// یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

جمع بندی روز دوم رویداد کپکام کاپ 2018؛ از درخشش قهرمان سابق کپکام کاپ تا ناکامی The Beast

در جریان روز دوم رویداد کپکام کاپ 2018، شاهد نبرد ۳۲ بازیکن برتر سال ۲۰۱۸ بودیم که برای رسیدن به تاپ ۸ با یکدیگر رقابت کردند.

دیشب ساعت ۹:۳۰ به‌وقت ایران روز دوم کپکام کاپ ۲۰۱۸ با مسابقات رسمی این رویداد آغاز شد. مسابقات کپکام کاپ بین ۳۲ بازیکن برتر همان سال و قهرمان‌های منطقه‌ای و LCQ برگزار می‌شود. اولین مسابقه میان توکیدو، قهرمان ایوو ۲۰۱۷، و انگری برد بود. در این مسابقه توکیدو با کاراکتر همیشگی خود یعنی آکوما در مقابل انگری برد و کاراکتر زکو قرار گرفت. وی بدون دردسر توانست انگری برد را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. البته این پایان کار انگری برد نبود و او وارد براکت بازنده‌ها شد تا کار خود را در آنجا ادامه دهد. تقریبا دو بازی اول، بازی‌های ساده‌ای بودند و فوجیمورا با کاراکتر ایبوکی هم توانست پیکورو با کاراکتر بایسن را شکست دهد. این در حالی است که هر کدام از مسابقات بعدی را می‌توانیم یک فینال رویداد پریمیر بدانیم؛ زیرا حساسیت و هیجان بالایی داشتند. در این میان اشاره کنم که مسابقات از همان ابتدا به صورت First to 3 برگزار شدند؛ به‌عبارتی بازیکنی که می‌توانست زودتر به سه برد برسد، برنده اعلام می‌شد.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

در میان بازی‌های دور اول و تبدیل کردن قالب مسابقات از تاپ ۳۲ به تاپ ۱۶، بازی اویل کینگ و موموچی حساسیت بالایی داشت. موموچی را می‌توان یکی از بهترین بازیکن‌های استریت فایتر و قهرمان سال‌های گذشته ایوو و کپکام کاپ دانست. حال در Street Fighter V جدا از کاراکتر کن، موموچی با کالین هم بازی می‌کند و همه او را به‌عنوان یک کالین پلیر حرفه‌ای می‌شناسند. او در جریان بازی خود با اویل کینگ، کاراکتر زکو را برداشت و تمامی بیننده‌ها را شگفت‌زده کرد. در جریان یک بازی نفس‌گیر موموچی با نتیجه ۳-۲ توانست اویل کینگ با کاراکتر رشید را از میان بردارد. بازی مهم بعدی را می‌توان به بازی ناکلدو، قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۶، و ایتاباشی زانگیف اختصاص داد. در جریان این بازی مهم ایتاباشی زانگیف با عملکرد فوق‌العاده‌اش با کاراکتر ابیگیل توانست کاراکتر گایل ناکلدو را با نتیجه ۳-۱ از میان بردارد و قهرمان سابق کپکام کاپ را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

هواداران و دنبال کننده‌های همیشگی بازی استریت فایتر، منتظر بودند دایگو اومهارا با اسم مستعار The Beast بتواند عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد و به‌راحتی وارد تاپ ۸ شود، اما حریف وی پانک، نایب قهرمان ایوو ۲۰۱۷، بود. دایگو آنطور که انتظار می‌رفت شب خوبی را آغاز نکرد و بازی خود را واگذار کرد. البته شاهد رقابت تنگاتنگی بودیم و پانک با کاراکتر کارین توانست با نتیجه ۳-۲ کاراکتر گایل دایگو را شکست دهد. از دیگر بازی‌های جذاب دور اول می‌توان به مسابقه پرابلم ایکس، قهرمان ایوو ۲۰۱۸، با مناردی، قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۷ اشاره کرد. پرابلم ایکس در چند ماه اخیر نمایش فوق‌العاده‌ای را از کاراکتر بایسن به‌نمایش گذاشته است و در اولین بازی‌اش هم توانست مناردی را با نتیجه‌ی ۳-۱ شکست دهد. در انتها می‌توان به یکی از بازی‌های فوق حساس دور اول یعنی مسابقه بونچان با کاراکتر کارین و هایتانی با کاراکتر آکوما اشاره کرد. در این بازی بونچان توانست ۳-۰ هایتانی را به براکت بازنده‌ها بفرستد. همچنین فینام، بازیکن ایرانی استریت فایتر 5 توانست با نتیجه‌ی ۳-۱ حریف خود را شکست دهد.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

حال ۳۲ بازیکنان در دو براکت بازنده و برنده (۱۶ بازیکن در برنده و ۱۶ بازیکن در بازنده) قرار گرفتند. در ابتدا مسابقات براکت برنده‌ها برگزار شد. از مهم‌ترین بازی‌های دور دوم مسابقات می‌توان به بازی پانک و استورم کوبو اشاره کرد. پانک که پس از شکست دایگو به روند خوب خود ایمان داشت، نتوانست استورم کوبو با کاراکتر ابیگیل را شکست دهد و با نتیجه ۳-۲ شکست خورد. در ادامه گچیکون و توکیدو مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این دو بازیکن در گذشته هم دربرابر هم قرار گرفته بودند و حسابی به سبک بازی هم آشنا بودند. با این حال شب گذشته گچیکون در آمادگی بسیار زیادی به‌سر می‌برد و به‌واسطه‌ی کاراکتر رشید خود توانست توکیدو را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و او را به براکت بازنده‌ها بفرستد. موموچی یکی دیگر از بازیکنانی بود که شب گذشته در آمادگی بالایی به‌سر می‌برد و به دوران اوج خود بازگشته بود. وی در یک بازی نفس‌گیر به ایتاباشی زانگیف باخت، اما این پایان کار موموچی نبود و در براکت بازنده‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به‌نمایش گذاشت که در ادامه آن را مرور می‌کنیم.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

در این میان حساس‌ترین بازی براکت برنده‌ها را می‌توان بازی ساکو (یکی از بازیکنان افسانه‌ای استریت فایتر) با کاراکتر منات و بونچان دانست. بونچان در کمال ناباوری مخاطبان توانست ساکو را در یک بازی نزدیک و با نتیجه ۳-۲ از پیش روی بردارد. پرابلم ایکس هم توانست فینام را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و به راه خود در براکت برنده‌ها ادامه دهد. در براکت بازنده‌ها قضیه کمی متفاوت بود و شاهد لحظات خوب و بد بسیاری بودیم. از بازی‌های مهم براکت بازنده‌ها می‌توان به بازی دایگو و ان ال اشاره کرد. متاسفانه دایگو در دومین بازی خود با شکست مواجه شد و وداع زودهنگامی با کپکام کاپ ۲۰۱۸ داشت و هواداران افسوس خوردند. در ادامه اویل کینگ با کاراکتر رشید هم نتوانست ناکلدو را شکست دهد و با نتیجه‌ی ۳-۱ شکست خورد. این در حالی است که هایتانی در یک بازی حساس و نزدیک توانست نمو با کاراکتر یورین را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. همچنین سین (Xian) با کاراکتر ایبوکی هم ساکو را از دور مسابقات حذف کرد تا شاهد حذف یکی دیگر از بازیکنان قدیمی و افسانه‌ای باشیم.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

از دیگر مسابقات مهم این بخش هم می‌توان به بازی موموچی و مناردی اشاره کرد. موموچی از طریق کاراکتر کالین توانست در یک بازی فوق حساس و نزدیک مناردی را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. از این رو قهرمان سال گذشته کپکام کاپ به خانه‌اش بازگشت. همچنین پانک هم توانست بازی خود را ببرد و جزو بازمانده‌های براکت بازنده‌ها باشد. البته وی در بازی بعدی خود مقابل کابا شکست خورد و نتوانست به تاپ ۸ راه پیدا کند. حال بازیکن‌های تاپ ۱۶ براکت بازنده‌ها و برنده‌ها (هشت بازیکن در برنده و هشت بازیکن در بازنده) مشخص شده بودند. این بازیکن‌ها باید برای تاپ ۸ می‌جنگیدند. در جریان اولین بازی تاپ ۱۶، گچیکون همچنان به عملکرد فوق‌العاده‌اش ادامه داد و با نتیجه‌ی ۳-۰ ایتاباشی زانگیف را به براکت بازنده‌ها فرستاد و راهی تاپ ۸ شد. در ادامه بونچان هم توانست در یک بازی حساس کریس تاتارین را از پیش روی بردارد و در تاپ ۸، حریف گچیکون شود.

در براکت بازنده‌ها، بازیکنان برای اینکه به تاپ ۸ برسند، باید دو بازی را برنده می‌شدند؛ اولین بازی با حریف‌های خود و در ادامه پیروزی مقابل بازنده‌های براکت برنده‌ها. از این رو در اولین بازی انگری برد توانست همچنان یکی از ستاره‌های این دوره از مسابقات باقی بماند و ناکلدو را حذف کرد تا حریف کریس تاتارین باشد. در ادامه وی کریس تاتارین را هم حذف کرد و وارد براکت بازنده‌های تاپ ۸ شد. حساس‌ترین بازی براکت بازنده‌ها، بازی موموچی و توکیدو بود. موموچی در این بازی توانست توکیدو را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و از این رو توکیدو هم با کپکام کاپ خداحافظی کرد. موموچی در آخرین بازی‌اش باید با استورم کوبو مبارزه می‌کرد. وی در یک بازی نزدیک و حساس توانست کاراکتر ابیگیل استورم کوبو را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و راهی تاپ ۸ شود. ایتاباشی زانگیف هم از دیگر بازیکنانی بود که با شکست دادن کابا توانست راهی تاپ ۸ شود. کابا در بازی قبلی‌اش پانک را از دور مسابقات حذف کرده بود.

در ادامه می‌توانید براکت بازنده‌ها و برنده‌های روز آخر را در زومجی مشاهده کنید.

روز دوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

زمان دقیق مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸:

  • مسابقات LCQ: ساعت ۹:۳۰ شب ۲۳ آذر ماه
  • مسابقات اصلی کپکام کاپ | روز اول: ۹:۳۰ شب ۲۴ آذر ماه
  • مسابقات اصلی کپکام کاپ | روز دوم: ۰۰:۳۰ بامداد ۲۶ آذر ماه

در انتها اعلام کنم که در جریان دو روز مسابقات اصلی، مهمان‌های ویژه‌ای دعوت شده‌اند و به‌احتمال زیاد شاهد رونمایی از کاراکترهای فصل چهارم بازی استریت فایتر 5 خواهیم بود. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده