// چهار شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

ریسپاون: ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order زمان بیشتری نیاز داشت

دو نفر از افراد تیم توسعه بازی Star Wars Jedi: Fallen Order گفته‌اند که روند توسعه بازی می‌توانست بیشتر به‌طول انجامد.

هنگامی که در اواخر سال گذشته‌ی میلادی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order منتشر شد، به‌دلیل تمرکز بسیار خوبی که روی بخش داستانی و تک‌نفره داشت، توانست تبدیل به تجربه‌ای بسیار عالی برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان شود که علاقه داشتند با یک بازی مناسب به اعماق کهکشان‌ها سفر کنند. اگرچه این بازی با بهره‌مندی از داستانی قوی و یک پایان‌بندی مناسب موفق به جلب رضایت بسیاری از طرفداران شد، اما وجود یک‌سری ایرادات فنی ریز و درشت در آن خبر از محصولی می‌داد که کمی از روند ساخت آن باقی مانده بود؛ مساله‌ای که تیم توسعه‌ی بازی نیز به آن اقرار کرده است.

Star Wars Jedi: Fallen Order

طبق جدیدترین اخبار بازی و براساس مصاحبه‌ای که وب‌سایت USGamer با کریس زمپلا، مدیر ارشد اجرایی استودیو ریسپاون و استیگ آسموسن، کارگردان بازی، تدارک دیده است، هردوی این افراد اقرار کرده‌اند که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order برای تکمیل‌تر شدن به مقداری زمان اضافه در فاز توسعه نیاز داشته است. آن‌ها حتی گفته‌اند که اگر این زمان کوتاهِ اضافه به آنان داده می‌شد، بازی کامل‌تر و بهتر از حالت فعلیِ آن ساخته و منتشر می‌شد؛ اما به‌دلیل تعطیلات سال نو تحت فشار بوده‌اند و چاره‌ای جز انتشار بازی در آن تاریخ نداشته‌اند. بخش‌هایی از صحبت‌های کریس زمپلا در زیر قابل مطالعه است:

بله درست است، ما در این مورد صحبت‌های زیادی کرده بودیم و تصمیم نهایی بر این شد که بازی در آن زمان (نوامبر ۲۰۱۹) منتشر شود. به دلیل نزدیک شدن به ایام تعطیلات تحت فشار بودیم و روند ساخت بازی نیز به‌گونه‌ای بود که انگار برای انتشار در آن تاریخ آماده شده بود.

در ادامه نیز استیگ آسموسن صحبت‌های همکار خود را تایید کرد:

ما در موقعیتی قرار داشتیم که باید این بازی را برای چندین سیستم (پلتفرم) مختلف تولید می‌کردیم و طبیعتا باید تاریخی را نیز برای انتشار آن تعیین می‌کردیم. همه ما به این تاریخ فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر کمی زمان بیشتر در اختیار داشتیم، نتیجه‌ی نهایی بهتر می‌شد؛ اما در عین حال نیز بازی را می‌توانستیم انجام دهیم و حس خوبی از این امر داشتیم و همچنین فکر می‌کردیم که قطعا طرفداران از آن راضی خواهند بود.

با تمامی این اوصاف، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order موفق شد که در دل طرفداران جای خود را پیدا کند و در بررسی زومجی نیز امتیاز عالی ۹ را دریافت کند. استودیو Respawn Entertainment به‌تازگی اعلام کرده است که در حال استخدام افراد جدید است تا ادامه‌ی این بازی را بسازد. امیدواریم که نسخه بعدی از مجموعه Star Wars نیز دارای داستانی جذاب و گیرا باشد. در راستای این خبر پیش‌تر در زومجی خواندید که میزان فروش بازی بیش از حد انتظار الکترونیک آرتز بوده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده