نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶

دیزنی نسخه لایو اکشن موزیکال گوژپشت نتردام را می‌سازد

کمپانی والت دیزنی تصمیم به ساخت نسخهٔ لایو اکشن و موزیکال گوژپشت نتردام، اثر معروف ویکتور هوگو را گرفته است.

کمپانی والت دیزنی (Walt Diseny) یکی دیگر از انیمیشن‌های قدیمی خود را تبدیل به فیلمی لایو اکشن خواهد کرد و این مرتبه نوبت به گوژپشت نتردام رسیده است که فیلمی موزیکال خواهد بود. رمان «گوژپشت نتردام» برای اولین مرتبه در سال ۱۸۳۱ میلادی منتشر شد و تاکنون اقتباسات زیادی از روی این اثر تاریخی ویکتور هوگو صورت گرفته است و بازیگران قدیمی و معروفی چون چارلز لفتن، لان چنی، آنتونی کویین و آنتونی هاپکینز نقش شخصیت کازیمودو را ایفا کرده‌اند. اما شاید معروف‌ترین نسخهٔ سینمایی رمان ویکتور هوگو، نسخهٔ انیمیشن کمپانی والت دیزنی باشد که در سال ۱۹۹۶ اکران شد و تام هولس و دمی مور از صداپیشگان معروف آن نسخهٔ انیمیشنی بودند. آن فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با بودجهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروشی ۳۲۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. در سال ۲۰۱۱ نیز جاش برولین صحبتی با تیم برتون برای ساخت فیلم بلند سینمایی و لایو اکشن از روی رمان هوگو داشت و قرار بود جاش برولین نقش اصلی آن فیلم را ایفا کند که ناگهان اعلام شد تیم برتون از این پروژه کنار گذاشته شده است و ژانگ ییمو، کارگردان فیلم‌های House of Flying Daggers (خانه خنجرهای پران)، The Flowers of War (گُل‌های جنگ) و The Great Wall (دیوار بزرگ)، برای کارگردانی آن پروژه انتخاب شده است. پروژه در حال پیشرفت بود که به دلایل نامعلوم اعلام شد ساخت آن فیلم لغو شده است.

سایت دِدلاین در گزارشی ضمن تأیید ساخت نسخهٔ لایو اکشن گوژپشت نتردام، اعلام کرد که دیوید هنری هوانگ، برندهٔ جایزهٔ تونی، نگارش فیلمنامه نسخهٔ جدید را بر عهده خواهد داشت. آلن منکن که هشت مرتبه برندهٔ جایزهٔ اسکار شده است به همراه استیون شوارتز که وی نیز سابقهٔ به خانه بردن جایزهٔ اسکار را دارد، آهنگسازی فیلم لایو اکشن و موزیکال جدید کمپانی والت دیزنی را بر عهده دارند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه جاش گد قرار است نقش اصلی را در این فیلم لایو اکشن بر عهده داشته باشد که البته در این مورد باید منتظر اخبار آتی بمانیم. در حال حاضر می‌دانیم که وی یکی از تهیه‌کنندگان پروژه خواهد بود.

Hunchback

جالب است بدانید که چند ماه پیش سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) در طی یکی از گزارش‌های خود اعلام کرد که برنده جایزه گلدن گلوب، یعنی ادریس البا، بازیگر فیلم Beasts of No Nation (جانوران بدون کشور)، سریال Luther (لوثر) و فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت) به‌تازگی به عوامل پروژه تولید یکی از جدیدترین آثار کلاسیک، گوتیک و رمانتیک سرویس استریم نتفلیکس، یعنی فیلم The Hunchback of Notre Dame (گوژپشت نتردام) پیوسته است. او در این پروژه قرار است نقش کارگردان و تهیه‌کننده تولید نسخه بازسازی و مدرنیته‌شده‌ این داستان را بر عهده داشته باشد.

آلن منکن که هشت مرتبه برنده جایزه اسکار شده است به همراه استیون شوارتز، آهنگسازی فیلم لایو اکشن و موزیکال جدید والت دیزنی را بر عهده دارند

نسخهٔ لایو اکشن گوژپشت نتردام، یکی از چندین لایو اکشن جدید اقتباسی کمپانی دیزنی به حساب می‌آید که براساس کتابخانه‌ٔ انیمیشن‌های کلاسیک ساخته می‌شود. چندین مورد دیگر نیز از این لایو اکشن‌های اقتباسی دیزنی در آینده‌ای نزدیک روی پرده سینما می‌روند؛ فیلم Aladdin (علاءالدین) به کارگردانی گای ریچی، فیلم The Lion King (شیر شاه) با بازی دونالد گلاور در نقش سیمبا و همچنین فیلم Lilo & Stitch (لیلو و استیچ) از دیگر آثار کمپانی والت دیزنی هستند. در سال ۲۰۱۷ یکی دیگر از این لایو اکشن‌های اقتباسی کمپانی دیزنی یعنی فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) با بازی اما واتسون روی پردهٔ سینما رفت که یکی از آثار موفق این کمپانی محسوب می‌شود. فیلم Beauty and the Beast توانست در زمان اکران خود به درآمدی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار دست پیدا کند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده