نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

فرانسیس فورد کاپولا در تأیید صحبت‌های مارتین اسکورسیزی فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز دانست

کارگردان پدرخوانده هم در مورد فیلم‌های مارول نظری مشابه مارتین اسکورسیزی دارد.

مارتین اسکورسیزی که این روزها فیلم ایرلندی (The Irishman) را در آستانه‌ی اکران دارد، مدتی قبل با صحبت‌های خود در مورد فیلم‌های مارول (Marvel) و تشبیه این آثار به پارک‌های تفریحی، سر و صدای زیادی به‌پا کرد که حواشی پیرامون آن همچنان ادامه دارد. درحالی‌که افراد مختلفی به دفاع یا انتقاد از صحبت‌های اسکورسیزی پرداخته‌اند، به‌تازگی فرانسیس فورد کاپولا هم در این مورد اظهارنظر و از سخنان اسکورسیزی دفاع کرده است.

کاپولا این روزها در شهر لیون فرانسه حضور دارد و جایزه‌ی لومیر را به‌خاطر دستاوردهای هنری خود دریافت کرده است؛ جایزه‌ای که پیش از این به افرادی چون اسکورسیزی، پدرو آلمودوار و میلوش فورمن هم اهدا شده بود. کاپولا بعد از دریافت این جایزه در گفتگو با خبرنگاران می‌گوید:

مارتین اسکورسیزی چند روز قبل به این قضیه اشاره کرد که فیلم‌های مارول سینما نیستند. او کاملاً درست می‌گوید؛ چرا که ما انتظار داریم از سینما چیزی یاد بگیریم و نکات جدیدی به‌دست آوریم. سینما باید ذهن ما را روشن کند، الهام‌بخش ما باشد و به اطلاعات ما اضافه کند. ولی بعید می‌دانم کسی بتواند پس از بارها و بارها تماشای فیلم‌های تکراری مارول چیز جدیدی به‌دست آورد.

این کارگردان ۸۰ ساله که آثار مهمی چون پدرخوانده (The Godfather) را در کارنامه دارد، ادامه می‌دهد:

مارتین با گفتن این جمله که فیلم‌های مارول سینما نیستند، در حق آن‌ها مهربانی کرده است. او به این فیلم‌ها لقب نفرت‌انگیز نداد، ولی من این کار را می‌کنم و به آن‌ها چنین لقبی می‌دهم.

کاپولا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌ی Megalopolis اشاره می‌کند؛ فیلمی در مورد یک آرمان‌شهر و مفهوم بهشت روی زمین که این کارگردان بزرگ، آن را برای حدود دو دهه در ذهن خود پرورش داده است:

این فیلم در صورت ساخته‌شدن بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین اثر من خواهد بود؛ حتی بزرگ‌تر از اینک آخرالزمان (Apocalypse Now). فیلمی که احتمالاً هزینه‌ی تولید آن بیشتر از اینک آخرالزمان خواهد بود و بیشترین بودجه‌ای را می‌خواهد که تا امروز در یک فیلم سینمایی صرف کرده‌ام.

اینک آخرالزمان محصول ۱۹۷۹ با بازی مارلون براندو و مارتین شین نه‌تنها در زمان خود اثری پرهزینه محسوب می‌شد، بلکه وقت زیادی هم صرف تولید آن شد و همین قضیه باعث می‌شود به این زودی‌ها امیدی به تولید پروژه‌ی Megalopolis نداشته باشیم؛ پروژه‌ای که کاپولا چند ماه قبل هم به آن اشاره کرده و از سختی‌های تولید آن گفته بود.


منبع Yahoo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده