نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

رمدی: پلی استیشن 5 امکان ساخت دنیا‌های پرجزییات را فراهم می‌کند

برنامه‌نویس ارشد استودیو رمدی اعلام کرده که کنسول پلی‌استیشن 5 به‌لطف استفاده از SSD، امکان خلق دنیا‌های پرجزییات‌تری را برای بازیسازان فراهم می‌کند.

سال آینده کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت عرضه خواهند شد. کنسول سونی که اسم پلی‌استیشن 5 برای آن رسما تایید شده است، اخیرا موضوع مصاحبه شان دانلی، برنامه‌نویس ارشد استودیو رمدی با مجله پلی‌استیشن بوده است. دانلی در این مصاحبه توضیحات مختلفی پیرامون این کنسول ارائه و مخصوصا از مزایای SSD استفاده‌شده در آن صحبت کرد. 

به‌گفته دانلی، استفاده از SSD در این کنسول جدا از اینکه باعث بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها می‌شود و در کل نیاز به لودینگ‌های مختلف را در بازی‌ها کاهش می‌دهد، مزایای دیگری هم خواهد داشت؛ مزایایی مثل فراهم کردن امکان ساخت جهان‌هایی غنی‌تر و پرجزییات‌تر در بازی‌ها. دانلی در این مورد گفت:

برای مثال اگر بازی مثل Control را در نظر بگیریم، SSD کنسول به ما اجازه می‌دهد تا دنیایی به مراتب تخریب‌پذیر‌تر در این بازی خلق کنیم؛ دنیایی که جزییات بیش‌تری هم دارد و ریزه‌کاری‌های بهتری در آن صورت گرفته است. علاوه‌بر این SSD مزایای دیگری مثل بارگذاری سریع‌تر بازی پس از مرگ‌ها را هم به ارمغان می‌آورد. 

به هر حال باتوجه‌به تغییر نسل کنسول‌ها، هم کنسول بعدی سونی و هم مایکروسافت با بهره بردن از مواردی مثل SSD و سخت‌افزار‌های قدرتمند‌تر مزایای فنی مختلفی در پی خواهند داشت که انتظار می‌رود اطلاعات دقیق‌تری از آن‌ها هم در آینده ارائه شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده