نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵

سرورهای بازی Duelyst ماه آینده خاموش می‌شوند

سرورهای بازی Duelyst از استودیوی سازنده‌ی بازی جدید Godfall از تاریخ ۸ اسفند خاموش خواهند شد. بازیکنان می‌توانند برای بازگشت هزینه‌های پرداختی خود برای خرید واحد پول داخل این بازی اقدام کنند.

استودیوی کانترپلی گیمز (Counterplay Games) که اخیراً با ساخت بازی اکشن و نقش آفرینی Godfall برای کنسول جدید پلی‌استیشن 5 و پی‌ سی در تیتر اخبار قرار گرفته است، اولین‌بار با بازی Duelys نام خود را در صنعت گیم مطرح کرده بود. این بازی CCG و استراتژیک که از سال ۲۰۱۴ رسما در قالب یک لانچر برای رایانه‌های شخصی و به صورت رایگان (free-to-play) منتشر شده بود، در زمان انتشار بازخورد نسبتاً مثبتی را از سوی منتقدان و مخاطبین دریافت کرده بود. ظاهراً سرورهای این بازی، از تاریخ ۸ اسفند سال جاری، به کار خود خاتمه خواهند داد.

بسته شدن سرورهای این بازی آنلاین، به معنای غیرفعال شدن کامل این بازی از ماه آینده خواهد بود. امکان بازگشت مبالغ پرداختی برای بازیکنانی که از تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( ۳۰ آذر) تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن) اقدام به خرید واحد پول داخل این بازی (Diamond) کرده‌اند، فراهم خواهد شد. هم‌اکنون امکان خرید الماس در این بازی غیرفعال شده و بازیکنان می‌توانند تا تاریخ ۳۰ مارس (۱۱ فروردین ۹۹) درخواست بازپرداخت مبالغ پرداختی خود را ارسال کنند.

اگرچه این بازی در زمان انتشار مورد تحسین منتقدین و مخاطبان قرار گرفته بود، بعدها به دلیل تغییرات تعادل و وابستگی گیم‌پلی آن به RNG (تولیدکننده‌ی اعداد تصادفی) مورد انتقاد قرار گرفت. ضمن این که این بازی با حضور رقبای دیگری مانند Hearthstone و همچنین ورود نام‌های بزرگی مانند Legends of Runeterra از استودیوی Riot Games در این ژانر، دیگر قادر به جلب توجه مخاطبین نبود. امیدواریم با انتشار بازی Godfall در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰، شرایط به نفع کانترپلی گیمز تغییر کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده