نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳

جی باسو فیلمنامه نسخه ریبوت فیلم Battlestar Galactica را خواهد نوشت

به‌تازگی اعلام شده که جی باسو، به اعضای تیم تولید نسخه ریبوت فیلم بتل‌استار گالکتیکا (Battlestar Galactica) پیوسته و قرار است فیلمنامه‌ی این اثر را برای کمپانی یونیورسال بنویسد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جی باسو نویسنده فیلمنامه فیلم The Girl in the Spider's Web (دختری در تار عنکبوت)، فیلم Charlie's Angels (فرشتگان چارلی) و فیلم Labyrinth (مارپیچ) به تیم تولید نسخه ریبوت فیلم Battlestar Galactica (بتل‌استار گالکتیکا) پیوسته است. او قرار است فیلمنامه‌ی این اثر را برای کمپانی یونیورسال بنویسد. سایت خبری The Wrap با انتشار این خبر به طور رسمی تایید کرد که کمپانی یونیورسال قصد بازسازی سریال محبوبی را که توسط گلن لارسون خلق شده بود، دارد. پیش از این، لیزا جوی نسخه پیش نویس فیلمنامه این اثر را نوشته بود.

فرانسیس لارنس، کارگردان دو قسمت از سری فیلم The Hunger Games (بازی‌های گرسنگی) و فیلم Red Sparrow (گنجشک سرخ) قرار است این فیلم را کارگردانی کند. دیلن کلارک تهیه کننده فیلم Oblivion (فراموشی)، به نمایندگی از کمپانی تهیه کنندگی خود یعنی Dylan Clark، به همراه کمپانی Michael De Luca Productions، تهیه کننده فیلم Social Network (شبکه اجتماعی)، تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارند. از طرف دیگر، اسکات استابر تهیه کننده فیلم Identity Thief (دزد هویت) تهیه کننده اجرایی فیلم بتل‌استار گالکتیکا خواهد بود. جی پالیدورو و لکسی بارتا به نمایندگی از کمپانی یونیورسال بر تمامی مراحل تولید این فیلم نظارت خواهند داشت و برایان ویلیامز هم از طرف کمپانی Dylan Clark Productions و الیشا هلمز هم از طرف کمپانی Michael De Luca Productions ناظر پروژه خواهد بود.

مجموعه‌ی Battlestar Galactica، در سال ۱۹۷۸ و با یک مجموعه تلویزیونی آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی، ماجراجویی‌های یک وسیله‌ی نقلیه‌ی فضایی را که در زمان‌های بسیار دور و در آینده به گشت و گذار می‌پرداخت، حکایت می‌کرد. داستان این سریال پیرامون تمدنی از انسان‌هایی است که در کهکشانی بسیار دور زندگی می‌کنند. این مردم درگیر بسیار طولانی با ربات‌هایی به نام سایلان که خودشان آنها را خلق کردند، بودند. بعدها این سایلان‌ها با سوءاستفاده از دانشمندی به نام گایس بالتار، با انفجار بمب‌های هسته‌ای، بیشتر افراد این تمدن را می‌کشند. داستان این سریال در واقع پیرامون همان ۵۰ هزار نفر بازمانده‌ی این جنگ است که تعدادی از آنها در سفینه‌ی فضایی‌ای به فرماندنی ویلیام آداما به دنبال محل جدیدی برای سکونت می‌گردند که در نهایت به یک سیاره اسطوره‌ای به نام زمین می‌رسند.

بعد از اینکه اولین سریال Battlestar Galactica به روی آنتن رفت، دنباله‌ای کوتاه به صورت اسپین آف به نام Galactica: 1980، دو سال بعد از پخش اولین سریال ساخته شد و به نمایش درآمد. این مجموعه فضایی، امروزه محبوبیت زیادی بین مردم دارد. با این حال، بعد از گذشت مدت‌ها یعنی در سال ۲۰۰۴ یک مجموعه تلویزیونی دیگر براساس این داستان ساخته شد که نسخه ریبوتی برای مجموعه‌ی اولی به حساب می‌آمد. این سریال توسط رونالد دی. مور و دیوید ایک ساخته شده بود. بعد از آن هم یک دنباله‌ی سریالی با نام Caprica در سال ۲۰۱۰ ساخته شد که مدت کمی به روی آنتن رفت. بعد از آن هم در سال ۲۰۱۲ یک وب سری به نام Blood & Chrome ساخته شد. باورها به این صورت است که فیلم Battlestar Galactica، که توسط کمپانی Bluegrass Films تهیه و تولید می‌شود، قرار است باری دیگر مجموعه را بازسازی کند.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده