// چهار شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی Teen Titans Go Figure؛ قهرمانان تازه نفس دنیای DC

Teen Titans Go Figure نسخه‌‌ی دوم از سری بازی‌های نقش آفرینی دنیای DC با محوریت ابرقهرمانان جوان‌تر این دنیا است. با معرفی این بازی هیجان انگیز در زومجی همراه باشید.

در چند سال اخیر تب فیلم‌ها و سریال‌ها و بازی‌های کامپیوتری با تم و موضوع ابرقهرمان‌های مختلف که در کمیک‌های پرطرفدار ریشه دارند، بسیار بالا گرفته و تقریبا هر ابرقهرمان یا گروه قهرمان‌های فیلم، سریال یا بازی اختصاصی خود را پیدا کرده‌اند. پس از بازی موفق Teeny Titans که در سال ۲۰۱۶ توسط Cartoon Network عرضه شد، حالا نسخه‌ی دوم این بازی با نام Teen Titans Go! Figure برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS با قیمت ۳.۹۹ دلار منتشر شده است. این بازی اکشن نقش آفرینی که روی آیفو‌ن و آی‌پد حدود ۱.۲ گیگ حجم دارد، توانسته تاکنون میانگین امتیاز ۴.۴ ستاره از ۵ ستاره را کسب کند که امتیاز خوبی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که با اینکه این بازی رایگان نیست، بازهم در آن پرداخت‌های درون برنامه‌ای دیده می‌شوند که با خرید آنها می‌توان به آیتم‌های اصلی و لوازم جانبی هر شخصیت که در بازی کم پیداتر هستند، دست پیدا کرد. اما در کل این بازی اندروید و آیفون نسبت به نسخه‌ی اول پیشرفت‌های خوبی داشته و سازندگان توانسته‌اند با پرورش نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف آن، بازی بهتر و به‌روزتری ارائه کنند.

بازی Teen titans Go! figure
بازی Teen titans Go! figure
بازی Teen titans Go! figure

با وجود شباهت‌های بسیار به نسخه‌ی اول، گیم پلی بازی اندروید Teen Titans Go! Figure پیشرفت‌های خوبی داشته و هیجان‌انگیزتر از قبل به نظر می‌رسد. گیم‌پلی بازی بیشتر به جمع‌آوری منابع و مجسمه‌های قهرمانان مختلف و نبرد‌های سریع و سراسر اکشن بازی ختم‌ می‌شود و از آنجا که محیط‌ها و نبرد‌های آن بسیار خوب پرداخت شده‌اند، اثر از لحاظ گیم‌پلی و درگیر کننده بودن خوب عمل می‌کند. در ابتدای بازی با انتخاب قهرمان مورد علاقه خود در شهر Jump City به گشت و گذار مشغول می‌شوید و با جمع‌ آوری کارت‌های مختلف و آزاد کردن شخصیت‌های جدیدتر تیم سه نفره‌ی خود را تشکیل می‌دهید. در ادامه باید برای به دست آوردن بازی مورد علاقه قهرمانان‌تان در نبرد‌ها بجنگید و دشمنانی را که تنوع زیادی نیز دارند، از بین ببرید. البته در طول خط داستانی به شهر‌های نام آشناتر مانند متراپلیس و گاتهام با ماموریت‌های جدیدشان هم سری خواهید زد.

حضور چند شخصیت اصلی دنیای DC مانند بتمن و سوپرمن در خط اصلی داستانی ادامه‌ی بازی را برای بازیکنان جذاب‌تر از نسخه‌ی قبل کرده است. در Teen Titans Go! Figure ماموریت‌های جانبی بازی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند و محله‌های بیشتری در بازی قابل گشت و گذار است و تنوع این ماموریت‌ها هم قابل توجه است. البته باید گفت که تقریبا تمامی این گشت و گذارها به نبرد‌های ۳ به ۳ ختم می‌شود. این نبردها سرعت بسیار بالایی دارند و اصلا خسته کننده نیستند. البته تنوع کاراکترهای حاضر در بازی و قابلیت‌‌ها و حرکت‌ها و مهارت‌های خاص هر شخصیت هم در این موضوع بی تاثیر نیست.

حضور شخصیت‌های نام آشناتر دنیای DC در کنار کاراکتر‌های کم نام و نشان‌تر، تنوع خاصی به مبارزات بازی داده است

درجه‌ی سختی این بازی آیفون نیز به مرور با بالا رفتن سطح شخصیت‌های تحت کنترل شما بالاتر می‌رود که این مورد در بازی به خوبی پیاده‌سازی شده و هیچ مرحله‌ی خیلی راحت یا غیرممکنی در بازی وجود ندارد و می‌توان بازی را بدون انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای به طور کامل به پایان رساند. البته انتخاب شخصیت‌های مختلف در بازی تاثیر آنچنانی در کلیت گیم‌پلی ندارد و بیشتر به استراتژی انتخاب شده برای هر نبرد توسط بازیکنان مربوط می‌شود.

بازی Teen titans Go! figure
بازی Teen titans Go! figure
بازی Teen titans Go! figure

طراحی‌ها و گرافیک بازی نیز به نسبت بازی اول پیشرفت‌های خوبی دارد و هر یک از کاراکتر‌های بازی با توجه به ویژگی‌های ظاهری و معروف خود، طراحی خاصی دارند. محیط‌های مختلف بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند و به گشت و گذار در محله‌های مختلف لذت خاصی بخشیده‌اند. اضافه شدن قابلیت شخصی سازی هر یک از کاراکتر‌های تحت اختیار و اضافه کردن آیتم‌های جانبی‌ای که هر کدام قابلیت‌های جدیدی به قهرمان بازی اضافه می‌کند، از دیگر تغییرات بازی نسبت به نسخه‌ی قبل است. شخصیت‌‌های بازی صداگذاری خاصی برای دیالوگ‌های خود ندارند و سیستم انتخاب دیالوگ در بازی به صورت نوشتاری پیاده شده است، اما در زمینه‌ موسیقی‌های متن و صداگذاری برای مبارزات، سازندگان بازی در استودیوی Grumpyface خوب عمل کرده‌اند و توانسته‌اند با ریتم سریع نبرد‌ها هماهنگ باشند.

به طور کلی اگر از طرفداران این سبک بازی‌ها و نسخه‌ی اول Teeny Titans هستید، Teen Titans Go! Figure با اضافه کردن شخصیت‌های جدید و آيتم‌های تازه به بازی و هیجان‌انگیزتر کردن مبارزات بازی یکی از بهترین بازی‌های این سبک محسوب می‌شود و تجربه‌ی آن برای طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Teen Titans Go Figure


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده