نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۴

مایکروسافت احتمالا ایکس باکس وان بدون دیسک درایو عرضه خواهد کرد

طبق شایعه منتشر‌شده، مایکروسافت احتمالا در اندیشه عرضه یک مدل بدون دیسک درایو و ارزان از ایکس‌باکس وان است که فقط بازی‌های دیجیتالی را اجرا می‌کند. 

در نسل هشتم از کنسول‌های بازی، شاهد بودیم که سونی و مایکروسافت جدا از کنسول اولیه خود، یک مدل میان‌نسلی هم روانه بازار کردند و البته جدا از این، شاهد مدل‌هایی با ظاهر متفاوت یا تغییرات جزئی مثل ایکس‌باکس وان اس یا پلی استیشن 4 اسلیم بودیم. حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، شایعه‌ای توسط Thurrott مطرح شده که بر اساس آن احتمالا شاهد عرضه مدل دیگری از ایکس باکس وان هم خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در پی علاقه گیمر‌ها به خرید بازی‌های دیجیتالی، قصد دارد مدلی از این کنسول را بدون دیسک درایو عرضه کند که فقط قادر به اجرای بازی‌های دیجیتالی خواهد بود و البته قرار است قیمت پایین‌تری داشته باشد. 

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده این کنسول احتمالا حداقل ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از کنسول فعلی خواهد بود و در نتیجه قیمتی پایین‌تر از ۲۰۰ دلار خواهد داشت که باعث می‌شود افراد بیش‌تری بتوانند آن را خریداری کنند. جدا از این احتمالا مایکروسافت برنامه‌ای تدارک خواهد دید تا گیمر‌ها بتوانند بازی‌های فیزیکی خودشان را در خرده فروشی‌های منتخب با نسخه دیجیتالی همان بازی تعویض کنند. البته هنوز اطلاعات بیش‌تری در این مورد ارائه نشده است. 

این مدل جدید از Xbox One احتمالا در بهار ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. همچنین همین منبع اعلام کرده که مایکروسافت برنامه‌هایی هم برای کاهش هزینه ساخت کنسول ایکس‌باکس وان اس تدارک دیده و شاید در آینده شاهد کاهش قیمت این کنسول هم باشیم. در نهایت Thurrott اعلام کرده که مایکروسافت، هنوز به جمع‌بندی نرسیده که در نسل بعدی کنسولش که با اسم رمز اسکارلت شناخته می‌شود از دیسک درایو استفاده کند یا خیر و فعلا در حال بررسی جنبه‌های مختلف این قضیه است. 

نظرات خود را در مورد احتمال عرضه این کنسول با ما در میان بگذارید. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده