نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

آپدیت جدید ماینکرفت به اسم Caves and Cliffs معرفی شد

آپدیت Caves and Cliffs بازی ماینکرفت که به‌تازگی معرفی شده، غارها، دشمنان و آیتم‌های جدیدی را به این بازی اضافه می‌کند.

به‌روزرسانی جدید بازی Minecraft با نام Caves and Cliffs معرفی شد که به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های جذاب زیادی برای بازیکن‌های ماجراجو داشته باشد. این به‌روزرسانی بیشتر روی غارها و محیط‌های زیرزمینی تمرکز دارد و علاوه بر معرفی دشمنان جدید، امکان استخراج سنگ مس و استفاده از آن برای ساخت بناها را فراهم می‌کند. ویژگی جالب مس در بازی آن است که درست مانند دنیای واقعی، به مرور زمان، شاهد زنگ زدن و سبز شدن این فلز خواهیم بود. این آپدیت در حالی معرفی شده که مدت زیادی از انتشار آپدیت بزرگ Nether در سال جاری میلادی نمی‌گذرد.

همان‌طور که گفتیم، آپدیت Caves and Cliffs بازی ماینکرفت غارهای جدیدی را به همراه دشمنانی که در آنها پرسه می‌زنند، معرفی می‌کند. آیتم‌های تازه‌ای برای ساخت انواع وسایل و ساختمان‌ها نیز وجود خواهند داشت که برای نمونه می‌توان به همین فلز مس اشاره کرد. استودیوی موجانگ به این نکته اشاره کرد که غارهای مختلفی با این به‌روزرسانی به بازی اضافه می‌شوند. برای مثال برخی از غارها دارای محیط‌های نمناک و پر از خزه‌ها خواهند بود و برخی دیگر شکل و شمایل معدنی دارند. همچنین گفته می‌شود که یک سیستم «باستان‌شناسی» جدید به بازی اضافه خواهد شد که ابعاد تازه‌ای به جنبه تاریخی و داستان‌سرایی Minecraft اضافه می‌کند. ظاهرا این سیستم مکانیزم جدیدی هم برای حفاری کردن معرفی خواهد کرد.

آپدیت Caves and Cliffs بازی Minecraft

اما از غارها که بگذریم، آپدیت Caves and Cliffs بازی ماینکرفت، بازیکن‌ها را با دشمنان و آیتم‌های جالبی هم آشنا می‌کند. آنها می‌توانند در طول ماجراجویی خودشان، کریستال‌ها، تلسکوپ، بلوک‌های سنسوردار جدید و بسیاری دیگر از آیتم‌ها را پیدا کرده و از آنها برای ساختن چیزهای مختلف استفاده کنند. دو دشمن جدید که Warden و Axolotl نام دارند محیط‌های زیرزمینی را برای بازیکن‌ها ناامن خواهند کرد. Warden ویژگی جالبی دارد که می‌تواند از طریق حرکت کردن بازیکن، موقعیت او را تشخصی بدهد و به همین خاطر حتی در محیط‌های تاریک غار نیز از دست او در امان نخواهید بود. موجانگ همچنین تاکید کرده که اضافه شدن فلز مس، باعث می‌شود تا گذر زمان در بازی Minecraft نمود بهتری پیدا کند. بازیکن‌هایی که اقدام به ساخت بناهای مختلف با این فلز می‌کنند، با گذشت زمان متوجه تغییر رنگ آن به سبز خواهند شد.

بازی ماینکرفت همیشه از یک سو خلاقیت بازیکن‌های خود را به چالش کشیده و از سوی دیگر، آنها را به تلاش برای بقا در دنیای خود تشویق کرده است. به جرئت می‌توان گفت که چنین تجربه‌ای را در هیچ بازی دیگری شاهد نیستیم. نکته جالب‌تر آن است که با هر آپدیت جدید، ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد بیشتری به بازی اضافه می‌شوند. برای مثال در همین آپدیت Caves and Cliffs باید ببینیم که بازیکن‌ها چه روش‌های جدیدی برای نابود کردن دشمنانی مثل Warden و Axolotl پیدا می‌کنند. احتمالا استفاده از مس برای ساخت مجسه‌های غول‌پیکر، شبیه مجسمه آزادی هم در بازی رواج پیدا خواهد کرد.

البته باید بگوییم که آپدیت Caves and Cliffs بازی ماینکرفت زودتر از سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه نمی‌شود. اگر پیگیر اخبار بازی ماینکرفت بوده باشید، احتمالا می‌دانید که چند روز پیش شخصیت «استیو» از این بازی، به عنوان یک کاراکتر جدید به بازی Super Smash Bros. Ultimate اضافه شد. نکته جالب اینکه توانایی‌های مبارزه‌ای او در این بازی هم مشابه دنیای ماینکرفت هستند و بازیکن‌هایی که استیو را انتخاب کنند، می‌توانند با به‌کارگیری قابلیت ساخت‌وساز، حریفان خود را شکست دهند. خبر مهم دیگر درباره ماینکرفت هم اضافه شدن پشتیبانی از پلی‌استیشن VR در این بازی است. حالا بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از این هدست واقعیت مجازی، به گشت و گذار در دنیای بزرگ ماینکرفت بپردازند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده