// دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

تبلیغ سوپر بول کنترلر Xbox Adaptive با شعار «همه برنده هستیم»

در قالب تبلیغ سوپر بول کنترلر Xbox Adaptive که از سوی کمپانی مایکروسافت منتشر شده است، با افرادی آشنا می‌شویم که به کمک آن قادر به تجربه بازی‌های ویدیویی هستند.

کنترلر Xbox Adaptive را باید برگ زرینی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی و پلتفرم ایکس باکس دانست. اختراعی تحسین‌بر‌انگیز که به موجب آن افرادی با نا‌توانی‌هایی جسمانی می‌توانند از بازی‌های ویدیویی لذت ببرند. مدتی پیش به مناسبت کریسمس ۲۰۱۸ تبلیغی از این کنترلر منتشر شد که به واسطه آن توانستیم استفاده از کنترلر مذکور توسط یک فرد مبتلا به سندروم اسکوبار را مشاهده کنیم. حال کمپانی مایکروسافت تبلیغ سوپر بول کنترلر Xbox Adaptive را منتشر کرده است که در قالب آن می‌توانید با افراد بیشتری که به موجب این کنترلر می‌توانند بازی‌های ویدیویی را انجام دهند، آشنا شوید.

در این تبلیغ که با نام We All Win شناخته می‌شود، بازیکنان کم سن و سالی را مشاهده می‌کنیم که از نا‌توانی‌های جسمی مختلف رنج می‌برد، اما همگی به بازی‌های ویدیویی علاقه دارند و با وجود مشکلات متعدد همچنان اقدام به تجربه آثار این صنعت می‌کنند. در این ویدیو علاوه بر نمایش نحوه استفاده بازیکنان از کنترلر Xbox Adaptive، بخش‌هایی از گذشته آن‌ها به نمایش در می‌آید که مجبور به استفاده از کنترلر‌های عادی بودند. از مشکلاتی که این بازیکنان به آن‌ها اشاره می‌کنند می‌توان به عدم امکان استفاده همزمان از هر دو جوی استیک و بهره‌گیری از D-Pad اشاره کرد. مادر یکی از این بازیکنان به این نکته اشاره می‌کند که فرزندش هیچگاه قادر به انجام بازی‌ها متناسب با توانایی‌هایش نبوده است و حتی ایان از ناامیدی‌اش نسبت به تغییر کنترلر‌ها می‌گوید. همچنین در این ویدیو پدر و مادر‌ها نیز حاضر هستند و از فراهم شدن زمینه تعامل فرزاندشان با دوستان‌شان توسط بازی‌های ویدیویی می‌گویند.

در بخش دیگری از تبلیغ سوپر بول کنترلر Xbox Adaptive، جعبه‌گشایی این کنترلر به نمایش در می‌آید و بازیکنان ضمن تحسین آن، از این می‌گویند که دیگر مجبور به نگاه کردن به کنترلر نیستند و می‌توانند تمام توجه خود را به صفحه نمایش معطوف کنند. همچنین پدر اوون از نگرانی‌اش نسبت به نگاه متفاوت دیگران به فرزندش می‌گوید که این امر به کمک کنترلر مذکور برطرف شده است. پایان بخش تبلیغ سوپر بول کنترلر Xbox Adaptive نمایش شادی کودکان و جمله «وقتی همه بازی کنند، همه برنده هستیم» است. این تبلیغ را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانلود از آپارات

کنترلر Xbox Adaptive از شهریور ماه سال جاری عرضه شده است و با قیمت ۱۰۰ دلار از فروشگاه‌هایی همچون آمازون به فروش می‌رسد. این کنترلر که به دلیل بسته‌بندی ویژه آن، افرادی با ناتوانی‌های جسمی به راحتی می‌توانند آن را باز کنند، از سوی مجله تایم در لیست بهترین نو‌آوری های سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده