نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

فروش بازی Star Wars Jedi: Fallen Order فراتر از حد انتظار EA بوده است

الکترونیک آرتز درحالی‌که انتظار فروش ۶ تا ۸ میلیون نسخه‌ای را برای Star Wars Jedi: Fallen Order داشت، حال از برآورده شدن انتظارات خود خبر داده است.

چند سالی طول کشید تا EA بالاخره موفق به ساخت یک بازی Star Wars شد تا با استقبال گرم طرفداران این مجموعه بزرگ رو‌به‌رو شود. براساس گزارشی که شرکت الکترونیک آرتز (Electonic Arts) از سومین سه‌ماهه‌ سال مالی خود ارائه کرده است، مجموع فروش بازی Star Wars Jedi: Fallen Order از استودیوی ریسپاون (Respawn) تا همین الان نیز از انتظاراتی که EA برای آن درنظر گرفته بود عبور کرده است.

EA درماه اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود انتظار دارد بازی Fallen Order تا قبل از پایان سال مالی این شرکت، بین ۶ الی ۸ میلیون نسخه فروش کند. مدت زمان یاد شده درحالی‌که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید، Star Wars Jedi: Fallen Order تاکنون انتظاراتی را که EA برای سه‌ماه‌ سوم خود در نظر داشت برآورده کرده است. یعنی از زمان آغاز فروش این‌ بازی در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۱۹ تا پایان این سال، Fallen Order از حداکثر انتظارات EA نیز بیشتر فروش داشته که این‌آمار، بسیار چشم‌گیر و جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

در نتیجه‌ی این اتفاق، EA اعلام کرده که حالا هدف جدیدی را برای مدت زمان باقی مانده تا پایان سال مالی جاری برای این بازی در‌نظر گرفته است. براین‌اساس، انتظار می‌رود تا مجموع فروش بازی Fallen Order تا پایان ماه مارس به ۱۰ میلیون نسخه افزایش پیدا کند. با درنظر گرفتن اینکه احتمالاً این بازی به این هدف نیز دست پیدا خواهد کرد، این‌آمار دستاورد بزرگی برای جدیدترین بازی جنگ ستارگان الکترونیک آرتز محسوب می‌شود.

شاید این‌ ادعا، اظهارنظر طعنه‌آمیزی به‌نظر برسد اما اولین بازی بزرگ تک‌نفره‌ای که EA در چند سال اخیر منتشر کرده، نتایج بسیار خوبی را برای این شرکت به‌دنبال داشته است. الکترونیک آرتز در سال‌های اخیر اصرار داشته تا عناصر مرتبط با خدمات آنلاین خود را در بیشتر بازی‌های بزرگ خود اعمال کند که اکثر آن‌ها مورد انتقاد طرفداران و منتقدان قرار گرفته‌اند. بااین‌که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order نمی‌تواند به‌طور کلی موجب جبران درآمدهای EA در سال جاری شود، این شرکت باید نسبت به عملکرد آن در بازار فروش کاملاً راضی باشد. از طرفی می‌توان امیدوار بود که این نتایج موجب تشویق EA به سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی‌های تک‌نفره شود.

Star Wars Jedi: Fallen Order هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و پی‌ سی قابل دریافت است. بسیاری از طرفداران امیدوارند تا موفقیت‌های این‌ بازی نهایتاً موجب متقاعد شدن EA برای ساخت نسخه بازسازی شده Knights of the Old Republic شود. در هفته‌های اخیر، شایعاتی مبنی آغاز فرایند توسعه این بازی مطرح شده بود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده