// یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹

معرفی بازی موبایل Doctor Who Infinity؛ دکتر هو در جهان بازی های ویدیویی

بازی موبایل Doctor Who Infinity، سعی کرده با الهام از شخصیت تایم لرد سریال دکتر هو، تجربه‌ای متفاوت را در دسترس کاربران قرار بدهد. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

یکی از مواردی که سازنده‌های بازی‌های ویدیویی به سراغ آن می‌روند، الهام از سریال‌های تلویزیونی و ساخته‌های سینمایی است تا بتوانند تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز را القا دهند. در این قسمت از معرفی بازی موبایل، به سراغ بازی‌ای رفته‌ایم که در گذشته سریال تلویزیونی آن به نمایش در آمده است. بازی اندروید و آیفون Doctor Who Infinity، ساخته استودیو Tiny Rebel Games، یک بازی داستان محور و برگرفته از سریال «دکتر هو» است که تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. بازی موبایل Doctor Who Infinity سعی کرده است با الهام از بازی‌های مختلف، اثری دلچسب را ارائه دهد. داستان بازی حول دکتری می‌چرخد که در زمان سفر می‌کند و از جایی شروع می‌شود که دکتر از طریق یک پورتال در یکی از رستورهان‌های شهر مون مارتر پاریس ظاهر می‌شود. وی در حال فرار از دست تایرلین‌ها است و به کمک نیاز دارد. داستان بازی به شکلی ساده آغاز می‌شود تا بازیکنان از همان ابتدا گیم‌پلی را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. با این حال بخش داستانی Doctor Who Infinity شامل ۶ ماجراجویی متفاوت می‌شود که هر ماجراجویی، مراحل مخصوص به خودش را دارد.

بازی موبایل Doctor Who Infinity

داستان بازی سعی دارد با الهام از شخصیت‌های سریال «دکتر هو» تجربه‌ای جدید را در دسترس مخاطب قرار بدهد

با شروع بازی اندروید و آیفون Doctor Who Infinity بخش تمرینی را مشاهده خواهید کرد؛ جایی که نحوه مبارزه کردن و ساختار گیم‌پلی به بازیکنان آموزش داده می‌شود. بازی موبایل Doctor Who Infinity بدین شکل است که در طول بازی داستان از طریق میان‌پرده‌های مختلفی روایت می‌شود که روایتی کامیک گونه دارند؛ در این میان زمانی که پای مبارزات و نبردهای دکتر با تایرلین‌ها به وسط می‌آید، وارد سیستم مبارزات می‌شویم. در ظاهر مبارزات باید از طریق اسلحه یا تعقیب و گریزهای مختلفی انجام شود اما تیم سازنده از موردی جدید و جالب در بازی خود استفاده کرده است. در اینجا بازیکنان برای پیروزی در مبارزات، با ساختار بازی‌های پازل روبه‌رو می‌شوند. منظور از بازی‌های پازل، ساختارهای استفاده شده در بازی‌هایی نظیر بازی Candy Crush Saga است که در جریان آن بازیکنان صفحه‌ای از آیتم‌های رنگارنگ را مشاهده می‌کنند و باید آیتم‌های هم‌رنگ را در کنار یکدیگر قرار بدهند تا حذف شوند و امتیاز کسب کنید. حال در بازی Doctor Who Infinity با مشاهده این سیستم، متوجه مبارزات بازی می‌شوید. در اینجا بازیکنان با سه دسته جم روبه‌رو می‌شوند؛ جم‌های آبی‌رنگ که اصلی‌ترین جم‌های بازی هستند و در هر نبرد باید تعداد مشخصی از آن‌ها را حذف کنید تا برنده شوید. در این میان جم‌های زرد رنگ و قرمز رنگ نیز قرار گرفته‌اند که در بعضی مواقع، باید از آن‌ها استفاده کنید تا به جم‌های آبی‌رنگ و حذف‌شان دسترسی داشته باشید. رفته رفته با پیش روی در خط داستانی و مشاهده شخصیت‌های جدید نیز المان‌های مختلفی به این ساختار اضافه می‌شود.

قبل از انجام هر حرکت، بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید و در کنار آن حواس‌تان به گذر زمان نیز باشد

معمولا در بازی‌های مشابه، بازیکنان آیتم‌ها را به صورت یک خانه عمودی یا افقی می‌توانند جابه‌جا کنند اما در بازی اندروید و آیفون Doctor Who Infinity بازیکنان قادر به حرکت دادن جم‌ها به صورت افقی و امیدی، در هر مسیری که خواستند، هستند. در این میان باید به این مورد توجه داشته باشید که با حرکت دادن جم‌ها، یک زمان‌شمار شروع به خالی شدن می‌کند که اگر تا پایان زمان مشخص شده، نتوانید مسیر درست را انتخاب کنید، حرکت شما سوخت می‌شود. حال سوال اصلی این است که چالش بازی موبایل Doctor Who Infinity در چیست؟ در هر نبرد، علاوه‌بر اینکه باید جم‌های آبی‌رنگ را به حد مورد نظر برسانید، یک سری محدودیت نیز برای‌تان در نظر گرفته شده است. اصلی‌ترین محدودیت، تایمر اصلی بازی است؛ در طول مبارزات در گوشه‌ی بالا سمت راست یک ساعت شنی را مشاهده می‌کنید که عددی خاص را نشان می‌دهد؛ به عنوان نمونه در یکی از نبردها عدد به نمایش در آمده ۱/۸ است. در واقع شما در این نبرد هشت حرکت مختلف را می‌توانید انجام دهید و در این هشت حرکت باید مقدار جم‌های در نظر گرفته شده را جمع کنید.

بازی موبایل Doctor Who Infinity

مسئله این است که انجام این کار به همین سادگی نیست و پس از انجام یک الی دو حرکت، نوبت حریف می‌رسد و آن‌ها نیز از طریق کارهای مختلف نظیر تبدیل کردن تمامی جم‌های آبی به جم‌های قرمز رنگ، سعی می‌کنند کار شما را بیش از پیش سخت‌تر کنند. از نظر طراحی نیز طراحی چالش‌های بازی به خوبی هرچه تمام‌تر انجام شده‌اند و بازیکنان در طول ۶ ماجراجویی مختلفی که برای‌شان در نظر گرفته شده است (البته تمامی این چالش‌ها در حال حاضر در دسترس نیستند و تا پایان سال ۲۰۱۸، عرضه می‌شوند)، می‌توانند با دکترهای مختلفی بازی را تجربه کنند. در این میان اشاره کنم که تنها ماجراجویی اول بازی رایگان است و مابقی قسمت‌ها را باید از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای خریداری کنید. از طرفی بازی به نحوی توسعه داده شده است که اگر با هدفون آن را تجربه کنید، لذت بیشتری را کسب خواهید کرد. با تمام این تفاسیر اگر به دنبال یک بازی داستان محور جذاب با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و چالش برانگیز هستید، بازی اندروید و آیفون Doctor Who Infinity می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Doctor Who Infinity


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده