// دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

EK از جدید‌ترین بلاک خنک‌ کننده‌ مخصوص مادربورد‌های MSI رونمایی کرد

EK از جدید‌ترین مونو بلاک خنک‌کننده‌ی خود که مخصوص مادربورد‌های MSI است، رونمایی کرد.

کمپانی EK به تازگی از جدید‌ترین بلاک‌ خنک‌ کننده‌ مایع خود رونمایی کرد. این بلاک که تنها برای سوکت AM4 و مادربورد‌ MSI X470 Gaming M7 طراحی و تولید شده است. نام این محصول جدید EK-FB MSI X470 M7 RGB خواهد بود و به نظر می‌رسد به یک نوار نورپردازی RGB LED از نوع ۴ پین مجهز شده باشد. این خنک‌کننده علاوه‌ بر داشتن کارایی بالا، به وسیله‌ی نوار نورپردازی خود می‌تواند زیبایی خاصی را به پی‌سی کاربران اهدا کند. گفتنی است که بخش نورپزداری این خنک‌کننده به طور کامل با تنظیمات نورپرداری شرکت MSI یعنی MSI Mystic Light Sync سازگاری کامل دارد.

این بلاک جدید به عنوان یک محصول All In One هم پردازنده و بخش‌های تحت پوشش از مادربورد را خنک‌سازی می‌کند؛ طبق اعلام شرکت سازنده این محصول به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر پشتیبانی از نسل هفتم پردازنده‌های سری A و سری Athlon از شرکت AMD، بتواند نسل دوم از پردازنده‌های AMD Ryzen را نیز تحت پوشش و خنک‌سازی قرار دهد.

این مونو بلاک با همکاری شرکت MSI طراحی و مهندسی شده است و از تکنولوژی Supremacy EVO cooling شرکت EK بهره می‌برد تا بتواند حداکثر میزان کارایی در خنک‌سازی پردازنده‌های تحت پوشش را ارائه کند. این بلاک می‌تواند به صورت مستقیم علاوه بر خود پردازنده، ماژول‌های تنظیم برق یا همان مافست‌های مادربورد را نیز خنک‌سازی کنند. مایع خنک‌کننده‌ی کولانت از روی قطعات اصلی به صورت مستقیم عبور می‌کند که این امر باعث می‌شود کاربران به راحتی پردازنده‌ی خود را اورکلاک کنند. 

مانند تمامی بلاک‌های طراحی شده توسط EK، محصول EK-FB MSI X470 M7 RGB نیز از یک طراحی high flow یا جریان عبوری بالا بهره می‌برد که باعث شده است که این محصول به راحتی توانایی اتصال به پمپ‌های ضعیف‌تر را داشته باشد. بخش Cold Plate یا همان صفحه‌ی زیرین این محصول نیز به کلی از پایه طراحی شده است تا بتواند یک اتصال مکانیکی مستقیم و پایدار با IHS و پردازنده‌ی AMD داشته باشد و فرایند انتقال حرارت را راحت‌تر کند.

EK

بخش زیرین این محصول از مس ساخته شده که با روکش نیکل پوشش داده شده است. بخش بالایی بلاک نیز از مواد شیشه‌ای اکریلیک با کیفیت بالا تولید شده است. بخش نیکلی این بلاک در کنار بخش پیش‌ شونده به صورت پیش‌فرض به بدنه‌ی اصلی متصل شده است، از این رو به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی این محصول را بر روی مادربورد خود نصب کنند.

مونو بلاک‌های EK-FB MSI X470 M7 RGB در حال حاضر به صورت پیش‌خرید در وب‌سایت‌ رسمی EK و دیگر نمایندگی‌های این شرکت قابل خرید است و از سه‌شنبه ۱۰ جولای (۱۹ تیر) به رسمی و عمومی برای ارسال آماده می‌شود. شرکت EK قیمت ۱۱۹.۹۵ یورو (معادل تقریبی 155 دلار) را برای این محصول در نظر گرفته است.


منبع guru3d.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده