نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳

مارول تغییراتی در شخصیت دکتر دووم کتاب‌های کمیک اعمال کرد

همزمان با انتشار قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man، ما شاهد این هستیم که کمپانی مارول کامیکس تغییراتی در شخصیت ویکتور وان دووم ایجاد کرده است.

این متن ممکن است بخشی از داستان قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man را برای شما فاش کند

.

.

.

به‌تازگی قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man که یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها محسوب می‌شد، منتشر شده است. در این قسمت نه‌تنها اتفاق مهمی در زندگی تونی استارک کمپانی مارول رخ داد، بلکه نقطه‌ی تحول مهمی هم برای شخصیت دکتر دووم محسوب می‌شد. در طی چندین سال اخیر و در داستان‌های کمپانی مارول، شخصیت ویکتور وان دووم، در مسیر نادرست و غیرمعمولی قرار داشت. در سال ۲۰۱۵، شخصیت دووم بالاخره موفق شد به چیزی که به عنوان بزرگ‌ترین هدف خود قرار داده بود، برسد. بزرگ‌ترین هدف او این بود که دنیا را نابود کند و آن را باری دیگر به شکلی که دوست دارد، بسازد. این اتفاقات در جریان خط داستانی کتاب کمیک Secret Wars رخ داده بود. با این حال، دووم در نهایت متوجه شد که حکمرانی و کنترل بتل ورلد (Battleworld) جدید او، یک تجربه غیرقابل تحمل است.

زمانی که دکتر دووم از سمتی که داشت سرنگون شد و تقریبا بخش زیادی از این دنیا دوباره به همان شکل اولیه‌ی خود بازگشت، دووم متوجه شد که او یکی از معدود افرادی است که هنوز تجربیات خود در بتل ورلد را به یاد می‌آورد. دووم همچنین متوجه شد که چهره وحشتناک، زخمی و از قیافه افتاده‌اش، اصلاح شده است. همین موضوع، یعنی تجربیات دووم و صورتی که دیگر اصلاح شده بود، باعث شد تا او بتواند برگ دیگری از زندگی را ببیند و این بار مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد. برای برهه‌ای از زمان، دووم تلاش کرد تا خود را به عنوان یکی از متحدان و دوستان تونی استارک معرفی کند. بعد از این جریان، زمانی که تونی استارک و همینطور بقیه جان خود را از دست دادند، دووم یک نقش مهم‌تر و بزرگتر در مقابل خود دید که می‌توانست آن نقش را برای مدتی ایفا کند. او از زره آیرون من، لباس مخصوص خود را درست کرد و در نبود تونی استارک قصد داشت نقش یک ابرقهرمان را ایفا کند. او امیدوار بود تا با این کار بتواند میراث آیرون من را زنده نگه دارد و مسیر او را ادامه دهد.

خیلی از ابرقهرمانان دیگر دنیای مارول، در طی این مدت به خود دووم و همچنین انگیزه‌های او شک داشتند، اما دووم در طی گذر زمان خود را اثبات کرد و نشان داد که اگرچه برخی اوقات خشن و بی‌رحم می‌شود، اما در کل قهرمان خوب و صادقی است. او در شماره ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man این کار خود را بدون وقفه انجام می‌داد.

در برهه‌ای از زمان، شخصیت شرور هود (Hood) باری دیگر سعی داشت تا یک ارتش کوچک از اعضای شرور جمع آوری کند و طبق نقشه‌ی خود بازی‌ای به راه بیندازد تا بتواند کنترل کمپانی تونی استارک را در دست بگیرد. در همین جریان، دکتر دووم به همراه ارتشی از ربات‌هایی به نام دووم بات‌ها (Doombot) به سراغ هود رفت تا او و همراهانش را متوقف کند و نگذارد که آنها طبق برنامه‌ی خود پیش روند و در نهایت کنترل شرکت استارک را در دست بگیرند. در همین زمان، آیرون من و شخصیت ماشین جنگی که تازه احیا شده و سالم بود، به محل مبارزه رسیدند و خود را برای اولین بار به دووم نشان دادند و زنده بودن خود را اعلام کردند.

با حضور آیرون من و ماشین جنگی این مبارزه شدت گرفت و شیطانی که در بدن هود زندگی می‌کرد، به خط مقدم این مبارزه آمد. او حمله کرد و زره شخصیت ماشین جنگی را از کار انداخت و درست همین کار را با آیرون من کرد. دووم به‌سرعت به سراغ آنها آمد و هود را کنار کشید تا آیرون من و ماشین جنگی بتوانند لباس خود را فعال کنند و کار خود را به اتمام برسانند. دووم و هود در این زمان وارد یک مبارزه جادویی تن به تن شدند. هود در این مبارزه توانست لباس مخصوص دووم را خراب کند و دست خود را روی صورت دووم قرار دهد. بعد از اینکه هود دست خود را روی صورت دووم قرار داد، با قدرت عجیب و غریبی صورت او را نابود کرد. به همین ترتیب صورت دووم باری دیگر بدقیافه و زشت شده بود.

آخرین باری که ما دووم را مشاهده می‌کنیم، مربوط به زمانی است که او با سختی بسیار زیاد خود را به قلعه خود می‌رساند. به نظر می‌رسد که او برای مدتی نابود و دل شکسته خواهد بود. خیلی سخت نیست تا متوجه این جریان بشویم که این اتفاق، درست زمانی برای دکتر دووم رخ داده که قسمت جدید سری کتاب کمیک Fantastic Four قرار است در ماه آگوست منتشر شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها، دووم قرار است در این مجموعه نقشی داشته باشد؛ پس ممکن است این اتفاق، اولین قدم برای بازگشت ویکتور به نقش اصلی خود که همان دکتر دووم شرور است، باشد؛ دشمن آقای شگفت انگیز که خیلی از طرفداران این شخصیت را می‌شناسند و او را دوست دارند.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده