نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ دچار اختلال شده است

باتوجه به گزارش‌های دریافتی و تایید رسمی نینتندو، سرویس آنلاین این شرکت از صبح امروز دچار اختلال شده و کاربران قادر به اتصال به اینترنت و استفاده از قابلیت‌های آن نیستند.

این روزها و باتوجه به نگرانی از شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، بسیاری از فروشگاه‌ها و دفاتر تعطیل شده و دولت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم بتوانند حداکثر نیازهای خود را از داخل خانه تهیه و مدیریت کنند. برای گیمرها اما فرصت مناسبی پیش آمده تا در روزهای قرنطینه بازی‌های مورد علاقه خود را تجربه کرده و این روزهای سخت را پشت سر بگذارند. باتوجه به خطرناک بودن شرایط، شاید امن‌ترین و بهترین راه‌حل گیمرها برای دریافت بازی‌های دلخواه خود، خرید آنها به‌صورت دیجیتالی از فروشگاه‌های مخصوص هر پلتفرم باشد.

نینتندو پس از سال ۲۰۱۷ و عرضه کنسول نینتندو سوییج توانست موفقیت زیادی را کسب کرده و سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به دستگاه خود اختصاص دهد. ژاپنی‌ها نیز مانند سایر شرکت‌ها، فروشگاه و سرویس آنلاینی جهت ارایه خدمات به کاربران خود تدارک دیده‌اند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد باتوجه به گزارش‌های دریافتی و تایید رسمی نینتندو،‌ سرویس آنلاین این شرکت از صبح امروز دچار اختلال شده و کاربران قادر به اتصال به اینترنت و استفاده از قابلیت‌های آن نیستند.

براساس اطلاعات دریافتی، این مشکل، تنها به دارندگان کنسول سوییچ ختم نمی‌شود؛ چراکه کاربران Wii U، مرورگر وب و همچنین کنسول دستی 3DS نیز با چنین اختلالی مواجه شده‌اند. این قضیه به این معنی است که تمام کاربران شرکت نینتندو تا زمان رفع این مشکل، قادر به تجربه کردن یا خرید بازی جدیدی نخواهند بود.

البته باید توجه داشته باشید که در این روزهای بحرانی، حجم بالای افرادی که در سراسر جهان از کنسول‌های این شرکت استفاده می‌کنند، می‌تواند دلیلی برای ایجاد چنین مشکلی در سرورها باشد. اگر به‌خاطر داشته باشید سرویس مشابه مایکروسافت تحت عنوان Xbox Live اواخر هفته گذشته نیز با چنین مسئلهای روبه‌رو شد و تنها پس از گذشت چند ساعت با رفع آن کاربران به حالت عادی بازگشتند.

حال باید منتظر ماند و دید باتوجه به اینکه بازی Animal Crossing: New Horizons تا چند روز آینده یعنی در تاریخ یک فروردین ماه (۲۰ مارس) منتشر می‌شود، نینتندو می‌تواند این مشکل را به‌صورت کامل رفع کند یا خیر. اگر شما هم از کاربران یکی از کنسول‌های نینتندو هستید و از امروز با این قضییه برخورد کرده‌اید، لطفا تجربه خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.           


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده