نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

فیلمبرداری نسخه ریبوت فیلم Spawn از ماه می آغاز می‌شود

تاد مک فارلین کارگردان نسخه ریبوت فیلم اسپاون (Spawn) در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش عنوان کرد که تیم فیلمبرداری این اثر، ماه می سال جاری کار خود را آغاز خواهند کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری Omega Underground به‌تازگی گزارشی منتشر کرده و در طی آن اعلام کرد که اگر تاد مک فارلین براساس برنامه‌های خود پیش برود، مرحله فیلمبرداری نسخه ریبوت فیلم Spawn (اسپاون) از ماه می سال جاری آغاز خواهد شد. تاد مک فارلین که یکی از کار کشته‌ها و هنرمندان قدیمی دنیای کتاب‌های کمیک و همچنین خالق شخصیت اسپاون محسوب می‌شود، مدتی است که برای جدیدترین اثر سینمایی خود مشغول انتخاب بازیگران برای نقش شخصیت‌های مختلف است. وی همچنین به‌تازگی به طرفداران خود و این شخصیت قول داده که مرحله فیلمبرداری نسخه ریبوت فیلم اسپاون در آینده‌ای بسیار نزدیک آغاز خواهد شد. چندی پیش اعلام شد که این اثر درجه سنی بزرگسال داشته و سبکی ترسناک و اکشن دارد. مک فارلین سابقا در طی یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که فیلم اختصاصی و ضدقهرمانی او نسبت به بقیه آثار اقتباسی که بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند و درجه سنی بزرگسال دارند، تفاوت‌های بسیار زیادی خواهد داشت.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه فیلم اسپاون قرار است در چه شهری فیلمبرداری خود را انجام دهد منتشر نشده است. با این حال سایت خبری Omega Underground اعلام کرده که تهیه کنندگان در حال گفتگو هستند و به احتمال زیاد فیلمبرداری این فیلم در شهر نیویورک انجام شود. این فیلم قرار است به دست کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز تولید شود و جیسون بلوم، مالک این کمپانی، نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور خواهد داشت. این کمپانی پیش‌تر ساخت آثاری همچون فیلم Get Out (برو بیرون) و فیلم The Belko Experiment (آزمایش بلکو) را برعهده داشته است. مک فارلین معتقد است که کار کردن با کمپانی‌های نسبتا کوچکتر و همچنین بودجه‌ای پایین، می‌تواند تسلط بیشتری بر روی فیلم خود داشته و کارهای خلاقانه‌تری در آن انجام دهد.

اواخر ماه ژانویه سال جاری بود که گزارشگر سایت خبری ComicBook.com مصاحبه‌ای را با این کارگردان بااستعداد ترتیب داد. وی در این مصاحبه اعلام کرد که مرحله انتخاب بازیگران این اثر آغاز شده و آنها در حال انتخاب بازیگران مورد نظر خود هستند. او در این مصاحبه اینگونه درباره پروژه جدید خود صحبت کرد:

مدتی پیش ما اولین جلسه خود را در رابطه با انتخاب بازیگران فیلم اسپاون به طور رسمی برگزار کردیم. همچنین خطاب به طرفدارانی که این روزها منتظر خبرهای جدیدی در رابطه با این پروژه هستند باید اعلام کنم که نسخه نهایی فیلمنامه فیلم اسپاون به‌تازگی تمام شده و قرار است ما آن را در آینده‌ای نزدیک به هالیوود بفرستیم و مرحله انتخاب بازیگران خود را آغاز کنیم. این پروسه شامل یک فرآیند مرتب‌سازی شخصیت‌های فیلمنامه است که بعد از آن ما این نام‌ها و مشخصات را منتشر می‌کنیم تا ببینیم که چه بازیگرانی برای کاراکترهای موجود در فیلم مناسب خواهند بود.

به طور خاص باید اینطور گفت که آیا به نظر شما بازیگران و شخصیت‌هایی وجود دارند که شما در آثار دیگری آنها را دیده‌اید و تصور می‌کنید برای حضور در این فیلم هم مناسب هستند؟ زیرا همین تصاویر به مدیر انتخاب بازیگران کمک بسیار زیادی می‌کند و آنها می‌توانند بعد از برنامه ریزی خود با خیال راحت بگویند: «اوه، بسیار خب، حالا که در حال انجام دادن این کار هستیم من خوب می‌دانم که باید به سراغ چه کسانی بروم». همین موضوع کمک زیادی به ما کرد تا بتوانیم مرحله انتخاب بازیگران را خیلی زود آغاز کنیم.

بر خلاف نامی که این اثر دارد، داستان فیلم Spawn بر روی شخصیت اصلی و محبوب خود که شباهت بسیار زیادی به کوسه معروف در فیلم Jaws (آرواره‌ها) دارد، تمرکز خاصی ندارد. براساس صحبت‌های مطرح شده به نظر می‌رسد که در عوض، محوریت داستان این اثر قرار است شخصیتی به نام توییچ ویلیامز که یک کاراگاه خصوصی محسوب می‌شود، باشد. مک فارلین از او به عنوان «کلانتر برودی» یاد می‌کند.

تابستان سال گذشته بود که این کارگردان خطاب به گزارشگر سایت خبری ComicBook.com اعلام کرد که «چند تن» از بازیگران به نام هالیوودی که دارای جایزه مراسم اسکار هم هستند، با او ملاقاتی داشتند و در رابطه با حضور در این اثر با او صحبت کرده‌اند. با این حال، بعد از گذشت چندین ماه هنوز هم مک فارلین عنوان نکرده که این بازیگران صاحب جایزه چه افرادی بوده‌اند. البته لازم به ذکر است که او پیشتر خطاب به سایت Vulture اعلام کرده که هنگام نوشتن فیلمنامه، لئوناردو دی‌کاپریو را برای نقش توییچ ویلیامز در ذهن داشته است. او در ادامه این حرف خود گفت به فردی نیاز دارد که «قادر به رفتن به حداکثرها را داشته باشد طیف گسترده‌ای از احساسات متفاوت را بیان کند». 


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده