی‌سی این بازی کار می‌کردیم، بخش کدنویسی مستلزم تمرکز و توجه ویژه‌ای بود. خواسته‌ی ما این است که طرفداران نسبت به ارتقاء، بهینه‌سازی و همچنین وفاداری نسخه‌های فعلی بازی به تجربه بازی‌های اصلی این مجموعه احساس خوبی داشته و نسبت به آن اظهار رضایت کنند. برطرف کردن باگ‌ها و ایرادات یک بازی هیچوقت ساده نبوده‌ است، اما ما نسبت به کیفیت نهایی کار اطمینان داریم و در عین حال از پیشنهادات و انتقادات جامعه‌ی کاربران نهایت قدردانی را به عمل می‌آوریم.

لیپسون در ادامه اعلام می‌کند که این تیم در آینده‌ای نزدیک اخبار هیجان‌انگیزی را منتشر خواهد کرد.

استودیوی 343 اینداستریز علاوه‌بر پیشبرد فرایند توسعه‌ی Halo: MCC یک تیم مجزای داخلی را برای کار روی بازی جدید Halo Infinite متمرکز کرده است. این بازی قرار است برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و همچنین پی‌سی منتشر شود. ضمن این‌که این بازی در سرویس Game Pass نیز ارائه خواهد شد. لذا مشترکین این سرویس بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی به آن دسترسی خواهند داشت. علاوه‌بر این، برنامه‌ی cross-buy جدید مایکروسافت موسوم به Smart Delivery امکان خرید بازی Halo Infinite برای ایکس باکس وان و دریافت آن برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را فراهم خواهد کرد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده