نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹

یک تریلر گیم پلی ۱۳ دقیقه‌ای از بازی ترسناک و انحصاری Scorn برای ایکس باکس و پی سی منتشر شد

توسعه‌دهندگان استودیوی Ebb Software، ضمن انتشار یک ویدیو ۱۳ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی جدید Scorn، توضیحات بیشتری را در مورد ویژگی‌های گیم‌پلی بازی ارائه کرده‌اند.

بازی ترسناک Scorn یک شوتر اول شخص است که توسط استودیوی Ebb Software و به‌صورت انحصاری برای پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس سری ایکس | اس توسعه داده می‌شود. سازندگان این بازی برای این منظور از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 استفاده کرده و هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه آن تعیین نکرده‌اند. اما امروز ویدیو جدیدی از گیم‌پلی بازی منتشر شده که دید خوبی از مکانیزم‌ها و جلوه‌های گرافیکی بازی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

همان‌طور که احتمالاً از اخبار قبلی مرتبط با بازی Scorn به خاطر دارید، این بازی در ابتدا بودجه ساخت خود را ازطریق کمپین کیک استارتر جمع آوری کرده و بعد از آن جزئیات خاصی از محتوای بازی منتشر نشد. تا اینکه خبر عرضه انحصاری بازی روی پلتفرم‌های مایکروسافت اعلام شد.

در ادامه می‌توانید این ویدیو ۱۳ دقیقه‌ای را تماشا کنید:

دانلود از آپارات | تماشای ویدیو با کیفیت بالاتر در یوتیوب

Ljubomir Peklar کارگردان این بازی در مصاحبه خود با وبسایت wwcftech توضیحات بیشتری را در مورد این پروژه جالب ارائه کرده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«بازی Scorn  حول محور ایده گم شدن در یک دنیای ناشناخته و ماجراجویی در فضای ترسناک و کابوس وار آن طراحی شده است. شما در این بازی به کشف مناطق مختلف و مرتبط با یکدیگر خواهید پرداخت که ارتباط میان آن‌ها نه به‌صورت خطی، بلکه به شکلی است که ذهن شما را به چالش خواهد کشید. درواقع رفتار غیرقابل پیش‌بینی محیط این بازی مثل یک کاراکتر مستقل عمل می‌کند.»

«هریک از لوکیشن‌های دنیای بازی مضمون و داستان منحصر‌به‌فرد خود را داشته و پازل‌ها و شخصیت‌های مختلفی را دربرابر شما قرار خواهد داد. شما در جریان بازی مناطق جدید متعددی را بازگشایی خواهید کرد که بعد از عبور از آن‌ها سلاح‌ها، آیتم‌ها و مهارت‌های جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. پیدا کردن ارتباط میان نشانه‌های مختلف و رمزگشایی از معماهای دنیای آن، وظیفه‌ای است که به عهده شما گذاشته شده است.»

محیط تاریک بازی Scorn

پکلار در مورد ویژگی‌های گیم‌پلی بازی نیز اضافه می‌کند:

«دنیای گسترده و در عین حال منسجم بازی Scorn، در یک فضای نامتناهی و متشکل از مضامین و خصوصیت‌های متفاوت بنا شده که هریک از مناطق مختلف آن ساختاری هزارتو مانند دارند. این مناطق از مسیرها و موقعیت‌های مکانی متعدد تشکیل شده که برای کشف و ماجراجویی دربرابر شما قرار می‌گیرند. تمام قسمت‌های روایت داستانی این بازی در جریان بازی اتفاق افتاده و هیچگونه کات سین یا قطع ارتباط از جریان بازی را نخواهیم داشت. در این بازی باید دائماً حواس خود را متوجه اتفاقات اطراف کنید چراکه در صورت از دادن یک چیز مهم در مسیر دشوار خود، هیچ‌گونه ترحمی به شما نخواهد شد. همه چیز در این بازی دلیل و هدف مشخصی دارد و این شما هستید که باید این دلایل را کشف کرده و در مسیر خود به کار ببرید.»

«یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این بازی، آگاهی کامل از احساسات و بدن کارکتر بازی است. درواقع بازیکنان با آگاهی از تمامی حرکات و اتفاقاتی که متوجه بدن کاراکتر بازی می‌شود، بیشتر در تجربه بازی غرق شده و ارتباط متقابلی با تجربه واقع گرایانه بازی خواهند داشت. اجسام محیط بازی با دستان خود شما برداشته می‌شوند و ابزارها و ماشین آلات دنیای بازی با در دست گرفتن کنترل‌های مخصوص خود عمل می‌کنند.»

محیط بازی Scorn

«در مورد اینونتوری و مدیریت سلاح‌ها و مهمات نیز باید گقت که محدودیت‌ها و قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. این موضوع نفش مهمی را در تجربه بازی ایفا کرده و سطح آگاهی بازیکن از اتفاقات دنیای بازی را بیش‌ازپیش بالا می‌برد. بازیکنان باید توجه داشته باشند که چه زمانی وارد درگیری شده، چه زمانی پناه گرفته و در چه مواقعی تصمیم به فرار از یک مهلکه بگیرند. تصمیمات شما به‌طور مستقیم روی روند بازی تأثیرگذار بوده و استایل بازی شما را تعیین می‌کند.»

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای این بازی تعیین نشده است. در ادامه با جدیدترین اخبار مرتبط با این بازی با زومجی همراه باشید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده