نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱

چرا دنباله‌ انیمیشن Big Hero 6 ساخته نشده است؟

چرا پس از حدود یک دهه هنوز قسمت دوم انیمیشن موفق Big Hero 6 ساخته نشده است؟ اخیرا تهیه‌کننده انیمیشن به این موضوع پرداخته است.

یک دهه از اکران انیمیشن Big Hero 6 می‌گذرد، ولی فعلا خبری از دنباله این اثر موفق نیست. به‌تازگی یکی از تهیه‌کنندگان این انیمیشن توضیح داده که چرا دنباله‌ سینمایی این اثر در استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی هنوز ساخته نشده است. انیمیشن Big Hero 6 در سال ۲۰۱۴، در سال ۲۰۱۴ با نقدهای مثبت و فروشی بالغ بر ۶۵۰ میلیون دلار در سطح جهانی اکران شد.

این انیمیشن توسط استودیو دیزنی و با الهام از یک گروه ابرقهرمانان کمیک‌های مارول با همین عنوان ساخته شده بود و موفق شد جایزه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۱۷ را به‌دست آورد. با این وجود، فعلا شاهد بازگشت این انیمیشن به سینماها نبوده‌ایم. انیمیشن Big Hero 6 تابه‌حال در خارج از سینما دو دنباله دریافت کرده است. اولین مورد یک سریال تلویزیونی برای شبکه دیزنی XD بود که داستان آن بلافاصله پس از وقایع انیمیشن سینمایی جریان داشت.

بیمکس و هیرو در حال پرواز در حالت مبارزه در انیمیشن Big Hero 6

این سریال از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در ۵۶ قسمت پخش شد. سپس سریال کوتاه !Baymax در ۶ قسمت از شبکه دیزنی پلاس پخش شد. حالا به‌تازگی، روی کانلی، تهیه‌کننده انیمیشن Big Hero 6 در مصاحبه‌ای با رسانه اسکرین‌رنت، اطلاعاتی را درباره اینکه چرا هنوز یک دنباله سینمایی برای آن ساخته نشده است، به اشتراک گذاشت. او در این رابطه گفت:

«امسال ۱۰ سالگی Big Hero 6 را جشن می‌گیریم. نکته جالب اینجا است که واقعا این موضوع به کارگردان دان هال بستگی دارد که بخواهد دنباله آن را بسازد یا نه. این انیمیشن ایده دان بود و او این شخصیت‌ها را خلق کرد. من همیشه او را تشویق می‌کنم که این کار را انجام دهد، اما باید ببینیم. او عاشق کار کردن روی پروژه‌های جدید است. پس باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

در سال ۲۰۱۴ هال درباره علاقه‌اش به ساخت دنباله این انیمیشن گفته بود: «خب درخواست‌هایی شده است. فکر می‌کنم کسانی که فیلم را دیده‌اند، دوست دارند ماجراهای بیشتری را ببینند، اما ما واقعا درباره آن صحبت نکرده‌ایم، البته فقط فرصتش را نداشته‌ایم. ما تمام تلاش خود را برای ساختن این انیمیشن به کار گرفتیم تا بهترین چیزی که می‌توانیم، بسازیم و در‌حال‌حاضر فقط می‌خواهیم روی استراحت، تعطیلات و سپس فکر کردن به اتفاقات بعدی تمرکز کنیم، اما ما واقعا این شخصیت‌ها را دوست داریم، پس خواهیم دید که چه می‌شود.»


منبع Toonado.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده