// جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

امکان افزودن حافظه SSD به پلی استیشن 5 در روز عرضه وجود ندارد

سونی اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری باعث می‌شود که بتوانید ازطریق درگاه موجود روی بدنه‌ی کنسول، حافظه‌های SSD خریداری‌شده توسط خود را روی PS5 نصب کنید.

شرکت سونی بارها به‌صورت رسمی اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن 5 یکی از سریع‌ترین SSDهای ساخته‌شده تا به امروز را دارد که تاثیر زیادی روی اجرا و ساخت بازی‌های ویدیویی نسل ۹ می‌گذارد. ولی این حافظه‌ی ۸۲۵ گیگابایتی در نگاه برخی از گیمرها فضای کافی را در اختیار بازیکن نمی‌گذارد. در نتیجه قطعا عده‌ای می‌خواهند با خرید یکی از SSDهای به‌روز، قابل نصب در PS5 و تاییدشده توسط سونی حافظه‌ی در دسترس خود را گسترش دهند. بااین‌حال سونی در گفت‌وگو با رسانه‌ی ورج تایید کرد که بازیکنان در روز عرضه‌ی کنسول توانایی انجام این کار را ندارند.

به بیان بهتر حتی اگر مارک سرنی اعلام کند که از بین حافظه‌های SSD دارای استاندارد M.2 PCIe 4.0 NVMe کدام مدل‌ها از سرعت لازم برای کار در پلی استیشن 5 برخوردار هستند و بازیکن به خرید یکی از آن‌ها بپردازد و SSD خریداری‌شده را در درگاه نصب SSD اضافه‌ی پلی استیشن 5 نصب کند، باز هم کنسول در روز عرضه به پشتیبانی از آن نمی‌پردازد. بلکه این ویژگی با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به پلی استیشن 5 افزوده می‌شود.

مارک سرنی پیش‌تر تاکید کرده بود که بازیکنان به هیچ عنوان نباید تا زمانی‌که سونی یک حافظه‌ی SSD دارای استاندارد M.2 PCIe 4.0 NVMe را تایید کند، به خریداری آن حافظه‌ی SSD برای پلی استیشن 5 بپردازند. البته رسانه‌ی ورج که برخی از شرکت‌های تولید کننده‌ی SSDها به تیم تحریریه‌ی آن گفته‌اند که محصول آن‌ها توانایی کار روی پلی استیشن 5 را دارد. برخی منابع هم باور دارند که هنوز تست‌هایی باید برای تایید این SSDها انجام شود. زیرا سرعت SSD کنسول سونی بسیار زیاد (۵.۵ گیگابایت بر ثانیه به‌صورت خام و بیشتر از دو برابر سرعت SSD ایکس باکس سری ایکس/اس) است و فقط حافظه‌های SSD برتر و تازه عرضه‌شده می‌توانند شانسی برای کار روی آن داشته باشند. هدف اصلی سونی آن است که با گذر زمان مدام تعداد حافظه‌های SSD قابل نصب روی پلی استیشن 5 را افزایش دهد. این‌گونه باتوجه‌به رقابت شرکت‌های مختلف برای عرضه‌ی حافظه‌های SSD، قیمت‌ها رقابتی‌تر خواهند بود و بازیکنان با قیمت کمتری موفق به افزایش حجم در دسترس حافظه‌ی بسیار سریع کنسول PS5 برای خود می‌شوند.

اسپایدرمن سیاه در کنار اسپایدرمن سرخ در بازی Spider-Man Miles Morales

مطابق اطلاعات لورفته توسط منبعی تایید نشده، ۶۶۷ گیگابایت از حافظه‌ی ۸۲۵ گیگابایتی کنسول پلی استیشن 5 سونی در دسترس گیمرها قرار دارد. البته به‌زودی بررسی‌های رسمی کنسول منتشر می‌شوند و در آن زمان می‌فهمیم که چه حجمی از این حافظه‌ی SSD در دسترس بازیکنان است. فعلا نمی‌دانیم که سونی چه زمانی به عرضه‌ی به‌روزرسانی نام‌برده و اعلام فهرست نخستین SSDهایی می‌پردازد که قابلیت نصب در پلی استیشن 5 را دارند.

حجم برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 در روز عرضه را می‌توان در ادامه مشاهده کرد.

بازی SackBoy: A Big Adventure با حجم ۳۲ گیگابایت

بازی Spider-Man: Miles Morales با حجم ۵۰ گیگابایت

بازی Demon’s Souls با حجم ۶۶ گیگابایت

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War با حجم ۱۳۳ گیگابایت

کنسول پلی استیشن 5 سونی در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) عرضه می‌شود.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده