// جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۶

Resident Evil 3 بیش از سه میلیون نسخه فروش داشته است

شرکت کپکام در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرده که با گذشت ۶ ماه از عرضه Resident Evil 3، فروش این بازی از سه میلیون نسخه عبور کرده است.

نسخه بازسازی شده Resident Evil 3: Nemesis در فروردین ماه سال جاری تحت نام Resident Evil 3 روانه بازار شد و نتوانست آنطور که باید و شاید کاربران قدیمی را راضی نگه دارد. این در حالی است که به‌تازگی کپکام (Capcom)، سازنده و ناشر رزیدنت ایول 3 گزارش فروش سه‌ماهه اخیر خود را منتشر کرده است و در جریان آن شاهد مشخص شدن میزان فروش این بازی هستیم. 

کپکام اعلام کرده که پس از گذشت ۶ ماه از عرضه (آمار تا پایان ۳۰ سپتامبر/۹ مهر ماه محاسبه شده است) بازی Resident Evil 3، این نسخه بازسازی شده توانسته است بیش از سه میلیون نسخه فروش داشته باشد. این آمار در حالی است که رزیدنت ایول 3 در سه‌ماهه ابتدایی عرضه خود ۲.۷ میلیون نسخه فروخته بود. باتوجه‌به اینکه Resident Evil 3 از سوی منتقدان مورد توجه قرار نگرفت، این میزان فروش تاحدی برای بازی قابل قبول است. 

همچنین پس از گذشت سه‌ماه از آمار اولیه، شاهد فروش صعودی، اما بسیار آرام بازی هستیم. احتمال دارد در آینده Resident Evil 3 بتواند به آمار فروش ۷.۲ میلیون دلاری Resident Evil 2 Remake و ۷.۹ میلیون دلاری Resident Evil 7 نزدیک شود. بااین‌تفاسیر، کپکام از عملکرد فروش Resident Evil 3 راضی و کم و بیش مطابق انتظارهای آن‌ها بوده است.

Resident Evil 3 توانست از زومجی نمره ۶.۵ را دریافت کند. زومجی در توضیحات بررسی خود نوشته است:

Resident Evil 3 Remake، بازی بدی نیست بلکه یک بازسازی بسیار ضعیف است. به دیدِ اشتباه یک بازی کاملا جدید، ساخته کپکام تجربه اکشن سرگرم‌کننده و ترسناکی است. ولی خب مشکل اینجا است که اثر موردِ بحث، یک بازسازی از یکی از بهترین نسخه‌های کلاسیک مجموعه است و با این دید، ریمیک رزیدنت ایول ۳ تجربه ناراحت‌کننده‌ای برای طرفداران قدیمی است؛ چرا که سازندگان در ساخت آن خیلی توجهی به این موضوع که قبلا اثری به اسم رزیدنت ایول ۳ وجود داشته، نکرده‌اند و صرفا برداشتی آزاد و بسیار سطحی از آن داشته‌اند. همین امر هم باعث شده تا بسیاری از پازل‌ها، محیط‌ها و دقایق خاطره‌انگیز بازی اصلی در این نسخه حذف شوند و با اثری طرف باشیم که هرچه که باشد، اصلا و ابدا بازسازی خوبی از رزیدنت ایول ۳ نیست.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده