نویسنده: تیم زومجی
// یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸

نبرد ابرقهرمانان: بتمن در مقابل ثور

در یکی از نبرد‌های هیجان‌انگیز مرحله مقدماتی مسابقه نبرد ابرقهرمانان، بتمن به رقابت با ثور می‌پردازد. همراه زومجی باشید.

برای شرکت در مسابقه بعدی کلیک کنید

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در پنجمین نبرد، شاهد رقابت ثور از دنیای مارول با بتمن از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، دو‌شنبه ۲۸ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

بتمن

بتمن

در تعریف ابرقهرمانان داریم که ابرقهرمان، به‌انسانی با قدرت‌های مافوق طبیعی و خارق‌العاده گفته می‌شود که برای نجات مردم به‌پا می‌خیزد و آماده‌ی رزم می‌شود. شاید این موضوع برای بتمن فرق داشته باشد.

در لت‌وپار کردن مجرم‌های گاتهام سیتی، در حل کردن قتل‌ها و ماجراهایی که قاتلان روانی این شهر آن‌ها را رقم زده‌اند، در ورای تبدیل کردن گاتهام به‌یک جای بهتر، در ورای اثبات ایده‌ی «هرکسی می‌تواند یک قهرمان باشد»، بتمن برای سیراب کردن عطش انتقامی که زخمش سالیان سال در وجودش به‌سالم‌ترین و تازه‌ترین شکل ممکن زنده بود، شب‌ها را به جولانگاه خودش و جهنم خلاف‌کارها تبدیل می‌کند. جنگ بروس وین با خلاف‌کاران شهر و انگیزه‌ی انفجاری او برای پاک کردن شهر از ننگ تک‌تک مجرمانش، در کودکی او، در آن لحظه‌ی لعنتی مرگ پدر و مادرش در جلوی چشمان او توسط یک خلافکار دون‌مایه، سرچشمه می‌گیرد. بروس وین که با حل شدن در وحشت قدیمی خود، ترس از خفاش‌ها، یک نماد ویژه از عدالت‌خواهی با نام بتمن را پدید آورد، از شب‌گردی و کد ویژه‌اش برای نکشتن خلاف‌کاران گرفته تا رفتار ترسناک و خاموشش، خود را به‌شوالیه‌ی تاریکی گاتهام تبدیل کرد و شاید به‌همین دلیل باشد که در خیابان‌های گاتهام کسی برای ظاهر شدن خفاش شب‌های شهر انتظار نمی‌کشد و شاید این همان دلیلی است که بتمن را به‌یکی از خاص‌ترین ابرقهرمان‌هایی تبدیل کند تا به امروز شاهد خلقت‌شان بوده‌ایم.

بروس وین یا همان بتمن، در خانواده‌ای ثروتمند متولد شد. مارثا و توماس وین، مادر و پدر او که از خانواده‌های اشرافی کین و وین بودند، والدین بروس محسوب می‌شدند و پسر خود را در ناز و نعمت، باتوجه و مراقبت بسیار زیادی بزرگ کردند. بروس می‌توانست برادر هم داشته باشد و حتی اسم «توماس وین جونیور» هم برای این فرزند خانواده‌ی وین انتخاب شده بود اما گروه Court of Owls با ایجاد کردن یک تصادف خیابانی، این فرزند خانواده‌ی وین را از بین برد.

در روزی از روزها، بروس همراه با پدر و مادرش به‌یکی از تئاترهای شخصیت زورو می‌روند. در راه بازگشت، در یکی دیگر از کوچه‌های مملو از جرم و جنایت گاتهام، یک خلاف‌کار دون‌مایه با نام «جو چیل» برای سرقت اموال توماس و مارثا، روی آن‌ها اسلحه‌ می‌کشد و پس از اتمام سرقتش، آن دو را می‌کشد. شبی که می‌توانست به‌عنوان بهترین و ماندگارترین شب زندگی بروس باشد، به‌تلخ‌ترین و بدترین شب زندگی‌اش تبدیل می‌شود. بروس پس از این ماجرا، به‌شخصی تقریبا افسرده‌ تبدیل می‌شود و سال‌های بعد، هم در روابط عاطفی‌اش شکست می‌خورد و هم از محل تحصیلش اخراج می‌شود. بروس جوان که حالا برای گرفتن انتقام از تمامی مجرمان شهر عزم خود را جزم کرده است، تصمیم می‌گیرد به‌تمامی نقاط جهان سفر کند و در قالب یک انسان کامل، به گاتهام برگردد و هدفش را دنبال کند. در برزیل، ژاپن، روسیه، فرانسه، هیمالیا، تبت و بیشتر، بروس آداب مبارزه، جرم‌شناسی، رانندگی، بدل‌کاری و بیشتر را می‌آموزد و به‌گاتهام برمی‌گردد. بروس با درآغوش کشیدن وحشت خود از خفاش‌ها، تصمیم می‌گیرد تا به‌وحشت خلافکاران گاتهام تبدیل شود؛ نمادی با نام بتمن متولد و زندگی دوگانه‌ی بروس وین در صبح و بتمن در شب آغاز می‌شود.

جوکر، ریدلر، هارلی کویین، بین، مدهتر، پویزن‌آیوی، مترسک، بلک مسک، کت وومن، دوچهره، فایرفلای، راس‌الغول، دث استروک، پنگوئن و یک عالمه‌ نام دیگر از دشمنان بتمن هستند که فعالیت‌های خفاش شب گاتهام، آن‌ها را برای نابود کردنش به‌تکاپو می‌اندازند.

ماجراهای بتمن در کنار داستان‌های آیرون‌من، گرین‌ارو و قهرمانانی که بدون هیچ قدرت خاص و ماورایی، پابه‌دنیای مبارزه با خلاف‌کاران می‌گذارند از جمله داستان‌های به‌شدت الهام‌بخش، قابل‌درک و هم‌ذات‌پنداری است. روایتی حماسی که ثابت می‌کند یک قهرمان هرکسی می‌تواند باشد. حتی کسی مثل جیم گوردون که کت خود را روی شانه‌ی بروس وینِ یتیم گذاشت، با او همراه شد و کاری کرد تا بروس وینِ تنها، بداند که دنیا هنوز تمام نشده است.

ثور

ثور

افرادی که اهل خواندن کتاب‌های کمیک نیستند با شنیدن نام ثور به یاد معروف‌ترین ایزد اسکاندیناوی می‌افتند. اما برای ما طرفداران کمیک بوک نام ثور، معنی دیگری دارد. ثور اودین‌سان یا همان خدای رعد و برق در اوایل سالهای فعالیت خود با آدولف هیتلر همکاری کرده بود. زیرا در ابتدا اصلا از هویت واقعی این مرد خبر نداشت و بعد از پی بردن به نیت‌های او، بلافاصله ارتباطش را قطع کرد. از آنجایی که ثور در ابتدا بسیار گستاخ بود، هر کاری که اودین برای تربیت او انجام می‌داد، نتیجه‌ای نداشت. از همین رو، اودین تصمیم گرفت که میولنیر را از ثور بگیرد، حافظه او را پاک کند و بدون هیچ قدرتی او را به زمین بفرستد.

ثور یا همان دونالد بلیک (هویت زمینی او) چیزهای خیلی زیادی را بر روی زمین یاد گرفت و حتی زندگی خیلی خوبی را هم به عنوان یک جراح برای خود ساخت. یکی از برجسته‌ترین اتفاقات زندگی ثور، آشنایی او با جین فاستر و برقراری ارتباطی عاشقانه بین این دو بود. البته زندگی عاطفی ثور چیزی فرای جین فاستر بود؛ زیرا سیف عشق دیرینه و افسانه‌ای ثور محسوب می‌شد و عشق آنها از مدت‌ها قبل در سرنوشتشان ثبت شده بود. دیگر بر کسی پوشیده نیست که بزرگترین دشمن ثور، برادر ناتنی‌اش یعنی لوکی است. لوکی که دشمن خونین ثور محسوب می‌شد، از هیچ کاری برای شکست دادن برادرش دریغ نمی‌کرد. بزرگترین دلیل لوکی هم برای دشمنی با برادرش، تصاحب تاج و تخت آزگارد بود.

از آنجایی که ثور برای زندگی بر روی زمین چندین هویت مختلف داشت، مجبور بود مدام بین آنها جابه‌جا شود. همین موضوع به طور کلی سلامت روانی ثور را مختل کرده بود و او را تبدیل به یک فرد دیوانه کرد. اودین هم که دیگر کاملا مستاصل شده بود، به سراغ ادم وارلاک و دکتر استرنج رفت تا از آنها برای نجات پسرش کمک بخواهد. علاوه بر لوکی، هلا هم که از خویشاوندان نزدیک ثور محسوب می‌شد، دشمنی بزرگی با او داشت و حتی طلسمی بر روی ثور قرار داد که تمام استخوان‌های او را نرم کرده بود. با این حال قدرتی که در خود ثور و چکش مخصوصش وجود داشت، باعث می‌شد که حتی در زمان ضعف هم نسبت به حریفان خود قدرتمندتر باشد. قدرت فیزیکی ثور آنقدر زیاد است که هیچکس حد و اندازه آن را نمی‌داند.

او به عنوان قدرتمندترین خدای اسکاندیناوی و انسان بر روی زمین محسوب می‌شود. به طوری که با شخصیت‌هایی مانند هرکول، هالک و سنتری برابری می‌کند و می‌تواند شخصیتی مانند گلادیاتور را به راحتی شکست دهد. از آنجایی که نژاد او از یک سمت به آزگاردیان و از سمت دیگر به خدایان قبل از خود برمی‌گردد، مصونیت و آسیب‌ناپذیری مطلق را در وجود خود دارد. این موضوع باعث می‌شود که این خدا به دردهای مخصوص انسان‌ها از قبیل بیماری، مسمومیت، آتش‌سوزی، گرمازدگی، برق‌گرفتگی، خفگی، یخ‌زدگی و... دچار نشود. همچنین ثور به خاطر «نیروی زندگی» و خواص حیاتی و روحی‌ای که دارد، خیلی سخت قابل کشتن خواهد بود. علاوه بر این، میولنیر هم توانایی‌های زیادی در اختیار ثور قرار می‌دهد که از میان آنها می‌توان به کنترل آب و هوا، پرواز، دور نوردی و غیره اشاره کرد.

 

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده