نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

رییس سابق پلی استیشن از رقابت سخت سونی در نسل بعد می‌گوید

جک ترتون در مورد کنسول‌های نسل بعد و شرایط سخت پلی استیشن 5 در این بازار صحبت کرده است.

روز به روز به زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید نزدیک‌تر می‌شویم و سونی و مایکروسافت از همین الآن در حال ارائه اطلاعاتی از محصولات آینده خود هستند. در این میان جک ترتون، رییس سابق پلی استیشن و بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در آمریکای شمالی هم به صحبت در مورد کنسول نسل بعد سونی پرداخته است.

ترتون که چند سال قبل از سونی جدا شد و جای خود را به شان لیدن داد، به‌تازگی به گفتگو با Venture Beat پرداخته و در بخشی از صحبت‌های خود چنین گفته است:

فکر می‌کنم سونی در حال حاضر جایگاه بسیار مناسبی در این صنعت دارد و همیشه شرکتی که مقام اول یک نسل از کنسول‌ها را در اختیار داشته است، کار راحت‌تری برای آغاز نسل بعدی دارد. چیزهایی که در مورد ویژگی‌های پلی استیشن 5 شنیده‌ام هم واقعاً جالب است و به نظر می‌رسد ساز و کار تجاری‌ای که سونی تا امروز با آن کار کرده است، ادامه پیدا خواهد کرد و آن‌ها از این مسیر منحرف نخواهند شد.

ولی با تمام این‌ها، ترتون عقیده دارد که سونی این بار رقابت سخت‌تری نسبت به گذشته خواهد داشت:

آن‌ها اوضاع خیلی خوبی دارند، ولی فکر می‌کنم به زودی با رقابتی سنگین‌تر از قبل مواجه خواهند شد. این بار مایکروسافت رقیب قدرتمندتری برای سونی خواهد بود و گوگل استیدیا هم در حالی قصد ورود به بازار را در شکل و شمایل جدیدی دارد که در سال ۲۰۱۳ (آغاز نسل فعلی کنسول‌ها) خبری از چنین چیزهایی نبود. همچنین نینتندو هم در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد و به صورت کلی رقابت نسل بعد به‌مراتب بزرگ‌تر خواهد بود.

البته با در نظر گرفتن تمام این‌ها و اضافه شدن رقبای جدید به بازار، سونی هم درس‌های خوبی از گذشته گرفته است. در مجموع می‌توان گفت صنعت بازی این روزها برای هر کسی دستاوردهای خاص خود را دارد و چه تولیدکننده باشید و چه گیمر، می‌توانید از این بازار چیزی به‌دست آورید.

هرچند هنوز تا شروع نسل جدید کنسول‌ها زمان باقی است، ولی خیلی‌ها عقیده‌ای مثل ترتون دارند و با اینکه سونی با پلی استیشن 4 موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده است، ولی به نظر می‌رسد کنسول بعدی آن‌ها رقابت سختی با نسل جدید ایکس باکس و سایر رقبا داشته باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده