// شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Card Quest؛ کارت‌های مرگبار

اگر به دنبال یک بازی کارتی هستید که علاوه بر المان‌های نقش‌آفرینی‌اش، ذهن‌تان را هم به چالش بکشد، بازی Card Quest احتمالا انتخاب خوبی برای‌تان خواهد بود.

با اینکه شاید خاستگاه اصلی بازی‌های کارتی گوشی‌های هوشمند نباشد، اما نمی‌توان منکر آن شد که این روزها پلتفرم موبایل بیشتر از هر پلتفرم دیگری میزبان بازی‌های این سبک است و حتی برخی از استودیوها وقتی فروش خوبی روی تلفن‌های همراه نصیب‌شان شود، به فکر عرضه بازی خود روی پلتفرم‌های دیگر هم می‌افتند. همین مسئله باعث شده تا تنوع این دسته از بازی‌ها روز به روز بیشتر شده و استودیوهای بازی‌سازی نیز المان‌های خلاقانه‌تری به گیم‌پلی آثار خود اضافه کنند. بازی اندروید و آیفون Card Quest یکی از هزاران بازی عرضه شده در این سبک است که شاید بخاطر محتوای زیاد و گیم‌پلی نسبتا سخت و فکری‌اش کمی از دیگر رقبای خود متمایز باشد.

Card Quest

در بازی Card Quest باید پیش از انجام هر حرکتی کاملا حساب‌شده عمل کنید و استراتژی دقیقی داشته باشید، وگرنه چیزی جز شکست نصیب‌تان نخواهد شد

همانند همه بازی‌های این سبک، در بازی Card Quest هم شما تعدادی کارت در اختیار دارید که در کل به سه دسته تقسیم می‌شوند. کارت‌های تهاجمی، کارت‌های دفاعی و کارت‌هایی که به شما نیرو یا برخی امکانات ویژه اعطا می‌کنند. روند بازی به‌صورت نوبتی است، اما با این تفاوت که شما در هر نوبت زمان خاص یا تعداد حرکت مشخصی ندارید و تاجایی که کارت‌هایتان تمام نشده است یا خودتان قصد ادامه بازی را ندارید، می‌توانید نوبت خود را تمام کنید و به حریف اجازه حمله بدهید. بازی به‌شدت نیازمند یک استراتژی دقیق و حساب‌شده است و قبل از انجام هر حمله‌ای نیاز به فکر کردن دارد. یکی از موارد تعیین کننده در بازی میزان انرژی شما است که به‌تان اجازه استفاده از کارت‌ها را می‌دهد. شما باید قبل از ورود به فاز دفاعی حتما مقداری انرژی در اختیار داشته باشید تا بتوانید در برابر حملات دشمن از کارت‌های تدافعی خودتان استفاده کنید. گذشته از این، شما باید صفحه کارت‌های خود را هم همیشه با کارت‌هایی که واقعا احتیاج دارید پر کنید. برای مثال گاهی اوقات بازی کارت‌هایی به شما می‌دهد که به انرژی بسیار بالایی نیاز دارند و شاید شما هرگز قصد استفاده از آن‌ها را نداشته باشید. در چنین حالتی با بیرون انداخت کار موردنظر، جا برای کارت‌های بعدی باز می‌شود. علاوه بر این، باید توازن میان کارت‌های تهاجمی و تدافعی هم رعایت شود. برای مثال وقتی نوبت خود را به پایان می‌رسانید تا وارد حالت دفاعی شوید، باید حتما چند کارت تدافعی هم در اختیار داشته باشید، وگرنه از آسیب‌های دشمن جان سالم به در نخواهید برد.

در بازی ۴ نژاد و گروه متفاوت وجود دارد که می‌توانید قبل از ورود به یکی از جهان‌های بازی از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. در مجموع بازی سه جهان متفاوت دارد که هر کدام مراحل زیادی دارند و از این جهت Card Quest جزو آثاری است که می‌تواند شما را هفته‌ها یا حتی ماه‌ها سرگرم کند. نکته جالب در مورد تفاوت میان گروه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها است. برای مثال جادوگرها علاوه بر انرژی، آیتم موردنیاز دیگر به نام جادو هم در اختیار دارند که باید برای استفاده از برخی از کارت‌ها آن را پر کنید. همین تفاوت‌ها در مورد دشمنان جهان‌های مختلف نیز وجود دارد. برای مثال دشمنانی که در جنگل هستند شاید سلامتی بالایی نداشته باشند، ولی در عوض می‌توانند در برابر بیشتر حملات شما جاخالی دهد. جدا از این‌ها، باید به دشمنان سرسخت بازی هم اشاره کنیم که حتی در مراحل ابتدایی هم از بین‌بردنشان کار آسانی نیست و نیاز به استراتژی و تفکری دقیق دارد. هر مرحله بازی شامل ۷ بخش متفاوت با دشمنان مختلف است که در نهایت به باس‌فایت آن مرحله ختم می‌شود و در هرکدام از این بخش‌ها که کشته شوید، باید کل مرحله را از ابتدا آغاز کنید.

Card Quest

بازی آیفون و اندروید Card Quest جزو آثاری است که از گرافیکی پیکسلی و ساده استفاده می‌کند که زیبایی خاصی به آن می‌بخشد و شاید در ظاهر نتواند نظر شما را برای تجربه بازی جلب کند، اما اگر از طرفداران این سبک هستید، مطمئن باشید که از لحاظ گیم‌پلی کارت کوئست قطعا شما را راضی خواهد کرد. برای دانلود این بازی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی Card Quest


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده