نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵

ماهرشالا علی نقش اصلی فیلم Blade را در دنیای سینمایی مارول ایفا خواهد کرد

شخصیت Blade بعد از مدت‌ها به‌ سینماها بازخواهد گشت و ماهرشالا علی، برنده اسکار در نقش او بازی می‌کند.

این روزها با برگزاری نمایشگاه کامیک کان سن‌دیگو 2019، شاهد معرفی آثار جدید و تریلرهایی از فیلم‌های مختلف هستیم و دراین‌میان استودیو مارول هم در پنل مخصوص خود به ارائه توضیحاتی در مورد فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) و فیلم‌های جدید این مجموعه پرداخته است؛ فیلم‌های متنوعی که یکی از آن‌ها بلید (Blade) یا تیغه خواهد بود.

درحالی‌که خیلی‌ها این شخصیت را اولین‌بار با فیلم بلید محصول ۱۹۹۸ و بازی وسلی اسنایپس شناختند، ولی بلید سابقه‌ای بسیار قدیمی‌تر از این دارد و اولین حضور او در دنیای کمیک‌بوک‌ها به سال ۱۹۷۳ و کمیک آرامگاه دراکولا (The Tomb of Dracula) برمی‌گردد. بلید با نام اصلی اریک بروکز، همواره یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای کمیک بوده است و بازی خوب اسنایپس در مجموعه فیلم‌های برگرفته از این شخصیت هم باعث شد افراد بیشتری با این نیمه‌انسان-نیمه‌خون‌آشام آشنا شوند.

بلید، تیغه | Blade

وسلی اسنایپس در مجموعه فیلم‌های بلید

اکنون قرار است بازیگر دیگری جایگزین وسلی اسنایپس شود؛ ماهرشالا علی که در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانست اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را هم برای بازی‌های درخشان خود در فیلم‌های مهتاب (Moonlight) و کتاب سبز (Green Book) دریافت کند.

درکنار فیلم‌های Blade II، Blade و Blade: Trinity که با حضور اسنایپس تولید شده بودند، در سال ۲۰۰۶ هم شاهد نمایش سریالی براساس این شخصیت با بازی استیکی فینگاز بودیم که البته موفقیت چندانی به‌دست نیاورد و بعد از یک فصل و ۱۲ قسمت، به کار خود پایان داد.

حال باید دید مارول و والت دیزنی با فیلم بلید به چه سمت و سویی می‌روند؛ فیلمی که شخصیت و کمیک‌های آن معمولاً خشونت بالایی دارند و هنوز مشخص نیست این میزان خشونت در دنیای سینمایی مارول هم به‌کار خواهد رفت یا با نسخه‌ای ملایم‌تر از آن همراه خواهیم بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده