نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

پاول اندرسون از داستان های کوتاه جرج آر آر مارتین فیلم می‌سازد

پاول اندرسون، کارگردان مجموعه فیلم‌های Resident Evil، در حال کار روی برخی داستان‌های کوتاه جرج آر. آر. مارتین و ساخت اقتباسی سینمایی از این آثار است.

پاول اندرسون، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ بریتانیایی، در حال کار روی برخی از داستان‌های کوتاه جرج آر آر مارتین است و تصمیم دارد اقتباسی سینمایی از روی این داستان‌ها بسازد. جرج آر. آر. مارتین نویسندهٔ مجموعهٔ فانتزی پرفروش و موفق «ترانه یخ و آتش» است که شبکه HBO در سال ۲۰۱۱ سریال محبوب Game of Thrones (بازی تاج و تخت) را از روی این مجموعه داستان ساخت. سینمادوستان پاول اندرسون را با ساخت فیلم‌های اکشن و ترسناک می‌شناسند و این کارگردان ید طولایی در ساخت فیلم‌های اقتباس‌شده از روی بازی‌های ویدئویی دارد و اولین فیلم وی در این زمینه، فیلم Mortal Kombat (مورتال کامبت) است که در سال ۱۹۹۵ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون رابین شو، لیندن اشبی، کریستوفر لمبرت، تالیسا سوتو و کری هیرویوکی تاگاوا حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم همچون اکثر فیلم‌های پاول اندرسون تعریف آنچنانی نداشت و تنها در گیشه توانست فروش ۱۲۲ میلیون دلاری داشته باشد که با توجه به بودجهٔ ساخت ۲۰ میلیون دلاری فیلم، فروشی خوب تلقی می‌شود.

اما خب معروف‌ترین و شاید موفق‌ترین فیلم‌های پاول اندرسون حداقل در زمینه فروش، مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل) است. پاول اندرسون کارگردانی چهار فیلم از مجموع شش فیلم مجموعهٔ رزیدنت اویل را بر عهده داشته است و البته تهیه‌کننده تمامی این شش فیلم نیز بوده است. آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Resident Evil: The Final Chapter (رزیدنت ایول: قسمت پایانی) سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شد و کارگردانی آن بر عهدهٔ پاول اندرسون بود و مثل همیشه میلا یوویچ نقش ستارهٔ اصلی این مجموعه، یعنی آلیس را بر عهده داشت. این فیلم نیز مثل تمام فیلم‌های مجموعهٔ Resident Evil با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه نشد و اصلاً در حد نام بازی‌های ابتدایی نبود. فیلم آخر این مجموعه با بودجهٔ ساخت ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۳۱۲ میلیون دلار فروش داشت و در مجموع در گیشه عملکرد بدی نداشت. پاول اندرسون در حال کار روی نسخهٔ سینمایی یکی دیگر از بازی‌های محبوب ویدئویی به نام Monster Hunter (شکارچی هیولا) است و امیدواریم از پس ساخت این مجموعه به‌خوبی بربیاید. گویا اندرسون پیش از مجموعهٔ رزیدنت اویل، به دنبال ساخت نسخه‌ای سینمایی از Monster Hunter بوده است و اکنون به فکر ساخت آن افتاده است.

Martin

پاول اندرسون در مصاحبهٔ جدیدی که با سایت The Hindu داشته است، اعلام کرد که در حال حاضر تمرکز خود را روی ساخت اقتباس سینمایی برخی داستان‌های کوتاه جرج آر. آر. مارتین گذاشته است. وی در این رابطه چنین گفت:

من هم از طرفداران پروپاقرص آثار جرج آر. آر. مارتین بوده‌ام. وی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه دارد که مشغول کار روی آن‌ها هستم و امیدوارم به‌زودی ثمرهٔ کار را ببینم.

متأسفانه پاول اندرسون هیچ سرنخی در مورد داستان کلی پروژهٔ جدید نداد. لازم به ذکر است همسر پاول اندرسون، یعنی میلا یوویچ پیش‌تر قرارداد حضور در فیلمی بر اساس داستان‌های کوتاه جرج آر. آر. مارتین را با عنوان In The Lost Lands (در سرزمین‌های گمشده) امضاء کرده بود. این فیلم دربرگیرندهٔ سه داستان مرتبط با یکدیگر است و جنگجویان زن، شخصیت‌های اصلی داستان هستند. داستان اول در مورد ملکه‌ای است که جادوگری را به خراب‌آبادی می‌فرستد تا برایش عنصر تغییر شکل و ماهیت را به دست آورد. داستان دوم در مورد جنگجویی است که برای نجات معشوقهٔ خود باید با اژدهایی بجنگد و داستان سوم در مورد دختر بربر جوانی است که توسط جادوگری اغوا می‌شود. میلا یوویچ برای ایفای نقش اصلی داستان اول در نظر گرفته شده است.

ممکن است پروژه‌ای که پاول اندرسون در موردش صحبت می‌کند فیلم In The Lost Lands که از داستان‌های کوتاه جرج آر. آر. مارتین است باشد و میلا یوویچ نیز یکی از بازیگران این فیلم است

در فیلم In The Lost Lands جاستین چدوین نیز حضور خواهد داشت و اعلام شده بود کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ کنستانتین ورنر و بر اساس فیلمنامهٔ نوشته‌شده توسط خودش خواهد بود. فیلم In The Lost Lands در ابتدا قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی وارد مرحله فیلمبرداری شود، ولی از آن زمان تاکنون خبر جدیدی از این پروژه منتشر نشده است و ممکن است پروژه‌ای که پاول اندرسون در موردش صحبت می‌کند همین فیلم باشد و کارگردانی آن را به وی سپرده باشند.

با وجود محبوبیت فراوان مجموعهٔ تلویزیونی Game of Thrones در میان بینندگان کنونی آثار تلویزیونی، عجیب است که کمپانی‌های تولید آثار سینمایی و تلویزیونی که پول برایشان در درجه اول قرار دارد، هنوز اقدامی برای خرید امتیاز ساخت دیگر داستان‌های جرج آر. آر. مارتین نداشته‌اند. البته چندی پیش شبکه Syfy ساخت سریالی تلویزیونی بر اساس رمان Nightflyers اثر جرج. آر. آر. مارتین را رسماً تأیید و اعلام کرد. کار نوشتن فیلمنامه این سریال اقتباسی بر عهده جف بولر خواهد بود و او به‌ همراه دنیل سرون، تهیه‌کننده و نویسنده سریال The Blacklist (فهرست سیاه)، به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی نیز در سریال Nightflyers حضور خواهد داشت. دنیل سرون وظیفه ساخت این سریال را نیز بر عهده دارد. علاوه بر این، جرج آر. آر. مارتین، جین کلاین، دیوید بارتیس و داگ لیمان به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این سریال حضور خواهند داشت. اندرو مک‌کارتی نیز در جایگاه تهیه‌کننده و کارگردان در این پروژه نقش خواهد داشت و مایک کیهیل کارگردانی اپیزود آزمایشی سریال Nightflyers را بر عهده دارد.

سریال Nightflyers با همکاری بخش تلویزیونی کمپانی یونیورسال و شبکه نتفلیکس ساخته و منتشر خواهد شد. شبکه Syfy مسئولیت انتشار این سریال را در آمریکای شمالی و شبکه نتفلیکس مسئولیت نمایش سریال Nightflyers را در دیگر کشورهای جهان بر عهده خواهند داشت. در حال حاضر تاریخی برای پخش این سریال اعلام نشده است، اما این سریال قرار است یک سریال کوتاه تلویزیونی باشد. فیلمبرداری و تولید سریال Nightflyers در کشور ایرلند انجام خواهد شد. پیش از این نیز یک اقتباس سینمایی بر اساس این رمان تولید و منتشر شده بود. فیلم Nightflyers در سال ۱۹۸۷ به روی پرده‌های سینما رفت، اما نتوانست نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند و به یک شکست بزرگ تبدیل شد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده