// چهار شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

نسخه‌ بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی بازی The Persistence معرفی شد

به‌تازگی مشخص شده که استودیو فایراسپرایت آپدیتی برای بازی The Persistence منتشر خواهد کرد که می‌توان این بازی واقعیت مجازی را بدون هدست تجربه کرد.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، استودیو فایراسپرایت اعلام کرده که بازی The Persistence که انحصاری هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR است، تابستان سال جاری یک آپدیت دریافت خواهد کرد که به‌واسطه‌ی آن بازیکنان قادر خواهند بود بازی را روی مانیتور و بدون هدست تجربه کنند. این به‌روزرسانی به‌صورت کاملا رایگان برای دارندگان بازی منتشر خواهد شد.

بازی The Persistence پس از این آپدیت به بازی The Persistence: Complete Edition تغییر نام خواهد داد و البته تمامی آپدیت‌های پیشین این اثر که از زمان انتشار در سال ۲۰۱۸ برای آن عرضه شده است نیز، به نسخه‌ی بدون هدست منتقل خواهند شد. از این‌رو تمامی آپدیت‌های موسوم به campaign+ ،permadeth، دو حالت جدید glass cannon و first blood و همچنین تغییراتی مانند کاهش سرعت بازی و میزان صدمه‌ای که از دشمن می‌خورید، مهمات نامحدود و قابلیت تلپورت، سپر اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر، که در نسخه‌ی واقعیت مجازی این بازی وجود داشته‌اند، به نسخه‌ی جدید و بدون نیاز به هدست نیز منتقل خواهند شد.

البته یک‌سری تغییرات نیز برای تبدیل بازی از واقعیت مجازی به اجرا روی صفحه‌نمایش لازم است که باید باتوجه به مکانیزم‌های اصلی بازی انجام شود تا تغییری در روند بازی پیش نیاید. تغییراتی مانند نحوه‌ی حرکت و زوایای دوربین و دید بازیکن تا تغییراتی در برخی سلاح‌ها مانند Gravity Hook که همه و همه باید به‌نحوی اعمال شوند که مناسب صفحه‌نمایش باشند و در عین حال به گیم‌پلی بازی نیز صدمه‌ای وارد نکنند. تغییرات دیگری نیز اعمال شده که مقداری مبهم هستند. مانند تغییر در رابط کاربری یا همان UI بازی که در این نسخه باید به روشی تازه با منوهای بازی کار کرد و آیتم‌های داخل بازی را برداشت و انتخاب کرد. برای دیدن نحوه‌ی کارکردن این تغییرات باید صبر کنیم تا اطلاعاتی بیشتری از نسخه‌ی Complete Edition بازی منتشر شود. برای این نسخه از بازی تریلری نیز منتشر شده که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

نسخه‌ی Complete Edition بازی که امکان بازی روی صفحه‌نمایش را به شما می‌دهد، شامل یک اپلیکیشن کمکی به‌نام Solex نیز می‌شود که باعث می‌شود یک بازیکن ثانویه نیز وارد محیط بازی شود. بازیکن دوم می‌تواند با انجام دادن کارهایی مانند باز کردن درها، هایلایت کردن یا نشانه‌گذاری آیتم‌ها، یخ کردن دشمنان و مواردی از این دست، به شما در نقش بازیکن اصلی کمک کند.

این بازی علاوه بر تغییرات ذکر شده، یک به‌روزرسانی در بخش گرافیکی هم دریافت خواهد کرد که در آن کسانی که بازی را روی کنسول پلی استیشن 4 پرو اجرا می‌کنند، می‌توانند بازی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی رزولوشن 4K اجرا کنند. این در حالی است که کنسول استاندارد پلی استیشن 4 بازی را در همین نرخ فریم روی رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا می‌کند. اگرچه کسانی که پیش‌تر نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی را داشته‌اند، برای این آپدیت هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، اما هنوز گفته نشده که افرادی که برای اولین بار قصد خرید بازی را دارند، نسخه‌ی بدون هدست The Persistence را به چه قیمتی باید تهیه کنند. نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی The Persistence که به‌صورت انحصاری برای هدست پلی استیشن VR ساخته شده، در حال حاضر در وب‌سایت آمازون به‌ قیمت ۲۰ دلار قابل خرید است.

اگر شما نیز این بازی را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را در مورد آن با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده