نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

واکنش منتقدان به فصل دوم سریال Westworld - وست ورلد

فصل دوم سریال علمی تخیلی و وسترن وست ورلد (Westworld) بعد از مدت‌ها روی آنتن تلویزیون رفت و همانطور که انتظار می‌رفت امتیاز و نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده است.

سریال Westworld یا «وست ورلد» یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط شبکه اچ بی او (HBO) تهیه، تولید و پخش شده و توسط جاناتان نولان و لیزا جوی هم ساخته شده است. در فصل دوم سریال وست ورلد که سبکی درام، فانتزی، علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی دارد، بازیگران بااستعداد و خوبی از جمله ایوان ریچل وود در نقش دلورس ابرناتی، تندی نیوتون در نقش مِیو میلی، جفری رایت در نقش برنارد لو، جیمز مارسدن در نقش تدی فلاد، اینگری بولسه بردال در نقش آرمیستیک، لوک همسورث در نقش اشلی استابس، سایمون کوارترمن در نقش لی سایزمور، شنون وودوارد در نقش اِلسی هاگس، اد هریس در نقش مردِ سیاه پوش، بن بارنز در نقش لوگان، کلیفتن کلینز جونیور در نقش لورنس، جیمی سیمپسون در نقش ویلیام، تسا تامپسون در نقش شارلوت هِیل، تلولا رایلی در نقش آنجلا، لوئیس هرتوم در نقش پیتر ابرناثی (پدر دلورس)، رودریگو سانتورو در نقش هکتور اسکاتون و آنجلا سارافیان در نقش کلمنتاین پنی‌فیدر از جمله هنرمندان ثابت بوده‌اند و از بازیگران مقطعی و مکمل می‌توان به استیون آگ در نقش ریباس، لئوناردو نام در نقش فلیکس لوتس، جاناتان تاکر در نقش میجر کراداک، بتی گابریل در نقش مالینگ، هیرویوکی سانادا در نقش موساشی، زان مک‌کلارنون در نقش آکچتا و الیور بل در نقش بچگی‌های رابرت فورد اشاره کرد.

دومین فصل از این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمتی که هر قسمت آن تقریبا و به طور میانگین ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد، در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) سال جاری میلادی در شبکه HBO به طور رسمی پخش شد و تاکنون امتیاز ۷۵ را از بین ۲۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. علاوه بر خود لیزا جوی که وظیفه نویسندگی قسمت اول را بر عهده داشته، روبرتو پاتینو (قسمت اول و سوم)، کارلی ری (قسمت دوم)، جاناتان نولان (قسمت دوم و چهارم)، ران فیتزجرالد (قسمت سوم)، جینا آتواتر (قسمت چهارم) و دن دیتز (قسمت پنجم) نویسندگان این فصل سریال وست ورلد هستند. از طرف دیگر، افراد مختلفی هم هر کدام از قسمت‌های فصل دوم سریال وست ورلد را کارگردانی کردند که به‌عنوان معرفی می‌توان به ریچارد جی لوئیس (کارگردان قسمت اول و سوم)، وینچنزو ناتالی (قسمت دوم)، لیزا جوی (قسمت چهارم) و کریگ زوبل (قسمت پنجم) اشاره کرد. اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که علاوه بر پارک دنیای غرب وحشی، حداقل پنج پارک دیگر و بسیار متفاوت نسبت به دنیای وست ورلد، در دنیای سریال وجود دارد. در طول فصل دوم این سریال قرار است به دنیای شوگان سفر کنیم و ظاهرا بخشی از اتفاقات سریال نیز در این دنیا جریان خواهد داشت.

از آنجا که مدت کمی است که از پخش فصل دوم سریال Westworld در شبکه HBO می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این سریال منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فصل دوم سریال وست ورلد از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این سریال را که توسط شبکه HBO منتشر شده هم بخوانید:

فصل دوم این سریال فوق‌العاده محبوب علمی تخیلی و وسترن، بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ که نوشته و ساخته مایکل کرایتون است، تولید و ساخته شده است. در این فصل ما شاهد معرفی بنیانگذار کمپانی دلوس (Delos Corporation) یعنی جیمز دلوس (با بازی پیتر مولان) خواهیم بود.

Westworld

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از سریال Westworld بیندازیم:

دیوید ویگند | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

در نیمه ابتدایی فصل دوم سریال وست ورلد، صحنه‌های اکشن و البته خشن بسیار زیادی وجود دارد. با این حال، چیزی که در این میان به طولانی بودن این مجموعه تلویزیونی قدرت اعطا می‌کند، سبک متافیزیکی خاصی است که دارد؛ یعنی همان بررسی معنی و تعریف دقیقی که از وجود و موجودیت انسان شکل گرفته است.

کریستن بالدوین | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

سریال Westworld به گونه‌ای است که برای افرادی که تماشای سریال‌های با سبک دیگری را ترجیح می‌دهند هم جذابیت دارد. جابه‌جایی دوربین بین آسمان بزرگ و زیبا، بسیار باشکوه است! در این سریال، خشونت بی‌پایان اما کاملا خلاقانه‌ای وجود دارد! درباره هنرنمایی بازیگران هم که هیچ چیز نمی‌توان گفت؛ تمامی آنها به‌خصوص ایوان ریچل وود، بازیِ یکپارچه و بسیار زیبایی دارند.

جوزف فالکون | وی گات دیس کاورد

۸۰ از ۱۰۰

موارد بسیار زیادی در فصل دوم این سریال فوق‌العاده محبوب مرموز، هیجان‌انگیز و علمی تخیلی شبکه HBO تغییر کرده است، اما همین انتخاب بازیگران و تیم هنرمندان آن، هنوز هم یکی از دارایی‌های بسیار باارزش مجموعه به حساب می‌آید؛ به‌خصوص که در این فصل ایوان ریچل وود و هنرمند تازه‌وارد داستان یعنی پیتر مولان، بازیگر فیلم Sunset Song (آهنگ غروب آفتاب) بسیار بیشتر از بقیه به چشم می‌آیند.

تیم گودمن | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

هیچوقت و به هیچ طریقی این موضوع منطقی به نظر نمی‌رسد که سریال وست ورلد خسته‌کننده شده باشد، ایده‌های سازندگان آن برای ادامه این مجموعه تمام شده باشد یا حتی به نوعی تبدیل به یک مجموعه تکراری و اضافه بشود. برعکس، این سریال احتمالات خیلی جالبی را پیشنهاد می‌دهد و خود او به طرز فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذابی آنها را دنبال می‌کند و به بیننده نمایش می‌دهد.

Westworld Season 2

مارین ریان | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

خبر خوبی که من می‌توانم به شما بگویم این است که بسیاری از مشکلات ساختاری و جزئی که در فصل اول این مجموعه وجود داشت، در فصل جدید برطرف شده و تا حدی هم بهبود یافته است. سیستم عملیاتی درون این مجموعه بهبود یافته است، اما هنوز هم در برخی موارد ضعف‌ها و مشکل‌هایی به چشم می‌خورد.

الن سپینوال | آپروکس

۷۰ از ۱۰۰

هنوز هم نمی‌توان سریال وست ورلد را یک مجموعه فوق‌العاده خوب و بی‌نقص معرفی کرد، اما نسبت به دیگر سریال‌هایی که در این دوره پخش می‌شود، این مجموعه بسیار سرگرم‌کننده‌تر است.

ویلا پاسکین | اسلات

۵۰ از ۱۰۰

زمانی که شخصیت مِیو میلی در صحنه وجود دارد، داستان خیلی سرگرم‌کننده می‌شود. او فردی خودخواه، تودار و نسبتا مخرب است و ما بینندگان را به مکان‌هایی جدید و تا حدودی خشن می‌برد. زمانی که داستان سریال درباره این شخصیت است، زمان خیلی زود سپری می‌شود که خب این موضوع کاملا منطقی است. 

لازم به ذکر است که فصل دوم سریال Westworld تا به این لحظه توانسته رتبه نوزدهم در لیست بهترین فصل مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل دوم سریال وست ورلد نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و نسبتا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فصل نسبتا خوب و زیبایی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار تلویزیونی و بینندگان اینگونه کارها، از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده