// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

کاهش ۲۱ درصدی سود بخش بازی مایکروسافت در سه ماه دوم سال مالی ۲۰۲۰

با ارائه‌ی گزارش مالی سه ماه دوم سال مالی ۲۰۲۰، سود مایکروسافت در قسمت‌هایی کلیدی افت داشته است.

سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۰ شرکت Microsoft که از ابتدای اکتبر ۲۰۱۹ تا انتهای دسامبر ۲۰۱۹ را در بر می‌گیرد، از لحاظ تعداد کاربران فعال ایکس باکس لایو و مشترکان Xbox Game Pass برای این شرکت زمان خوبی بوده و روند رو به رشدی را طی کرده است، اما براساس گزارش مالی منتشر شده، سود بخش گیمینگ مایکروسافت به میزان ۲۱ درصد کاهش داشته است. علاوه‌بر این، فروش کنسول‌های ایکس باکس وان نیز ۴۳ درصد کمتر شده است.

در مورد سود فروش بازی و خدمات نیز مایکروسافت یک کاهش ۱۱ درصدی یا ۲۹۵ میلیون دلاری را تجربه کرده است. براساس گزارش مایکروسافت، «این کاهش بیشتر از سمت یک بازی Third Party بوده که تا حدی هم به‌خاطر رشد مشترکان جبران شده است.» تحلیل‌گر شرکت Niko Partners، دنیل احمد، در توییتر اعلام کرد که این محصول Third Party، بازی Fortnite بوده است. در طی سالیان پس از عرضه، پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازیکنان کمتر شده و در نتیجه باعث سود کمتر برای مایکروسافت شده است.

البته این کاهش در فروش کنسول و بازی چندان دور از انتظار نیست. مایکروسافت در حال آماده شدن برای نسل بعدی بازی‌ها با ایکس باکس سری ایکس است که قرار است در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ عرضه شود. قابل پیش‌بینی‌ است که میزان فروش کنسول در پایان دوره‌ی عمر یک نسل از بازی‌ها کاهش بیابد. باید دید که رونمایی زودهنگام مایکروسافت از کنسول بعدی خود که در The Game Awards 2019 صورت گرفت و تبلیغات متعاقب آن برای این شرکت موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده