نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

ایده بازسازی Resident Evil 2 به‌مدت چندین سال روی میز کپکام بوده است

یوشیکای هیرابایاشی، تهیه‌کننده‌ی بازی Resident Evil 2 Remake در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام کرد که ایده‌ی بازسازی این اثر به‌مدت چندین سال در کپکام مورد بررسی قرار می‌گرفت.

دقیقا یک سال گذشته در چنین روزی، نسخه‌ای جدید و تحسین‌شده از سری بازی‌های رزیدنت ایول (Resident Evil) یعنی Resident Evil 2 Remake منتشر شد که توانست هواداران ژانر اکشن سوم شخص ترسناک/بقا را سرگرم کند و سرحال بیاورد! حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، یوشیکای هیرابایاشی، تهیه‌کننده‌ی بازی نام‌برده مصاحبه‌ای را با بلاگ پلی‌استیشن ترتیب داده و در آن، از مراحل ساخت بازی سخن گفته است.

در قسمتی از مصاحبه‌ی هیرابایاشی با بلاگ پلی‌استیشن، پیرامون ایده‌ی بازسازی کردن نسخه‌ی دوم از این مجموعه بحث می‌شود. هیرابایاشی در این قسمت از صحبت‌های خود اعلام کرد که ایده‌ی ساخت بازی «رزیدنت ایول 2 ریمیک» به‌مدت‌ها قبل، پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی برمی‌گردد. زمانی‌که تیم سازنده‌ی بازی این ایده را برای دفعات متعدد بررسی و پس از مرور کاملش، آن را برای تبدیل شدن به یک بازی مناسب نمی‌دانست تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۵ میلادی با انتشار توییت «ما انجامش می‌دهیم» ساخت «رزیدنت ایول 2 ریمیک» به‌طور رسمی آغاز شد. هیرابایاشی موضوع یادشده را به‌این صورت بازگو می‌کند:

از زمانی‌که ساخت بازی را اعلام کردیم، برای مدت‌ها بر سر ایده‌ی اصلی‌اش بحث می‌کردیم اما همیشه هواداران زیادی را که از ما بازسازی رزیدنت ایول 2 می‌خواستند در نظر داشتیم. ما بر سر این موضوع برای مدت‌ها بحث می‌کردیم چرا که بازسازی مدرن یک اثر کلاسیک موفق، بسیار سخت و سنگین است. با تمامی این موارد اما در پایان توانستیم به‌سراغش برویم و آن را انجام دادیم. پس از مدت‌ها بحث و گذشت چند سال، دوباره پیرامون بازسازی RE2 بحث کردیم و این دفعه توانستیم به‌نتیجه‌ی مطلبوب برسیم. برخی از هواداران احتمالا به‌یاد دارند که در ماه آگست سال ۲۰۱۵ با توییت «ما انجامش می‌دهیم» به‌صورت رسمی ساخت بازی را اعلام کردیم؛ چرا که تیم ما برای انجام این کار هیجان بسیار زیادی داشت. تیم سازنده‌ی بازی در آن زمان خیلی کوچک بود و به‌نتیجه رسیدن بحث‌های ما پیرامون بازسازی بازی، مثل شروع یک مأموریت سخت و طولانی بود.

کپکام درحال حاضر مشغول آماده‌سازی بازسازی بازی Resident Evil 3 است. این بازی در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ راهی ایکس‌ باکس وان، پلی‌ استیشن 4 و پی سی خواهد شد. بازسازی رزیدنت اویل ۲ را نیز می‌توانید روی این سه پلتفرم تجربه کنید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده