نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

عملکرد سیستم خنک کننده در هر دو حالت عمودی و افقی پلی استیشن 5 یکسان است

یاشیرو اتُری، معاون بخش طراحی مکانیکی سونی، اعلام کرد باوجود باور اشتباه اکثر مردم، عملکرد سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 در هر دو حالت عمودی و افقی تفاوتی با هم ندارد.

زمان زیادی تا عرضه کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت باقی نمانده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید پلی استیشن 5 در تاریخ ۲۲ آبان و کنسول‌‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس دو روز زودتر عرضه خواهند شد. 

اگر زومجی و اخبار مربوط‌به کنسول نسل نهم سونی را دنبال کرده باشید، ویدیوی رسمی کالبدشکافی پلی استیشن 5 را مشاهده کرده‌اید؛ ویدیویی که سونی به‌صورت رسمی برای نمایش قطعات داخلی دستگاه خود منتشر کرد. یکی از نکات بارزی که در این ویدیو ثابت شد، اندازه بزرگ سیستم خنک‌کننده آن بود؛ به‌طوریکه چندی پیش حتی یکی از اعضای سونی اندازه بزرگ فن دستگاه را باعث تبدیل شدن پلی استیشن 5 به بزرگ‌ترین کنسول تاریخ دانست. سؤال مهم و اساسی این است که آیا عملکرد سیستم خنک‌کننده دستگاه در هر دو حالت عمودی و افقی یکسان است یا خیر؟

حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش یاشیرو اتُری، معاون بخش طراحی مکانیکی سونی، در مصاحبه خود ضمن صحبت درخصوص طراحی کنسول، به این سؤال مهم پاسخ داد. براساس ادعای اتُری، عملکرد این سیستم در هر دو حالت بدون هیچ تفاوتی خواهد بود. او اعلام کرد باوجود تصورات غلط مبنی‌بر اینکه کارایی فن دستگاه در حالت عمودی بهتر عمل می‌کند، اما در واقعیت تفاوتی میان آن‌ها نیست.

«این سوالی است که بارها از من شده است. از نظر طراح هیچ تفاوتی در عملکرد سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 در هر دو حالت افقی و عمودی وجود ندارد. من فکر می‌کنم بسیاری از مردم به‌خاطر باور اشتباه تصور می‌کنند زمانیکه کنسول به‌صورت عمودی گذاشته شود، تاثیر مثبتی در سیستم خنک‌کننده نیز می‌گذارد. من به‌شخصه حالت عمودی را ترجیح می‌دهم؛ چراکه لوگوی پلی استیشن در این حالت دقیق‌تر و زیباتر قابل مشاهده است.»

حال نوبت شما است تا با با دیگران نظرات خود را به اشتراک بگذارید که درصورتیکه کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کردید، ترجیح شما حالت عمودی است یا افقی؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده