// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱

اطلاعات بیشتری از بازی Mega Man 11 اعلام شد

بازی Mega Man 11 در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد و اطلاعاتی از گیم‌پلی و مکانیزم‌های بازی نیز در دسترس قرار گرفته است.

یکی از بهترین خبرهای صنعت بازی‌های ویدیویی برای کاربران اولد اسکول، معرفی بازی Mega Man 11 بود که با به‌نمایش درآمدن ویدیو آن، توانست نظرات مثبتی را به‌دنبال داشته باشد. بازی Mega Man 9 و بازی Mega Man 10 دارای طراحی‌های هشت بیتی بود و حال کمپانی کپکام (Capcom)، سازنده و ناشر Mega Man 11، دست به تغییر زده است و سعی کرده است از طراحی‌های ۲.۵ بعدی به‌جای هشت بیتی استفاده کند و از طرفی هسته و شالوده اصلی سری نیز دست‌نخورده باقی مانده است. حال با توجه به اخبار بازی منتشر شده، سایت گیم‌اسپات اخیرا توانسته است این بازی را تجربه کند و از این‌رو شاهد منتشر شدن اطلاعاتی از دنیای بازی Mega Man 11 هستیم.

کمپانی کپکام برای ساخت بازی Mega Man 11، از اعضای توسعه‌دهنده نسخه‌های قدیمی بازی الهام گرفته است تا بتواند در کنار المان‌های جدید، تجربه‌ای آشنا و خاطره‌انگیز را در دسترس مخاطبان قرار بدهد. در جریان بخش داستانی، شاهد مبارزات مداوم مگامن و همراهان‌اش (رول، دکتر لایت و راش) با دکتر وایلی نابکار هستیم که قصد دارد دنیا را تسخیر کند و حال شما باید مانع از انجام این کار شوید. نکته‌ی متفاوت رویارویی مگامن با شخصیت شرور این مجموعه، این است که این بار دکتر وایلی برای قدرتمند ساختن سرهنگ‌های سایبورگش جدیدترین تکنولوژی و ارتقاهای دانشگاه ربات را می‌دزدد. البته در این راه مگامن هم ویژگی‌های جدیدی کسب کرده است که از میان آن می‌توان به تقویت شدن شلیک‌های معروف‌اش و همچنین اضافه شدن یک سری مهارت‌های پرشی اشاره کرد.

در جریان تجربه گیم‌اسپات از بازی مگامن 11، آن‌ها به این مورد اشاره کرده‌اند که دو استیج Block Man و Fuse Man با تمام جدید بودن‌شان، حس و حال آشنایی دارند؛ انگار در حال تجربه نسخه‌های اولد اسکول مجموعه مگامن هستید. از طرفی مگامن 11 از نظر بصری، با اینکه یک بازی هشت بیتی نیست، اما ویژگی‌های خاص خودش را دارد و تغییر به گرافیک ۲.۵ بعدی، سبب شده است تا این مجموعه در شکل و شمایل جدیدی قرار بگیرد. همچنین هر استیج دارای یک سری طعنه و طنزهای مختلف است که به باس‌های داخل بازی اشاره دارد.

بازی Mega Man 11

بازی دارای چهار درجه سختی متفاوت است تا تازه‌کارها نیز بتوانند از مگامن 11 لذت ببرند

از نظر پیشرفت در مراحل نیز، بازی Mega Man 11 دارای استیج‌های مختلفی است که در جریان هر استیج شما باید ربات‌های متعددی را از پیش روی بردارید و بخش‌های سکو بازی را پشت سر بگذارید تا در نهایت به باس‌ هر استیج برسید. حال برای نابودی باس‌ها نیز باید از نقطه‌ ضعف‌شان استفاده کنید و در انتها پس از نابودی‌شان، می‌توانید قدرت آن‌ها را دریافت کنید. نکته جالب اینجا است که با دریافت قدرت‌شان، ظاهر مگامن متناسب با کارآیی پاورآپ به دست آمده، تغییر می‌کند. درادامه شخص شده است که یازدهمین نسخه اصلی از مجموعه مگامن دارای چهار درجه سختی به نام‌های Newcomer ،Easy ،Normal و Superhero است که با توجه به توانایی خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و وارد بازی شوید. همانطور که از اسم حالت Newcomer مشخص است، این حالت برای آن دسته از بازیکنانی است که آشنایی با نسخه‌های پیشین مگامن ندارند و Mega Man 11 اولین تجربه آن‌ها است که می‌خواهند در ابتدا با دنیای بازی آشنا شوند و در این درجه سختی شاهد چالش‌های خاصی نیستیم. این در حالی است که در درجه سختی Superhero، سخت‌ترین چالش‌ها برای بازیکنان در نظر گرفته شده است تا مهارت آن‌ها محک زده شود.

سیستم Double Gear به بازیکن اجازه می‌دهد در شرایط خاص، عکس العمل‌های متفاوتی را از خود به‌نمایش بگذارد

بزرگ‌ترین تغییر بازی Mega Man 11 را می‌توان اضافه شدن سیستم Double Gear نامید. در جریان این سیستم مگامن به صورت همزمان می‌تواند دو پاورآپ مختلف را فعال کند که در نتیجه یا سرعت کلی مگامن افزایش می‌یابد یا اینکه قدرت ضربات‌اش بیشتر می‌شود. برای مثال Power Gear میزان آسیب‌رسانی و قدرت شلیک‌های مگامن را افزایش می‌دهد و سرعت شلیک‌های شما نیز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که Speed Gear قابلیت صحنه آهسته کردن را به بازیکن می‌دهد. از این‌رو می‌توانید در مقابل موشک‌ها و شلیک‌های دشمنان از خود واکنش نشان دهید و جاخالی بدهید. همچنین زمانی که نوار سلامت شما از یک حدی کمتر می‌شود، می‌توانید هر دو Gear را به صورت همزمان فعال کنید که در نتیجه نوار سلامت شما تا حدی بازیابی می‌شود. البته این نکته را بگویم که استفاده از این کار پیامدهای خودش را دارد و باعث می‌شود برای مدتی نتوانید از Gearهای خود استفاده کنید.

بازی Mega Man 11

وجود این موارد شاید هیچ ارتباطی با نسخه‌های پیشین نداشته باشد، اما تجربیات متفاوت و لذت‌بخشی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. بری مثال همین ویژگی جدید به شما اجازه می‌دهد تا در مواقع حساس، تصمیم‌گیری متفاوتی داشته باشید و به‌عبارتی، برای نحوه جنگیدن و رد کردن مراحل، استراتزی از پیش تعیین شده داشته باشید. بازی Mega Man 11 با تمام تغییراتش و پوست انداختن از نظر ظاهر، همان حس و حال اولد اسکول خود را دارد و می‌تواند در کنار مخاطبان جدید، مخاطبان قدیمی را نیز راضی نگه دارد.

بازی Mega Man 11 در تاریخ ۱۰ مهر ماه (دو اکتبر) بری کامپیوتر، ایکس باس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. در آخر نظر شما کاربران زومجی در مورد جدیدترین نسخه سری Mega Man چیست؟ آیا این بازی می‌تواند به اثری جذاب و موفق تبدیل شود؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده