نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

ساخت سریال جیسون بورن رسما تایید شد

شبکه USA با همکاری یونیورسال در حال ساخت یک اقتباس تلویزیونی براساس مجموعه جیسون بورن است.

دو قسمت اخیر فیلم Bourne (بورن) نتوانستند موفقیت و عملکرد سه گانه‌ اصلی این مجموعه را تکرار کنند. حال در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت یک اقتباس تلویزیونی براساس مجموعه فیلم Jason Bourne (جیسون بورن) رسما تایید و اعلام شده است. این سریال اسپین آف، Treadstone (ترداستون) نام دارد که در ماه آوریل امسال برای اولین بار خبر ساخت قسمت آزمایشی (پایلوت) سریال منتشر شد. حال ساخت فصل اول این سریال رسما تایید و اعلام شده است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، شبکه USA سفارش ساخت فصل اول سریال Treadstone را ارائه است که تمرکز آن روی یک عملیات ویژه و پنهانی به‌نام Treadstone است که توسط سازمان CIA استفاده می‌شود. در این عملیات، ماموران کارآموز به قاتلان حرفه‌ای و بی رحم تبدیل خواهند شد که هیچ خاطره‌ای از گذشته خود به یاد نخواهند آورد.

ورایتی در ادامه تایید کرد که فیلمبرداری و تولید فصل اول سریال Jason Bourne از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد، اما هنوز زمانی انتشار آن مشخص نیست. در این سریال شاهد ارسال این ماموران برای انجام ماموریت‌های مرگبار هستیم که در طول آن قرار است دوباره هوشیاری و خاطرات خود را به‌دست آورند. شخصیت جیسون بورن با بازی مت دیمون، نیز عضو این برنامه بوده است، اما در نهایت خاطرات گذشته‌اش را دوباره به‌دست می‌آورد و به دشمن آژانس تبدیل می‌شود. با اینکه هنوز حضور یا عدم حضور جیسون بورن در سریال Treadstone مشخص نیست، اما کمی بعید است که شاهد حضور او به‌عنوان شخصیت اصلی سریال باشیم. دیمون در ۴ قسمت از ۵ قسمت فیلم Jason Bourne، به ایفای نقش پرداخته است.

شخصیت جیسون بورن توسط رابرت لادلوم در مجموعه رمان‌های بورن خلق شد. فیلم The Bourne Identity (هویت بورن) به کارگردانی داگ لیمان، اولین قسمت از سه‌گانه بورن بود که براساس رمانی به همین نام تولید و در سال ۲۰۰۲ اکران شد. پس از موفقیت این فیلم، فیلم The Bourne Supremacy (برتری بورن) در سال ۲۰۰۴ و فیلم The Bourne Ultimatum (اولتیماتوم بورن) هر دو به کارگردانی پل گرینگرس، به‌روی پرده‌های سینما رفتند. پس از آن فیلم The Bourne Legacy (میراث بورن) با بازی جرمی رنر منتشر شد که اولین فیلم فرعی این مجموعه بود و تونی گیلروی کارگردانی آن را بر عهده داشت. فیلم Jason Bourne نیز در سال ۲۰۱۶ اکران شد که در آن شاهد بازگشت گرینگرس برای کارگردانی بودیم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده