نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴

درآمد چهار میلیارد دلاری صنعت بازی استرالیا در سال ۲۰۱۸

صنعت بازی استرالیا در سال ۲۰۱۸ بیش از چهار میلیارد دلار درآمد داشته است که ۲۵ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

صنعت بازی‌های ویدیویی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که استرالیا هم از این نظر در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برد؛ به‌طوری که طبق اعلام انجمن سرگرمی و بازی‌های تعاملی استرالیا (IGEA)، این صنعت در سال ۲۰۱۸ بیش از چهار میلیارد دلار درآمدزایی در این کشور به‌همراه داشته است.

اگر بخواهیم این رقم را به‌شکل دقیق‌تری بیان کنیم، به عدد ۴.۰۲۹ میلیارد دلار می‌رسیم که ۲۵ درصد بیشتر از درآمد مربوط به سال ۲۰۱۷ است. هرچند این عدد در مقایسه با کشورهایی چون آمریکا (که ۴۳.۴ میلیارد دلار درآمدزایی در سال ۲۰۱۸ داشت) رقم بزرگی محسوب نمی‌شود، ولی برای کشوری چون استرالیا موفقیت عظیمی به‌حساب می‌آید.

در گزارش منتشر شده در این زمینه، به رکوردهایی اشاره شده است که با عرضه بازی‌های متنوع در سال ۲۰۱۸ شکسته شدند؛ آثاری چون: Red Dead Redemption 2 ،God of War ،Spider-Man ،Call of Duty: Black Ops 4 و Far Cry 5. همچنین از گسترش روزافزون محبوبیت بازی‌های دیجیتال صحبت شده است و بخش دیجیتالی بازار استرالیا ۲.۸۵۱ میلیارد دلار از مجموع فروش سال گذشته را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که بخش فیزیکی رقمی برابر با ۱.۱۷۹ میلیارد دلار را دربرمی‌گیرد.

استقبال چشمگیر گیمرها از عرضه دیجیتالی بازی‌ها و البته مواردی چون پرداخت درون برنامه ای (Microtransactions) هم به لطف محبوبیت بازی‌هایی مثل فورتنایت (Fortnite) باعث شده است این بخش از بازار ۳۹ درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان دهد؛ در حالی که بخش فیزیکی تنها ۰.۲ درصد رشد کرده است. در ادامه به سراغ اطلاعاتی از درآمدهای صنعت بازی استرالیا در سال گذشته می‌رویم:

  • خریدهای دیجیتالی درون بازی‌ها نسبت به سال قبل ۱۹۰ درصد رشد داشته است (مواردی چون پرداخت‌های درون برنامه‌ای، سیزن پس‌ها و بسته‌های الحاقی).
  • فروش دیجیتالی بازی‌ها نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
  • بازی‌های موبایل همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و ۱۱ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهند.
  • فروش وسایل جانبی کنسول‌ها ۱۸.۷ درصد بیشتر از قبل شده است.
  • حق عضویت سرویس‌های مختلف ‎۳۱ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

ران کری، مدیرعامل اجرایی IGEA در مورد رشد درآمدهای صنعت بازی استرالیا می‌گوید:

عطش مردم برای تجربه بازی‌های ویدیویی در حال رشد و گسترش است و سال ۲۰۱۸ هم با استقبال خوبی از طرف مخاطبین همراه بودیم. استرالیا از نظر افزایش درآمدهای صنعت بازی همراه با کشورهای دیگری مثل آمریکا و انگلیس به سمت جلو حرکت می‌کند و امیدواریم دولت هم به این صنعت به‌عنوان بخشی از صنایع سرگرمی تصویری توجه بیشتری نشان دهد و برنامه‌های کمکی مثل معافیت‌های مالیاتی برای این بخش در نظر بگیرد.

شک و تردیدی وجود ندارد که شرکت‌های استرالیایی با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود در صورت پشتیبانی مناسب می‌توانند با سایر شرکت‌های دنیا رقابت خوبی داشته باشند و باید به بازی‌سازهای استرالیایی اجازه پیشرفت بیشتری را داد، چه از نظر آموزشی و فرهنگی و چه اقتصادی. در این صورت آن‌ها هم می‌توانند از محبوبیت رو به رشد صنعت بازی بهره‌ی لازم را ببرند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده