نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰

منابع آزمون آیلتس را از کجا خریداری کنیم؟

شروع فصل تابستان معمولا زمان مناسبی برای شروع مطالعات آموزش زبان انگلیسی و آماده شدن برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس، تافل، GRE و... است.

یکی از پرطرفدارترین آزمون‌های بین‌المللی بین ایرانیان، آیلتس است. IELTS مخفف عبارت the International English Language Test System است. این آزمون از سال ۱۹۸۰ تا به امروز هر ساله و توسط British Council ،IDP Education و سازمان سنجش زبان انگلیسی کمبریج برگزار می‌شود. سالانه حدود دو و نیم میلیون نفر در مراکز آزمون آیلتس در صد و چهل کشور دنیا شرکت می‌کنند.

نظام نمره دهی آزمون آیلتس بین 0 تا 9 است. نمره قبولی در آزمون آیلتس باتوجه‌به سیاست‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات متغیر است؛ مثلاً ممکن است دانشگاهی با نمره کلی 6.5 به شما اجازه درخواست بدهد، اما دانشگاه دیگری از شما نمره کلی 7 بخواهد. بنابراین نمره قبولی در آزمون آیلتس کاملاً نسبی است.

آزمون آیلتس سه نوع متفاوت دارد: آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)، جنرال (General Training IELTS) و مهارت‌های زندگی (Life Skills).

در اغلب موارد، کسانی که می‌خواهند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می‌کنند. امتحان آیلتس جنرال بیشتر برای کسانی است که اهداف شغلی دارند؛ مانند کسانی که می‌خواهند به‌عنوان Skilled Worker درخواست ویزا بدهند. آیتلس مهارت‌های زندگی یا Life Skills مهارت‌های زبانی پایه‌ای را برای ویزای انگلستان یا اقامت در این کشور مورد سنجش قرار می‌دهد.

آنچه مشخص است باتوجه‌به حجم درخواست زیاد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، آزمون آیلتس آکادمیک، آزمونی پرطرفدار و محبوب در بین ایرانیان است. سؤال مهمی که در اینجا پیش می‌آید این است که بهترین منابع آزمون آیلتس کدام‌ها هستند؟

بهترین منابع آزمون آیلتس برای سلف‌استادی

کتاب‌های بسیار متنوع و متعددی برای هر کدام از مهارت‌های Listening ،Writing ،Speaking ،Reading و همینطور Vocabulary وجود دارد. «انتشارات جنگل» به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع فروش کتاب زبان در ایران تعداد ۳۱ ویدئوی آموزشی در ۷ سطح (از Beginner تا Advanced) تهیه کرده که در آن سرکار خانم افخمی (از برترین مدرسین آیلتس کشور)، کتاب‌های مورد نیاز برای سلف‌استادی هر مهارت در هر بخش را به‌صورت تصویری و مفصل معرفی می‌کند. برای دسترسی به این ویدئوهای ارزشمند می‌توانید به وبسایت انتشارات جنگل مراجعه کنید و در منوی ویدئو، بخش «درباره آیلتس» را ملاحظه کنید.

سطوح مورد اشاره در این ویدئوها به شرح زیر است:

  • سطح اول: High Beginners
  • سطح دوم: Low Intermediate
  • سطح سوم: High Intermediate (4-5)
  • سطح چهارم: Band Score 6
  • سطح پنجم: Band Score 6.5-7
  • سطح ششم: Band Score 7+
  • سطح هفتم: IELTS Practice Plus 1/2/3

 جدیدترین کتاب‌های آموزشی آیلتس

جدیدترین کتاب‌های آموزشی آیلتس

انتشارات جنگل خود را موظف می‌داند که جدیدترین کتاب‌های آموزشی مربوط‌به آزمون‌های بین‌المللی مخصوصا آیلتس را در کوتاه‌ترین زمان، با بالاترین کیفیت و همچنین پایین‌ترین قیمت به مشتریان گرامی عرضه کند. یکی از جدیدترین این کتاب‌ها، کتاب IELTS Cambridge 14 Academic است که با قیمت فوق‌العاده ۱۵ هزار تومان به مدت زمان محدود در وبسایت jangal.com موجود است. گفتنی است تمامی سری این کتاب‌ها (از ‍۱ تا ۱۴) را نیز می‌توانید مشاهده و خریداری کنید.

هر فردی که اندک زمانی را هم برای آموزش زبان انگلیسی و آماده‌سازی آزمون آیلتس وقت گذاشته باشد، به اهمیت مطالعه سری کتاب‌های IELTS Cambridge آگاه است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده