نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹

سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 باعث اندازه بزرگ آن شده است

اُتُری یاسوهیرو، مدیر تیم طراحی پلی استیشن 5، اعلام کرد استفاده از یک سیستم خنک‌کننده باعث اندازه بسیار بزرگ این کنسول شده است.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌ سیری ایکس و سری اس کنسول‌هایی هستند که بالاخره پس از مدت‌ها انتظار تا کمتر از یک ماه دیگر به‌صورت رسمی روانه بازار می‌شوند. سونی و مایکرسوافت تا اینجای کار نشان داده‌اند که هرکدام با رویکردهای متفاوتی قرار است نسل نهم کنسول‌های خانگی را برای گیمرها تعریف کنند. این قضییه را می‌توان در طراحی ظاهری این دو دستگاه نیز به‌وضوح مشاهده کرد.

یکی از مسائلی که در خصوص ظاهر مدرن کنسول پلی استیشن 5 مطرح شده، اندازه بسیار بزرگ آن است؛ به‌طوریکه لقب بزرگ‌ترین کنسول تاریخ را نیز یدک می‌کشد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا ویدیویی که چندی پیش قطعات داخلی این کنسول را نشان می‌داد، مشاهده کرده‌اید. نکته‌ای که در این ویدیو توجهات را به‌خود جلب کرده اندازه بزرگ سیستم خنک‌کننده دستگاه است.

حال در جدیدتری اخبار بازی، ساعاتی پیش اُتُری یاسوهیرو، مدیر تیم طراحی پلی استیشن 5، ضمن تایید بزرگ بودن این کنسول، دلیل آن را استفاده از یک سیستم خنک‌کننده بزرگ اعلام کرد. طبق ادعای یاسوهیرو، سونی به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید، به‌جای استفاده از دو عدد خنک‌کننده کوچک، یک سیستم بزرگ را در دستگاه خود تعبیه کرده است. یاسوهیرو گفت:

«امکان اینکه کنسول PS5 را در اندازه کوچکتری طراحی و تولید کنیم، مهیا بود؛ به‌عنوان مثال اگر از دو عدد سیستم خنک‌کننده کوچکتر در این دستگاه استفاده می‌شد، اندازه کنسول نیز کاهش پیدا می‌کرد. البته این قضیه علاوه‌بر اینکه بالا رفتن هزینه‌های تولید آن را به همراه داشت، کنترل و مدیریت همزمان دو سیستم نیز سخت‌تر بود. با همه این اوصاف ما تصمیم گرفتیم تنها از یک خنک‌کننده بزرگ استفاده کنیم.»

حال نوبت شما است تا در خصوص اینکه آیا اندازه بزرگ پلی استیشن 5 می‌تواند به نقطه ضعف آن در آینده تبدیل شود یا خیر نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده