نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

واکنش منتقدان به فیلم Honest Thief - دزد صادق

فیلم دزد صادق (Honest Thief) با بازی لیام نیسون اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد و نظرات مختلفی را از منتقدان دریافت کرد که همه به آشنا بودن داستان اشاره کردند.

فیلم Honest Thief یا در زبان فارسی «دزد صادق» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، دلهره‌آور و جنایی اوپن رود فیلمز (Open Road Films) است که به‌دست کارگردان هنرمند و تازه‌کاری به نام مارک ویلیامز ساخته شده است. در فیلم دزد صادق، بازیگران محبوب و بااستعدادی مانند لیام نیسون در نقش کارتر (یک دزد پیر که با نام In-and-Out Bandit شناخته می‌شود)، کیت والش در نقش انی سامپتر (فرد مورد علاقه تام)، جای کورتنی در نقش جان نیونز (یک مامور فاسد سازمان اف‌بی‌آی)، جفری داناون در نقش تام میرز، آنتونی راموس در نقش رامون هال (یک مامور فاسد سازمان اف‌بی‌آی و همکار جان)، رابرت پاتریک در نقش سم بیکر و جزمین سیفس جونز در نقش بث هال و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم دزد صادق در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۴۵ را از بین ۱۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود مارک ویلیامز و استیو آلریچ بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود مارک ویلیامز به همراه مایلز نستل، تای دانکن و کریگ چپمن فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط قرار داشتند. اکثر منتقدان بر این باور بودند که داستان این فیلم و اتمسفر موجود در آن تکراری و به نحوی آشنا به نظر می‌رسد. آن‌ها همچنین عنوان کردند که فیلمنامه و داستان این اثر، عمق لازم را ندارد و فقط یک سری چیزهای معمولی‌ای را که طرفداران به آن‌ها نیاز دارند، ارائه می‌کند. از طرف دیگر هم ۴۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۳۵ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Honest Thief در ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Honest Thief از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک سارق بانک بدنام و رسوا (با بازی لیام نیسون) که می‌خواهد از این به بعد یک زندگی صادقانه و خوب را داشته باشد، خودش را تحویل پلیس می‌دهد. اما دراین‌میان دو مامور بی‌رحم و فاسد سازمان اف‌بی‌آی، او را فریب می‌دهند و به اصطلاح دور می‌زنند تا به اهداف خودشان برسند.

لیام نیسون به همراه کیت والش در فیلم Honest Thief

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Honest Thief بیندازیم:

آلونسو دورالده | The Wrap

۶۵ از ۱۰۰

لیام نیسون در فیلم دزد صادق باز هم به میدان ماجراجویی‌های اکشن برگشته است و آدم بدها را نابود می‌کند. اما همه چیز دست به‌دست هم می‌دهد تا این اثر در یک سطح میانی قرار بگیرد؛ نه می‌تواند به گرد پای فیلم Taken (ربوده شده) برسد و نه در سطحی پایین‌تر از فیلم Taken 3 (ربوده شده ۳) قرار می‌گیرد.

فرانک چک | هالیوود ریپورتر

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم درست همانند شخصیت اصلی خودش، حداقل در اهداف واقعی خود صادق است و این موضوع را هم ثابت می‌کند.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

در انتها می‌توان گفت که شما اگر این نوع فیلم‌ها را دوست دارید، حداقل از فیلم دزد صادق خوشتان می‌آید و تفریح خوبی برایتان خواهد بود.

تای بر | بوستون گلوب

۵۰ از ۱۰۰

فیلم دزد صادق رسما یک محصول معمولی و درخواستی است که راحت یک ساعت و نیم از عمر شما را می‌گیرد و درنهایت هم خیلی زود فراموش می‌شود.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر جنایی اکشن، پر تحرک و تکراری است که درون آن شما شاهد یک سری مبارزه‌های تن به تن و درگیری‌های مسلحانه خواهید بود.

جای کورتنی به همراه آنتونی راموس در فیلم Honest Thief

تئو باگبی | نیویورک تایمز

۴۰ از ۱۰۰

فیلم دزد صادق یک اثر غیرتوهین‌آمیز است. اما در سرتاسر آن ماجراهای آشنا و تکراری دیده می‌شود. اصلا مهم نیست که شما از ابتدا تا انتها چشمان خود را باز نگه دارید یا اینکه بخواهید با چشمان بسته آن را تماشا کنید.

دیوید فیر | رولینگ استون

۴۰ از ۱۰۰

برخلاف آثار اکشن یا فیلم‌های جنایی سطحی قبلی این بازیگر، در این یک فیلم هیچگونه هیجان و پویایی یا دلخوشی گیج کننده و لذت‌بخشی وجود ندارد که باعث بشود این فیلم واقعا تکانی بخورد یا روی مخاطب خود تاثیری بگذارد؛ واقعا شما فیلم Non-Stop (بدون توقف) را تماشا نکرده‌اید؟ این یک فیلم دلهره‌آور درباره نبرد بین یک دزد و ماموران فاسد فدرالی است که فقط به درد خواب‌گردها می‌خورد.

پت براون | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

این طرح داستانی که برای این فیلم در نظر گرفته شده، آنقدر تکراری است که ما بارها و بارها آن را تماشا کرده‌ایم. باز هم یک فیلم دیگر که لیام نیسون در آن نقش یک انتقام‌جو را دارد که مردان جوان و فاسد را به مبارزه می‌طلبد.

مارک کندی | اسوسیتد پرس

۰ از ۱۰۰

فیلم Honest Thief که کارگردانی آن را مارک ویلیامز برعهده داشت و در نوشتن فیلمنامه هم همکاری کرده بود، یک اثر کاملا قابل پیشبینی و سطحی است؛ اثری که به موسیقی وهم‌آور، فضای تاریک و دارک خود و همچنین دودی که قصد ایجاد تنش را دارد، بیش از حد تکیه کرده است. شما در این فیلم هیچگونه استعداد و مهارت خاصی را پیدا نمی‌کنید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Honest Thief نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده